Wie weet welke ketels er nog meer zijn met een zo laag mogelijk minimaal vermogen? Wat ik zelf heb gevonden is de Vaillant Ecotec Exclusive met 3.5kW minimaal vermogen (tegelijk met een maximaal vermogen van 34kW een heel hoog modulatiebereik). Maar zijn er nog meer met zulke of nog betere waarden? Ik kan helaas geen vergelijkingsites vinden die netjes dit minimum getal benoemen.
De reden dat het van belang is, is dat ik regelmatig alleen 1 of 2 kleine kamers verwarm en niet wil dat de ketel telken gaat pendelen, maar gewoon continu op heel laag vermogen kan pruttelen. Veel ketels zitten met hun minimum al op 6kW en dat is dan teveel.
Hoeveelheid tapwater is voor mij niet zo van belang. Slechts 1 douche. In de keuken een close-in boiler.
De reden dat het van belang is, is dat ik regelmatig alleen 1 of 2 kleine kamers verwarm en niet wil dat de ketel telken gaat pendelen, maar gewoon continu op heel laag vermogen kan pruttelen. Veel ketels zitten met hun minimum al op 6kW en dat is dan teveel.
Hoeveelheid tapwater is voor mij niet zo van belang. Slechts 1 douche. In de keuken een close-in boiler.