Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1023827

Topicstarter
Dag allen,

Ik zou graag een camera plaatsen bij mijn vakantiehuis in het buitenland. In dit huis is geen vaste internet aansluiting aanwezig, dit ivm met de kosten en dat ik er alleen korte tijd ben.

Mijn vraag is; hoe kan ik live mijn camera bekijken vanuit Nederland?

Hoe kan ik zonder draaiende pc toch deze beelden bekijken?
Ik heb rondgekeken voor internet abonementen bij de aanbieders in dat land.
Wat mij interessant leek, is een soort (sim)kaart die je in een usb dongle kan plaatsen. Als je die kaart dus in je usb dongle plaatst, en vervolgens die dongle in je pc, heb je internet. Voor internetten op de laptop leek me dit een geschikt iets. Alleen hoe kan ervoor zorgen dat ik met die dongle mijn ip camera vanuit Nederland kan bekijken? Is deze potentionele oplossing de geschikte? of zijn er andere mogelijkheden?
Een router 24/7 aanzetten is ook geen probleem als dat nodig is. Zou zo'n usb dongle bijvoorbeeld in een bepaalde router kunnen waardoor die de beelden van de camera uitzend?

Ik heb nog geen ip camera gekocht, dit ivm ik nog niet weet welke ik moet kiezen (misschien bepaalde eigenschappen nodig etc.).
Overigens is het desbetreffende land Polen.

Iemand die een oplossing heeft? Tips zijn erg welkom, ik leer graag. Ook als je een hele andere manier van oplossing hebt.
Alvast bedankt voor de antwoorden&moeite.

Met vriendelijke groet :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:58
Er bestaan routers waar je een simkaart in kunt stoppen, wellicht een idee om hierop te zoeken

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:30
-Je wilt natuurlijk zo min mogelijk date verbruiken dus alleen data als je kijkt
- de meeste mobiele internet verbindingen staan geen inkomende verbindigen toe

Ik zou er een mifi router neerzetten + 1 vpn router thuis waarna je een vpn verbinding laat opbouwen. Het alive houden van de tunnel kost niet zoveel data en dan kun je over de tunnel de camera uitlezen.

Echter, Sommige mobiele providers ronden iedere x minuten traffic af. Dat kan betekenen dat 24 uur vpn met 3kb traffic per uur afgerond kan worden naar een flink bedrag.

Als hardware kun je ook een synology nas + 4G bundel overwegen. De synology kun je dan gebruiken voor lokale video recordings en kan dmv 4g/ingebouwde vpn client de verbinding opzetten.

[ Voor 14% gewijzigd door laurens0619 op 06-01-2018 08:13 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 21:24

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Anoniem: 1023827 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 01:05:
Dag allen,

Ik zou graag een camera plaatsen bij mijn vakantiehuis in het buitenland. In dit huis is geen vaste internet aansluiting aanwezig, dit ivm met de kosten en dat ik er alleen korte tijd ben.

Mijn vraag is; hoe kan ik live mijn camera bekijken vanuit Nederland?
OK omdat niemand het nog gevraagd heeft, doe ik het dan maar ;)
Waarom zou je dat in hemelsnaam willen?
Stel dat er iets te zien is, dat is honderden km verderop... als je er naar toe gaat is de situatie allang voorbij..
Tenzij die situatie een mooie dame betreft, maar daar zijn wel andere (webcam) oplossingen voor ;)

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:11 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:07
DeComponeur schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:10:
[...]

OK omdat niemand het nog gevraagd heeft, doe ik het dan maar ;)
Waarom zou je dat in hemelsnaam willen?
Stel dat er iets te zien is, dat is honderden km verderop... als je er naar toe gaat is de situatie allang voorbij..
Tenzij die situatie een mooie dame betreft, maar daar zijn wel andere (webcam) oplossingen voor ;)
De politie bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-05 09:03
Je hebt ook beveiligingscamera's waar je een sim kaart in kan stoppen. Dan heb je alleen een camera nodig met sd kaart voor locale opslag en sim voor internet. Voor het sim abonnement zou het wel even verstandig zijn te kijken naar het data verbruik van live beelden streamen. Zoek even rond wat je geschikt vind en kijk even in de handleiding van dat wat je geschikt lijkt of het zo gaat werken als dat je dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-06 15:36
Een dongle is een prima oplossing. Alleen past die niet in een camera :)

4G mifi routers hebben vaak weer geen netwerkpoort. Dat kun je wel oplossen met een wifi camera maar of dat wenselijk is...

De vraag is idd wat het nut is (je rijd er niet zo ff heen). Opslag kun je wel vaak doen dmv een (micro)SD kaart, icm motion detection. Stop er 64 of 128Gb in, of pak een nas voor de opslag. Dan kun je het (remote) nakijken.

Bedenk wel dat veel 4G oplossingen gebruik maken van CGN en je dus geen publiek IP hebt. Dan zul je via een cloud dienst je camera/opnames moeten bereiken of met een VPN.
Cameras trekken ook aardig wat bandbreedte, dus opslag enz wil je allemaal lokaal doen. De internet lijn alleen als je live meekijkt of opnames wilt terugzien, anders wordt het een duur geintje.

Voordat je iets koopt, check ook hoe het bereik is. Je hebt niets aan een mooie mifi router als je geen dekking hebt.

Wat is het budget? Je zou bv een dongle icm een router kunnen nemen. Dan kun je de dongle wat slim plaatsen en eventueel voorzien van een externe (buiten)antenne.

Even los van het budget:
- Mikrotik HAP AC
- Huawei 4G dongle
- Optioneel buitenantenne (+verloopkabels)
- Fatsoenlijke IP camera (Hikvision of Dahua als je niet teveel wilt uitgeven) met SD opslag
- Lokaal Prepaid simmetje erin

Voordeel is dat je hiermee
- Camera bedraad kan aansluiten
- Ethernet hebt voor eventueel extra opslag (simpele nas oid)
- Wifi in je huisje hebt als je er zelf bent
- Dat ding een vpn tunnel kan laten opzetten naar je eigen router in NL of een VPS en er op die manier bij kan, ondanks CGN.
- Je op die manier ook via NL kan internetten (Netflix, Ziggo app enz)

Enige waar je rekening mee moet houden
- Gebruikte LTE banden
- Dekking van de betreffende provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:55
Ik zou gewoon een smartphone neerhangen met de app Alfred erop. Simkaart erin en gaan. Die smartphone kun je zo instellen dat ie alleen bewegende beelden upload. Zo verbruik je zo min mogelijk data en word je alleen op de hoogte gebracht als er daadwerkelijk iets gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Bennnie schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 19:02:
Ik zou gewoon een smartphone neerhangen met de app Alfred erop. Simkaart erin en gaan. Die smartphone kun je zo instellen dat ie alleen bewegende beelden upload. Zo verbruik je zo min mogelijk data en word je alleen op de hoogte gebracht als er daadwerkelijk iets gebeurd
Goed idee! En waarschijnlijk goedkoper dan een IP camera en connectivity spullen etc.

Vergeet alleen niet dat er best veel kleurveranderingen zijn gedurende de dag door de zon. Het scheelt uiteraard een factor 100000, maar hij gaat sowieso uploaden als er ergens in het beeld iets van zonlicht te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Wil je echt wel camera beelden gaan bekijken de hele tijd?

Beter zet je beweging detectors neer.
En iets om foto's te maken die automatische naar je toezenden.
Dacht dat er camera's waren die snapshots kon maken en dan icm een simkaart de foto's kon toe sturen.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Ik stel voor dat je dit topic ook in de gaten houd:
Smart / Intelligent USB charger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-06 16:28
Raspberry pi, dongle, dynamic DNS en een webcam stream die standaard alleen naar lokaal gaat. Als je een VPN verbinding maakt zodra je wil kijken dan kan je de live stream in zien.
Pagina: 1