Is het waard voor mij om te gaan Bitcoin minen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1023807

Topicstarter
Mijn vraag
Is het waard voor mij om te gaan Bitcoin minen?

Ik ben nieuw in dit cryptocurrency wereldje en wil dus gaan minen met mijn GTX 1080 Ti. Maar is dit het wel waard? Aangezien ik 7Gh/s ongeveer krijg met deze videokaart en ik betaal 0,19 euro/kWh aan stroom. Ik had al wat gezocht op internet van die calculators om te kijken of ik er winst uit kan maken of niet. Maar sommige zeggen van wel en sommige van niet. En aangezien ik hierin nieuw ben weet ik niet of ik wel de goede info invul in die calculators. En ik snap dat de prijs van cryptocurrency’s heel erg veranderen per dag. Maar miin vraag is dus of het het wel waard is voor mij om te gaan minen met deze hashrate en deze kWh kosten?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Niet echt de moeite . Een Antminer S7/S9 is het enige wat echt rendabel is op dit moment. Als je de afschrijving van je gtx meerekent, is het zeker niet echt rendabel.

YouTube: Bitcoin Mining in January 2018 - Still Profitable?

Kijk eens hier wat misschien beter is om op je gpu te minen :
https://whattomine.com

[ Voor 37% gewijzigd door FragileM64 op 06-01-2018 00:28 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:13

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Eigenlijk precies waar ik naar op zoek was. ik heb nog wel een pc en wat graka's liggen die wel wat zouden mogen gaan minen naar wat simpelere muntjes die de potentie hebben omhoog te gaan waardoor ook stroomkosten naar je toe komen.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:55
Google even naar een mining calculator en je weet precies of het nog handig is of niet. Voor bitcoin in ieder geval niet dus de calculators die je hebt gevonden zijn of niet goed ingevuld of achterhaald.

[ Voor 40% gewijzigd door LED-Maniak op 06-01-2018 01:29 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-05 15:02
Spam

[ Voor 95% gewijzigd door Grotman op 06-01-2018 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp.boot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik kan je alleen mijn persoonlijke ondervindingen laten weten:
Ik heb 2x een GTX1070 24/7 draaien en haal daar zo'n €7 per dag mee op. De energie kosten zijn bij mij per dag € 0,80.

Ik heb inmiddels een 3e 1070 besteld. Voor mij lijkt het nog rendabel. Als de kaarten het een jaar overleven zit ik goed. Als de markt instort verkoop ik de kaarten (als ze het op dat moment nog doen ;))

Het energie verbruik heb ik gemeten op mijn PC en met 2x 1070 is dat 400 Watt.

Als het ook je GamePC is, kijk is naar Winminer. Dan kan je proeven van de techniek en het minen. Bij Nicehash moet je meteen 0,01 bitcoin of bij externe wallets (zoals ik i.v.m. veiligheid) 0,1 bitcoin minen op dit moment. Bij Winminer hoef je "maar" 10 dollar te minen en dan kan je uitbetaald krijgen in Etherium of Litecoin. Bitcoin grens zit bij hun op 100 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
@sp.boot
ik betaal ca 18 ct/kwh in het dal tarief, inclusief energiebelasting, toeslag duurzame energie en btw. ik reken leveringskosten en vermindering energiebelasting niet mee, de laatste gaat "op" in mijn huishouden.
als die rig van jou 400 watt verbruikt, 24 uur per dag is dat 9,6 kwh. mijn stroomkosten zouden dus ca 9,6 * 18 ct is ca € 1,73 per dag zijn.
graag zou ik wetenwelke energieleverancier je hebt, kan ik ook overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp.boot
PetervdM schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 09:44:
@sp.boot
ik betaal ca 18 ct/kwh in het dal tarief, inclusief energiebelasting, toeslag duurzame energie en btw. ik reken leveringskosten en vermindering energiebelasting niet mee, de laatste gaat "op" in mijn huishouden.
als die rig van jou 400 watt verbruikt, 24 uur per dag is dat 9,6 kwh. mijn stroomkosten zouden dus ca 9,6 * 18 ct is ca € 1,73 per dag zijn.
graag zou ik wetenwelke energieleverancier je hebt, kan ik ook overstappen.
Kom ik op terug, misschien reken ik mezelf dan rijk.
Ga vanavond even uitzoeken. Ik heb er een reken sheet voor gebruikt wat ik online heb gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:39

Theo

moederbord

sp.boot schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 08:15:
Ik heb 2x een GTX1070 24/7 draaien en haal daar zo'n €7 per dag mee op. De energie kosten zijn bij mij per dag € 0,80.

Ik heb inmiddels een 3e 1070 besteld. Voor mij lijkt het nog rendabel. Als de kaarten het een jaar overleven zit ik goed. Als de markt instort verkoop ik de kaarten (als ze het op dat moment nog doen ;))

Als het ook je GamePC is, kijk is naar Winminer. Dan kan je proeven van de techniek en het minen. Bij Nicehash moet je meteen 0,01 bitcoin of bij externe wallets (zoals ik i.v.m. veiligheid) 0,1 bitcoin minen op dit moment. Bij Winminer hoef je "maar" 10 dollar te minen en dan kan je uitbetaald krijgen in Etherium of Litecoin. Bitcoin grens zit bij hun op 100 dollar.
Met Nederlandse stroomprijzen (zoals @PetervdM ) verdien je er toch nog 150 euro per maand mee; plus de verwarming hoeft minder hard te draaien om e woning warm te houden:P Jouw rig genereert net zoveel warmte (9.6 Kwh) als je uit iets meer dan 1 kuub gas kunt krijgen per dag. Je verdient dus niet enkel 150 euro per maand, je bespaart ook nog eens 20 euro op je gaskosten :)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13:14
Persoonlijk vind ik het niet te laat om er nog aan te beginnen, er is nog enorm veel ontwikkeling en er zijn tal van coins die behoorlijk gemakkelijk te minen zijn en je toch een mooie winst kunnen opleveren.

Ikzelf ben begonnen minen met mijn gaming PC, die had twee R9 380 4Gb GPU's en ik minede er Ethereum mee toen de difficulty nog behoorlijk acceptabel was, ik denk dat het 10 a 12€ elke drie dagen was dat ik verdiende voor ik de minimum payout haalde (0.05ETH). Om meer te verdienen besloot ik een mining rig te bouwen met onderdelen die ik nog had liggen, een Fatal1ty moederbord met FM2+ processor waar ik die twee kaarten uit mijn gaming PC op monteerde en kocht er nog een gebruikte R9 280x bij om min mijn gaming PC te monteren en ondertussen heb ik daar nog een GTX 1060 6Gb bij in steken (AMD en Nvidia in hetzelfde systeem) en dat werkt prima om te minen.
Ik investeer uiteindelijk mijn verdienste in meer hardware en heb net een Asrock H81 BTC PRO R2.0 en Celeron G1830 processor ontvangen om een 6 GPU rig te bouwen.
Ik mine vooral kleinere coins die sneller uitbetaald worden en waar de difficulty lager ligt dan bij Ethereum.

Daarnaast koop ik ook op exchanges coins in die laag in waarde staan en verkoop ze als ze hoog staan en op een goede week verdubbel ik wat ik heb in waarde, maar dat is een proces waar je eerst oefent met telkens voor 5usd een coin te kopen en te verkopen als die bijvoorbeeld 10% hoger staat, dat kan door een order te programmeren zodat het automatisch verkoopt als het jouw ingestelde waarde bereikt, zo zit je niet de hele tijd vast achter je computer of smartphone.

Als je wil weten wat je zou kunnen verdienen op NiceHash, ja die grote speler die gehacked is geweest, kan je op hun calculator uitrekenen wat je zou verdienen en met een 1080 zou je rond de 150€ per maand zitten, maar je zit wel vast tot je de minimum payout van 0.01 BTC haalt, dus het kan wel een maand duren voor je uitbetaald wordt. Ook kan je met je CPU op NiceHash tot 1usd per dag verdienen afhankelijk van het type dt je hebt.

Bijkomend is dat je gewend moet raken aan het feit dat er continu fans in de achtergrond aan het draaien zijn, maar na enkele dagen hoor je dat niet meer en kan het een rustgevend effect op je hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Runaque op 06-01-2018 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-11-2024
Heb zelf 2x GTX1080 draaien. Je bent zoals gezegd voor twee kaarten ongeveer 2 euro kwijt en je inkomsten, zeker bij nicehash, lagen toen ik nog minede rond de 3 tot 4 euro op een dag uitgekeerd in btc. Dus 2 euro per dag profit. Wat je wel achteraf kunt zeggen is dat btc daarna 7 keer over de kop ging en dus 7x meer waard werd. Dat principe werkt ook bij mining op alts.

Kies een munt waarvan jij denkt dat ie 100x kan en begin gewoon te minen. Dan betaal je (investering) je helemaal scheel in het begin, maar wie weet is je winst kwadratisch. Het kan ook andersom natuurlijk. Mijn 6 Hush bijv, zijn nu 40 euro waard ofzo. Wie had dat gedacht.

En laat je vooral niet wijsmaken dat je 150 euro per maand gaat verdienen.

[ Voor 5% gewijzigd door Oyxl op 06-01-2018 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Oyxl schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 11:25:
Heb zelf 2x GTX1080 draaien. Je bent zoals gezegd voor twee kaarten ongeveer 2 euro kwijt en je inkomsten, zeker bij nicehash, lagen toen ik nog minede rond de 3 tot 4 euro op een dag uitgekeerd in btc. Dus 2 euro per dag profit. Wat je wel achteraf kunt zeggen is dat btc daarna 7 keer over de kop ging en dus 7x meer waard werd. Dat principe werkt ook bij mining op alts.

Kies een munt waarvan jij denkt dat ie 100x kan en begin gewoon te minen. Dan betaal je (investering) je helemaal scheel in het begin, maar wie weet is je winst kwadratisch. Het kan ook andersom natuurlijk. Mijn 6 Hush bijv, zijn nu 40 euro waard ofzo. Wie had dat gedacht.

En laat je vooral niet wijsmaken dat je 150 euro per maand gaat verdienen.
Ik mine vooral UBIQ en toen ik ermee begon stond die op 1.22usd, nu tikt hij vooral af rond 6usd en hij heeft het potentieel om nog hoger te gaan, maar zoals elke munt gaat dat continu omhoog en omlaag. Deze munt is een ETH variant en is met dezelfde software te minen en de meeste pools rekenen ook niet zoveel fee als bij ETH of andere munten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:31
Je vergeet dat de difficulty steeds stijgt, en je dus minder minet. Als dat niet door een prijsstijging gecompenseerd wordt draai je verlies.

Daarnaast kan je je afvragen of een kaart en PC lang zal meegaan als je die 24h laat draaien.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Tommie12 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 11:34:
Je vergeet dat de difficulty steeds stijgt, en je dus minder minet. Als dat niet door een prijsstijging gecompenseerd wordt draai je verlies.

Daarnaast kan je je afvragen of een kaart en PC lang zal meegaan als je die 24h laat draaien.
Die vergeet ik niet, de difficulty gaat omhoog, maar de waarde van de munt meestal ook, dus dat compenseert in veel gevallen! Daarnaast kijken miners ook hoe de markt zich ontwikkeld en kunnen vaak snel overschakelen naar een andere munt. Ik heb in mijn ethOS een config bestand waar een 8 tal munten/pools in staan en dan hoef ik maar een # voor enkele command lines te zetten en bij enkele weg te halen en ik schakel in 30 seconden over van UBIQ naar bijvoorbeeld Zcash, Expanse, Bitcoin Gold, of Ethereum.

Als je schrik hebt om je materiaal dat minder lang zal meegaan, dan moet je er niet mee beginnen of je zoekt een alternatief zoals tweedehands! Ik verkies het liefst GPU's die gebruikt zijn om te minen, de ROI is lager en vaak zijn de kaarten gewoon gebruikt om te gamen en heeft men hun oude kaart ingeruild voor een Nvidia 10 serie. 100€ voor bijvoorbeeld een R9 280x is meer dan prima en je zou dom zijn als je liever 6 GTX 1060 kaarten koopt en tegen een ROI die drie tot vier keer hoger ligt aankijkt. Voldoende koeling is ook de sleutel tot een langere levensduur van je materiaal, als je het niet vertrouwd kan je nog steeds de thermal compound op de GPU vervangen met betere, dat maakt ook dat je de gehele kaart ook nog eens volledig stofvrij kan maken en dat hij terug zo goed als nieuw aan de slag kan met minen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:10

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Runaque schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 11:41:
[...]

Die vergeet ik niet, de difficulty gaat omhoog, maar de waarde van de munt meestal ook, dus dat compenseert in veel gevallen! Daarnaast kijken miners ook hoe de markt zich ontwikkeld en kunnen vaak snel overschakelen naar een andere munt. Ik heb in mijn ethOS een config bestand waar een 8 tal munten/pools in staan en dan hoef ik maar een # voor enkele command lines te zetten en bij enkele weg te halen en ik schakel in 30 seconden over van UBIQ naar bijvoorbeeld Zcash, Expanse, Bitcoin Gold, of Ethereum.

Als je schrik hebt om je materiaal dat minder lang zal meegaan, dan moet je er niet mee beginnen of je zoekt een alternatief zoals tweedehands! Ik verkies het liefst GPU's die gebruikt zijn om te minen, de ROI is lager en vaak zijn de kaarten gewoon gebruikt om te gamen en heeft men hun oude kaart ingeruild voor een Nvidia 10 serie. 100€ voor bijvoorbeeld een R9 280x is meer dan prima en je zou dom zijn als je liever 6 GTX 1060 kaarten koopt en tegen een ROI die drie tot vier keer hoger ligt aankijkt. Voldoende koeling is ook de sleutel tot een langere levensduur van je materiaal, als je het niet vertrouwd kan je nog steeds de thermal compound op de GPU vervangen met betere, dat maakt ook dat je de gehele kaart ook nog eens volledig stofvrij kan maken en dat hij terug zo goed als nieuw aan de slag kan met minen.
Leuk die 280X, maar ik heb er een gehad (ook mee gemined) en die dingen zuipen je arm aan stroom. Een RX580 is dan een betere investering.

Het is te hopen dat de prijs van Bitcoin op zijn minst hetzelfde blijft.

[ Voor 8% gewijzigd door Kuusj op 18-01-2018 13:28 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sp.boot schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 08:15:

Energie kosten 0,80 euro per dag?! Ik verspil 15 kWh per 10 uur minen (ongeveer) Is mijn GTX 1080 Ti dan zo een energie zuiger? :? Ik krijg 2,25 euro per 10 uur en moet 3 euro aan kosten per 10 uur betalen voor stroom oftewel een verlies van 0,75 euro per 10 uur.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Anoniem: 1023807 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:01:
[...]

Energie kosten 0,80 euro per dag?! Ik verspil 15 kWh per 10 uur minen (ongeveer) Is mijn GTX 1080 Ti dan zo een energie zuiger? :? Ik krijg 2,25 euro per 10 uur en moet 3 euro aan kosten per 10 uur betalen voor stroom oftewel een verlies van 0,75 euro per 10 uur.... ;(
Cryptominen in in veel gevallen een race naar de bodem.
Waarbij jij concurreert met mensen die wel zéér goedkope of gratis stroom hebben.
In Nederland is energie gigantisch belast, en gigantisch duur.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 669783

3x3 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:04:
[...]

Cryptominen in in veel gevallen een race naar de bodem.
Waarbij jij concurreert met mensen die wel zéér goedkope of gratis stroom hebben.
In Nederland is energie gigantisch belast, en gigantisch duur.
Je kunt ook gaan overwegen om alleen in de daluren te minen. Sommige leveranciers hebben 's nachts lagere energieprijzen.

Overigens staan we qua energieprijzen volgens mij op plek 12 van Europa.

Er worden teveel dingen klakkeloos aangenomen.

Minen is zeker wel rendabel, je moet je alleen gaan afvragen of je het fijn vind dat je dure videokaarten zo zwaar belast worden en harder aftakelen. Als je ook een fervent gamer bent zal dit meer zonde zijn dan voor iemand die amper zijn GPU belast. Je kunt ook op je CPU minen, maar dit is veel minder rendabel. "maar afhankelijk van de CPU wel rendabel" Zo doen AMD FX processoren het in mining beter dan Intel equivalenten van dezelfde generaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Anoniem: 669783 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 19:16:

Er worden teveel dingen klakkeloos aangenomen.
Je concurreert niet alleen tegen andere Europeanen.

Afbeeldingslocatie: https://assets.bwbx.io/images/users/iqjWHBFdfxIU/iyAwgw9h7xac/v1/800x-1.png

[ Voor 51% gewijzigd door 3x3 op 06-01-2018 19:29 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sp.boot
Okee, ik kom even terug op mijn energie verbruik. Jullie hebben gelijk.

Bij 400 Watt zijn de energiekosten op dit moment (bij €0,18 cent per kilowatt) €1,73.
Ik ga straks waarschijnlijk naar zo's 600 Watt á € 2,60.

Nu moet ik daarbij vermelden dat de Miner bij mijn werkgever staat (Ja, hij is daar van op de hoogte) dus eigenlijk betaal ik tot op heden niets. Hij heeft mijn kennis gekregen en zijn eigen Miner :)

Het is voor mij tot op heden zeer rendabel aangezien ik alleen de videokaarten heb gekocht bij mijn werkgever. De rest was voor handen.
Anoniem: 1023807 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:01:
[...]

Wow... heb je dat gemeten uit je stopcontact? Ik heb direct een meter er tussen zitten die me vertelt wat hij verbruikt. Dat is tot op heden altijd onder de 400 Watt geweest, gaat waarschijnlijk wel stijgen als de 3e er bij komt.

ik zit net even te lezen en een GTX1080ti wat ik heb gevonden kan max zo'n 380 watt verbruiken. Ik weet niet bij welke energiemaatschappij jij zit, maar misschien een keer overstappen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sp.boot schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:05:
Okee, ik kom even terug op mijn energie verbruik. Jullie hebben gelijk.

Bij 400 Watt zijn de energiekosten op dit moment (bij €0,18 cent per kilowatt) €1,73.
Ik ga straks waarschijnlijk naar zo's 600 Watt á € 2,60.

Nu moet ik daarbij vermelden dat de Miner bij mijn werkgever staat (Ja, hij is daar van op de hoogte) dus eigenlijk betaal ik tot op heden niets. Hij heeft mijn kennis gekregen en zijn eigen Miner :)

Het is voor mij tot op heden zeer rendabel aangezien ik alleen de videokaarten heb gekocht bij mijn werkgever. De rest was voor handen.

[...]

Wow... heb je dat gemeten uit je stopcontact? Ik heb direct een meter er tussen zitten die me vertelt wat hij verbruikt. Dat is tot op heden altijd onder de 400 Watt geweest, gaat waarschijnlijk wel stijgen als de 3e er bij komt.

ik zit net even te lezen en een GTX1080ti wat ik heb gevonden kan max zo'n 380 watt verbruiken. Ik weet niet bij welke energiemaatschappij jij zit, maar misschien een keer overstappen???
Ik had dat opgemeten terwijl er een paar lampen beneden aanstonden en that’s it. Maar ik ga vandaag (zondag) kijken met een kWh meter wat ik nou alleen met me PC verbruik. Daarnaast ben ik ook gamer maar wil ook in cryptocurrency’s verdiepen en dat minen. Maar dat is dus erg zwaar voor me videokaart. Daarom wil ik zo snel mogelijk een goede rendabele miner kopen. Maar als ik al naar de prijzen van sommige antminers kijk.... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:01
Anoniem: 1023807 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 00:44:
[...]

Ik had dat opgemeten terwijl er een paar lampen beneden aanstonden en that’s it. Maar ik ga vandaag (zondag) kijken met een kWh meter wat ik nou alleen met me PC verbruik. Daarnaast ben ik ook gamer maar wil ook in cryptocurrency’s verdiepen en dat minen. Maar dat is dus erg zwaar voor me videokaart. Daarom wil ik zo snel mogelijk een goede rendabele miner kopen. Maar als ik al naar de prijzen van sommige antminers kijk.... |:(
Ik denk dat je verschillende fases van je proces in de verkeerde volgorde doorloopt. Misschien eerst kennis opdoen, dan wat berekeningen doen en dan pas bepalen wat je gaat doen (wel of niet minen).

Meten is overigens sowieso geen goed idee. Berekenen is natuurlijk accurater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
[...]

Als je echt een Antminer wil, hou dan wel rekening dat die dingen een gigantische herrie maken! Je kan bij sommige modellen de fans hun percentage regelen, maar dat gaat uiteraard ten koste van de hitte die ze genereren en dat is niet weinig! Ik heb een tijdje een Antminer S5 gehad en die stond op 45% van zijn fan speed en dat hield de temperatuur onder de 60 graden en gaf ook minder herrie. Het is ook wel een handig toestel om je woonkamer mee te verwarmen, want dat ding weet echt wel de kamer warm te stoken. :D

Je kan ook opteren om uit te kijken naar een gebruikte Antminer en kijk ook eens even op de Profitability Calculater op NiceHash in welke mate je rendabel kan zijn! Bij de meeste Antminers kan je een gewone PSU voor een PC gebruiken zo lang deze meer kan geven dan de miner nodig heeft, je hoeft niet perce de PSU van Bitmain erbij te nemen, maar als je de twee samen kan kopen voor een degelijke prijs, dan zeker en vast doen.

https://www.nicehash.com/profitability-calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp.boot
[...]

Als je gewoon is wil proeven van het minen, kijk is naar Winminer.com. Daar kan je als je $10 (Ja dollar) hebt gemined het al omzetten naar eigen litecoin of Etherium. Met een 1080 is dat denk ik 2 á 3 dagen werk zo snel geschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
sp.boot schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:17:
[...]

Als je gewoon is wil proeven van het minen, kijk is naar Winminer.com. Daar kan je als je $10 (Ja dollar) hebt gemined het al omzetten naar eigen litecoin of Etherium. Met een 1080 is dat denk ik 2 á 3 dagen werk zo snel geschat.
Winminer stopt gewoon met minen van zodra mijn scherm uitvalt, maar bij hen zit je idd niet vast zoals bij NiceHash tot je 0.01 BTC gemined hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp.boot
Runaque schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:08:
[...]

Winminer stopt gewoon met minen van zodra mijn scherm uitvalt, maar bij hen zit je idd niet vast zoals bij NiceHash tot je 0.01 BTC gemined hebt.
Bij de hack van NiceHash heeft winminer bij mij 24/7 gedraait. Zou dus moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Runaque schreef op zondag 7 januari 2018 @ 09:09:
[...]

Als je echt een Antminer wil, hou dan wel rekening dat die dingen een gigantische herrie maken! Je kan bij sommige modellen de fans hun percentage regelen, maar dat gaat uiteraard ten koste van de hitte die ze genereren en dat is niet weinig! Ik heb een tijdje een Antminer S5 gehad en die stond op 45% van zijn fan speed en dat hield de temperatuur onder de 60 graden en gaf ook minder herrie. Het is ook wel een handig toestel om je woonkamer mee te verwarmen, want dat ding weet echt wel de kamer warm te stoken. :D

Je kan ook opteren om uit te kijken naar een gebruikte Antminer en kijk ook eens even op de Profitability Calculater op NiceHash in welke mate je rendabel kan zijn! Bij de meeste Antminers kan je een gewone PSU voor een PC gebruiken zo lang deze meer kan geven dan de miner nodig heeft, je hoeft niet perce de PSU van Bitmain erbij te nemen, maar als je de twee samen kan kopen voor een degelijke prijs, dan zeker en vast doen.

https://www.nicehash.com/profitability-calculator
haha +1.

Ik heb er hier een paar staan, en ik heb een geschikte plek voor waar ik geen last van het geluid heb, maar zelfs dan herstarten ze soms in de nacht...jij weet wat ik bedoel denk ik als je een S5 hebt/had. De herrie is totaal onaanvaardbaar voor praktisch iedere woning. Ik heb net de mazzel dat ik een technische ruimte heb van de zaak waar evenwel de hoofdventilatie in zit die 24/7 draait...en dan nog komen de miners er boven uit.

Kortweg, Bitmain of Baikal is wel de way to go, maar dat ga je niet volhouden... alleen al om de geluidsoverlast niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Turbo-Puppy schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:03:
[...]

haha +1.

Ik heb er hier een paar staan, en ik heb een geschikte plek voor waar ik geen last van het geluid heb, maar zelfs dan herstarten ze soms in de nacht...jij weet wat ik bedoel denk ik als je een S5 hebt/had. De herrie is totaal onaanvaardbaar voor praktisch iedere woning. Ik heb net de mazzel dat ik een technische ruimte heb van de zaak waar evenwel de hoofdventilatie in zit die 24/7 draait...en dan nog komen de miners er boven uit.

Kortweg, Bitmain of Baikal is wel de way to go, maar dat ga je niet volhouden... alleen al om de geluidsoverlast niet. :)
Ik heb de S5 in de woonkamer draaiend gehad met de fans op 45% en na een tijdje hoor je dat niet meer, er staan op dit moment twee systemen 24/7 de minen (GPU's) en het wordt pas vervelend als ik (we) ze niet meer horen. Ik plan om een S9 erbij te kopen en een PSU van 1600w om echt de Bitcoins binnen te zien komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1020413

Mijn man heeft een paar jaar geleden dure mining computers gekocht om BTC te minen. Wij hadden deze apparaten in onze studeerkamer staan. Het leverde BTC op, maar de kamer werd heel warm, het maakte zoveel kabaal dat het leek alsnog je constant in een vliegtuig zit. Nu heeft hij ergens een ruimte gehuurd om te minen. Het levert zeker wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1020413

Trouwens, ik zie dat Ethereum vandaag flink is gestegen. Misschien Ethereum minen ipv Bitcoins? :) Afbeeldingslocatie: https://www.worldcoinindex.com/coin/ethereum
Pagina: 1