Probleem aansturing met HCE80

Pagina: 1
Acties:

• Guido1985
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-01 06:15
Goedendag,

Een aantal jaren geleden heb ik een evohome systeem(1e type) gekocht. Daarbij ook een hce80 voor aansturing van de vloerverwarming. Deze was altijd in gebruik voor 2 vloerverwarmingszones van de woonkamer(groep 1, zone 1&2). Nu heb ik ook een vloerverwarmingszone in de keuken. Deze wil ik op de tweede groep aansturen, maar nu heb ik een probleem. Ik heb de nieuwe zone ingeregeld (evotouch interne voeler als temperatuurvoeler) maar als de woonkamer(dus groep 1) warmtevraag heeft, komt op alle groepen spanning en gaan de drie servo's open. Als de keuken warmtevraag heeft, komt nergens spanning op. Bij aansturing gaan wel de juiste LEDs branden bij de betreffende zones. Weet iemand hoe dit kan? Ik heb de regelaar al gereset en het complete evohome systeem gereset en opnieuw ingeregeld.
Ik hoop dat u dit herkent en mij kan adviseren.

Mvg Guido

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-02 02:23
Ik heb de handleiding even doorgelezen zit de betreffende servomotor wel goed aangesloten ?
de servo motor van de derde groep moet in jouw situatie op het 4de paar kroonsteentjes. (zone 2/keuken )
gezien je uitleg lijkt het erop dat je de servomotor op het derde paar kroonsteentjes heb gezet.
deze horen bij (zone 1/woonkamer. )

(mits je zone 2 hebt toegewezen voor je keuken. natuurlijk)

eigenlijk praten we over groepen als zijnde groepen van vloerverwarming en de zone,s zijn de ruimtes welke verwarmd worden. (je draait het een beetje om)

andere opties.
Vraag wat gebeurt er als je de boel andersom programeert ?
dus evo home voor de woonkamer en draadloze thermostaat in de keuken.

ik neem aan dat groep 1 en 2 op de vloerverwarmingsverdeler voor de woonkamer zijn.
wijs deze daaraan toe.(zone 1/woonkamer waarschijnlijk)
Nu kan je in de keuken een draadloze ruimte thermostaat ophangen en deze toewijzen.
aan groep 3 op de vloerverwarmingvermingsverdeler (zone 2/keuken)

edit: je kan de servomotors niet via de evo home toewijzen.
hiervoor dien je de aansluiting handmatig te wijzigen.

Hiernaast geeft de configurator aan dat je als je 2 zones hebt voor vloerverwarming je ook 2 draadloze ruimte thermostaten moet hebben. Mocht het niet werken dan kan je ervoor kiezen om 2 draadloze thermostaten te gebruiken. volgens handleiding kan het weer wel.

[s](het systeem kan waarschijnlijk niet overweg met alle opties welke er zijn).[/s] (eerst lezen dan doen.)

is het nou echt zo,n boekwerk dat toewijzen en programmeren of wijst het zich de weg vanzelf ?

[ Voor 56% gewijzigd door miciel op 11-01-2018 23:01 ]