Medion pc schakelt vertraagd in

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plekkie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-03-2023
Mijn vraag betreft het inschakelen van een MEDION dektop PC MT14 MED MT744G
Deze pc heb ik incompleet gekocht bij een kringloopwinkel ( geen processor, harddisk en geheugen)
De ontbreken componenten heb ik geplaatst oa. Core I3-2100 en de pc werkt verder goed.
Echter gaat het inschakelen van de pc vertraagd, het duurt meestal enkele seconden voor het power-on lampje gaat branden en de pc insschakelt. Eerst denk je dat je de knop niet goed hebt ingedrukt
Het moederbord is een MS-7728-v2.
Ik heb een andere voeding en een andere processor G860 geprobeerd, maar het vertraagd inschakelen blijft.
Heeft iemand hier ervaring mee en is er een oplossing voor.
Alvast hartelijk dank voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
De connectoren van het front panel zitten op de juiste manier op het moederbord? Heb je een andere schakelaar die je kan proberen om de aanknop zelf uit te sluiten als oorzaak van het probleem?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plekkie
Bedankt voor je reactie, ik ga het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 20:37

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

Andere CMOS batterij proberen?
Blijft het probleem gelijk als je enkel voeding, bord, proc en 1 reep geheugen gebruikt en overige hardware loskoppelt?
Als je geen andere powerswitch hebt kan je eventueel de resetswitch daarvoor misbruiken of de pinnen op de front panel header zelf kortsluiten om te zien of dat uitmaakt. Aangezien het gaat om vertraagd inschakelen lijkt me niet dat het probleem in de powerswitch zit eigenlijk.

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plekkie
Het volgende heb ik geprobeerd:
Losse powerswitch
Andere voeding
Nieuwe cmos-batterij, en reset voor optimale instellingen
Kaal moederbord met 1 reepje geheugen( 2 verschillende 2 Gb ddr3 geprobeerd) en processor (2 verschillende)
Er is geen verandering in het probleem, soms schakelt de voeding direct in, andere keren duurt het enkele seconden, tot max. 4 sec.
De pc blijft verder goed werken, zodra alles weer is aangesloten.
Dus waar maak je je druk over, zul je zeggen, maar ik vind het vreemd vinden en wil graag de oorzaak weten. Dat is het moederbord, dat is nu wel duidelijk, maar ja, daar heb ik geen andere voor van hetzelfde type
Vandaar dat ik ook graag de ervaring wilde weten van tweakers met eenzelfde pc/moederbord.
MEDION/ MS-7728 v2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Moederbord en voeding kunnen dit veroorzaken, deze twee onderdelen bepalen samen door communicatie met elkaar wanneer de PC start. Aangezien je de voeding al hebt uitgesloten, blijft dus alleen een defect moederbord over.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 20:37

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

Die ervaring heb ik helaas niet. Vreemd dat het niet constant is.
Je kan nog een deel van het bord buiten spel zetten door de power good pin (meestal groen) op de ATX stekker even kort te sluiten met een common ground (zwart). Je start dan effectief de voeding zelf zonder tussenkomst van het moederbord. Als dat invloed heeft op het probleem, blijft echter de conclusie dat het in het bord moet zitten.

Power LED op het bord zelf gaat wel direct branden nadat je de power switch indrukt?
Geen bolle elco's op het bord te ontdekken?

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Misschien verschil tussen,
pc starten als deze geen stroom heeft gehad voor opstarten(stekker eruit),
en pc waar stroom altijd op heeft gestaan.

Of koude en warme boot kan verschillend zijn.

In bios alles uitzetten/vastzetten wat instellingen optimaliseert, bij elke boot, misschien vertraagt dit,
zet dus zoveel mogelijk op standaard/of instelling vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plekkie
Er zitten geen bolle elco's op het bord, het grootste deel bestaat overigens uit solid aluminium elco's,
In alle pull-down menu's van de bios heb ik de optimized defaults (F9) uitgevoerd.
Op het bord zit geen powerled op het bord zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plekkie
Het "probleem" blijft maar de pc werkt verder prima, dus maak ik mij er verder geen zorgen over.
Een ieder die suggesties heeft gegeven, bedankt.

Dick
Pagina: 1