Hallo,
Het is tijden geleden dat ik fatsoenlijk op een desktop heb gegamed en na veel (fijne)jaren op xbox en playstation(met grafische teleurstelling) wil ik een fatsoenlijke desktop aanschaffen om samen met vrienden te kunnen gamen.
Zelf heb ik vrij weinig kennis van Desktops en de specificaties.
Ik ga het nieuwe systeem vooral gebruiken om te gamen, maar ook de snelheid van browsen en stilte van het systeem zijn voor mij belangrijk. Ook zal ik misschien nog een DJ programma willen installeren en mijn Sony MDR-XB950N1 optimaal gebruiken voor muziek en gamen. Voor de rest zal het puur gamegericht zijn.
PUBG en Dark Souls III ga ik waarschijnlijk als eerste spelen en wil ik ook op z'n minst very high kunnen zetten qua settings. Het hoeft van mij niet het allerhoogste te zijn, maar wel gewoon moddervet qua graphics en details en op z'n minst beter dan PS4 pro
Het systeem mag rond de 1250 euro kosten. In principe heb ik zoveel geld ervoor over, maar als ik een goedkoper systeem kan samenstellen dat aan mijn wensen voldoet of beter bij mijn wensen past zal ik me daar zeker bij aansluiten. In principe zou ik wel een paar jaar vooruit willen met het systeem dat ik aanschaf. Daarmee bedoel ik dat ik toekomstige spellen zeker op very high settings kan spelen(allerhoogste is niet perse een must voor mij).
Momenteel heb ik dit oude scherm nog thuis:
pricewatch: Samsung Syncmaster 2253LW Zwart
Hier ga ik mee beginnen, maar over een tijdje wil ik een goed scherm aanschaffen om alles uit mijn systeem te halen.
Samen met een vriend heb ik al iets samengesteld en hij zei mij dit hier te posten voor goede feedback dus bij deze:
Processor:
Intel Core i5-7600 (4,1 Ghz) pricewatch: Intel Core i5-7600 Boxed
€217,50 incl verzending
65watt verbruik
Koeling:
Noctua-nh-u14s pricewatch: Noctua NH-U14S
€65 incl verzending
0watt verbuik?
Grafische kaart:
MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G
€442,50 incl verzending
150watt verbruik
Intern geheugen:
Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15 pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15
€112 incl verzending
1.35watt verbruik
SSD:
Samsung 850 evo 500gb pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB
€151 incl verzending
7watt verbruik
Voeding:
Be quiet ! straight power 10 400w pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W
€75incl verzenden
Moederbord:
Asus z170 deluxe pricewatch: Asus Z170-DELUXE
€150 incl verzending
0watt verbruik?
Behuizing:
Fractal design define s window pricewatch: Fractal Design Define S - Window
€83 incl verzending
Totaal €1296 uitgaande van de goedkoopste opties in de prijzenvergelijker in tweakers
-Het zou in deze kast moeten passen
-Heb geen voorkeuren voor een bepaald merk
-Het liefst een stil systeem, maar muisstil hoeft ook weer niet
-Ik ga niet overklokken
-Met bluetooth voor sony mdr
-Draadloos internet erbij voor de zekerheid. weet nog niet waar ik m neer ga zetten
Wat ik met deze post hoop te bereiken is een goed en oprecht advies voor mijn systeem. Ik ben een leek dus ik heb alles gebaseerd op advies van een vriend en een beetje onderzoek van mijzelf.
Kunnen sommige dingen goedkoper omdat ze een klasse te hoog zitten voor mijn wensen?
Is het een goede/passende combinatie van onderdelen?
Kan ik hiermee een paar jaar vooruit?
Als ik dingen moet aanpassen, waarom dan? Simpele uitleg(indien mogelijk:P) wordt gewaardeerd zodat ik ervan leer.
Ik kijk uit naar jullie reacties!
Toekomstige desktop bezitter Bob
Het is tijden geleden dat ik fatsoenlijk op een desktop heb gegamed en na veel (fijne)jaren op xbox en playstation(met grafische teleurstelling) wil ik een fatsoenlijke desktop aanschaffen om samen met vrienden te kunnen gamen.
Zelf heb ik vrij weinig kennis van Desktops en de specificaties.
Ik ga het nieuwe systeem vooral gebruiken om te gamen, maar ook de snelheid van browsen en stilte van het systeem zijn voor mij belangrijk. Ook zal ik misschien nog een DJ programma willen installeren en mijn Sony MDR-XB950N1 optimaal gebruiken voor muziek en gamen. Voor de rest zal het puur gamegericht zijn.
PUBG en Dark Souls III ga ik waarschijnlijk als eerste spelen en wil ik ook op z'n minst very high kunnen zetten qua settings. Het hoeft van mij niet het allerhoogste te zijn, maar wel gewoon moddervet qua graphics en details en op z'n minst beter dan PS4 pro
Het systeem mag rond de 1250 euro kosten. In principe heb ik zoveel geld ervoor over, maar als ik een goedkoper systeem kan samenstellen dat aan mijn wensen voldoet of beter bij mijn wensen past zal ik me daar zeker bij aansluiten. In principe zou ik wel een paar jaar vooruit willen met het systeem dat ik aanschaf. Daarmee bedoel ik dat ik toekomstige spellen zeker op very high settings kan spelen(allerhoogste is niet perse een must voor mij).
Momenteel heb ik dit oude scherm nog thuis:
pricewatch: Samsung Syncmaster 2253LW Zwart
Hier ga ik mee beginnen, maar over een tijdje wil ik een goed scherm aanschaffen om alles uit mijn systeem te halen.
Samen met een vriend heb ik al iets samengesteld en hij zei mij dit hier te posten voor goede feedback dus bij deze:
Processor:
Intel Core i5-7600 (4,1 Ghz) pricewatch: Intel Core i5-7600 Boxed
€217,50 incl verzending
65watt verbruik
Koeling:
Noctua-nh-u14s pricewatch: Noctua NH-U14S
€65 incl verzending
0watt verbuik?
Grafische kaart:
MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G
€442,50 incl verzending
150watt verbruik
Intern geheugen:
Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15 pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15
€112 incl verzending
1.35watt verbruik
SSD:
Samsung 850 evo 500gb pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB
€151 incl verzending
7watt verbruik
Voeding:
Be quiet ! straight power 10 400w pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W
€75incl verzenden
Moederbord:
Asus z170 deluxe pricewatch: Asus Z170-DELUXE
€150 incl verzending
0watt verbruik?
Behuizing:
Fractal design define s window pricewatch: Fractal Design Define S - Window
€83 incl verzending
Totaal €1296 uitgaande van de goedkoopste opties in de prijzenvergelijker in tweakers
-Het zou in deze kast moeten passen
-Heb geen voorkeuren voor een bepaald merk
-Het liefst een stil systeem, maar muisstil hoeft ook weer niet
-Ik ga niet overklokken
-Met bluetooth voor sony mdr
-Draadloos internet erbij voor de zekerheid. weet nog niet waar ik m neer ga zetten
Wat ik met deze post hoop te bereiken is een goed en oprecht advies voor mijn systeem. Ik ben een leek dus ik heb alles gebaseerd op advies van een vriend en een beetje onderzoek van mijzelf.
Kunnen sommige dingen goedkoper omdat ze een klasse te hoog zitten voor mijn wensen?
Is het een goede/passende combinatie van onderdelen?
Kan ik hiermee een paar jaar vooruit?
Als ik dingen moet aanpassen, waarom dan? Simpele uitleg(indien mogelijk:P) wordt gewaardeerd zodat ik ervan leer.
Ik kijk uit naar jullie reacties!
Toekomstige desktop bezitter Bob