Via welke wijze/munt starten met een laag budget en kosten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 14:36
Toen ik startte met Crypto wereld ging alles via Bitonic en waren de marges minder dan een euroknaller. De getallen zijn ondertussen veranderd en het minimum bij Bitonic is nu €200 en dan liggen de marges/transactiekosten ook heel hoog.

Mijn vraag is dan via welke wijze je het beste kan starten als je met een laag bedrag (€100-€300) wilt instappen?

In mijn ogen is instappen met BTC lastiger, dus zou ik zelf denken om ETH of een andere munt nemen en die vervolgens op de Exchange verruilen voor de munten waarin je daadwerkelijk wilt investeren. Maar dan opnieuw: hoe, welk, waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09 12:27
Hier kan je vanaf 10 EUR Ethereum kopen https://btcdirect.eu/nl-nl

[ Voor 92% gewijzigd door JT888 op 05-01-2018 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:40
Vilscon schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:58:
Toen ik startte met Crypto wereld ging alles via Bitonic en waren de marges minder dan een euroknaller. De getallen zijn ondertussen veranderd en het minimum bij Bitonic is nu €200 en dan liggen de marges/transactiekosten ook heel hoog.

Mijn vraag is dan via welke wijze je het beste kan starten als je met een laag bedrag (€100-€300) wilt instappen?

In mijn ogen is instappen met BTC lastiger, dus zou ik zelf denken om ETH of een andere munt nemen en die vervolgens op de Exchange verruilen voor de munten waarin je daadwerkelijk wilt investeren. Maar dan opnieuw: hoe, welk, waar?
Elders ETH kopen en op een exchange zetten heeft geen voordelen tov Bitonic met zulke kleine bedragen:

- Bitonic is zeker niet zo duur als de meesten denken. Ja je betaald iets meer, maar je kan wel direct zaken doen zonder enige vorm van registratie (tijd = geld) Nu registreren bij een exchange en wachten totdat je fiat kan storten kan betekenen dat de BTC in de tussentijd is gestegen. Uiteindelijk krijg je dus minder BTC voor je euro's t.o.v. nu.

- Deze ETH zal je alsnog via een broker, zoals litebit moeten aanschaffen. Dus je betaalt alsnog een hogere prijs dan direct op een exchange BTC / ETH aanschaffen met fiat.

- ETH traden tegen andere coins geeft meestal een iets ongunstigere wisselkoers t.o.v BTC (stuk minder volume ook)

- Niet alle coins hebben een ETH / [insert random coin name] trading pair.

- Elke additionele stap in het proces kost je extra geld in de vorm van transactie & treading fee.

- Wat zal de uplift zijn bij Bitonic, 5%? Ik neem aan dat je net als elke instappende tweaker voor minimaal 100x je inlegt gaat, dus die 5% is peanuts toch :+

ps, met lastiger bedoel je duurder? Zoals je al hebt gemerkt is ETH aanschaffen lastiger dan BTC, anders had je dit topic niet gestart :)

Ter vergelijking, Bitonic rekent €14.317 voor 1 BTC, Kraken €14.324

Gewoon lekker bij Bitonic halen!

[ Voor 5% gewijzigd door paul-s83 op 05-01-2018 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Als je niet op een fiat exchange zit kun je anycoindirect proberen, daar kun je ook ETH of LTC enzo kopen vanaf 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
Via coinbase met bankoverschrijving (kost ongeveer een dag) kost je 1% en dan de transactiefee op de exange van ETH naar Ripple nog. Ik vind 5% best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je een mooi rendement wilt hebben op je geld dan begin je met een muntje die nu erg goedkoop is maar waarvan je wel uitgezocht hebt dat het perspectief heeft (zoals RDD). Nu voor €100 kopen betekent dat je een groot aantal hebt, iedere stijging levert je dan meer op dan een kleine stijging met een klein aantal muntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:28
iamcj schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:04:
Via coinbase met bankoverschrijving (kost ongeveer een dag) kost je 1% en dan de transactiefee op de exange van ETH naar Ripple nog. Ik vind 5% best veel.
En hoe zit dat met id controle? Mijn legitimatie wordt steeds afgewezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:32
Hoe veilig is het eigenlijk om met een app als bijv. Luno je BSN nummer op te geven.
Overal wordt er tegenwoordig om je bsn of foto van je documenten gevraagd.
Zou het liever ergens kopen waar dit niet nodig is, maar snap ook dat ze zoveel mogelijk geregistreerd willen hebben

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Ik ben soort van hetzelfde begonnen met de alts. Heb een paar fondsen gekozen die goed stegen. Heb min start bedrag verdeelt over die fondsen (stuk of 6). Bij verdubbeling van het fonds de inleg eruit gehaald en in een nieuw fonts gehaald en het originele fonds verder door laten lopen.

Dit werkt voor mij goed. In 2 weken min inleg verdubbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
J.Thermaltaker schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:46:
[...]

En hoe zit dat met id controle? Mijn legitimatie wordt steeds afgewezen
Tja bij mij niet... Heb gewoon foto van voor en achterkant id kaart geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobber
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05-2024

sjobber

gefrituurde kokkereltomaat

Ook bij mij weigeren ze id op coinbase en gdax. Ook al doe ik het via chrome, Dan werkt het niet. heb wel geld naar coinbase over kunnen maken, nu nog op mijn account zien Te krijgen. Ga het nu via een Ander proberen. Denk kraken of die hier boven.

Coinbase geeft me zo weinig vertrouwen.

[ Voor 8% gewijzigd door sjobber op 07-01-2018 21:47 ]

Holy sh*t doesn't talk, but communicates by smell©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:11
Vilscon schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:58:

Veel exchanges hebben een registratie stop.

Poloniex en Kucoin zou je kunnen proberen. Coinexchange moet volgens mij ook wel lukken.
Heb alleen ervaring met Kucoin en dat gaat redelijk goed. Binance vind ik heel goed werken maar die heeft niet de hele goedkope coins.

Via coinbase betaal je teveel transactie kosten tenzij je ook voor gdax registreert maar dat is lastig vanwege de dubbele ID verificatie.

Btcdirect is denk ik het makkelijkste om te beginnen en dat meteen naar je exchange wallet te sturen. Litecoin en ethereum is het snelst. Liefst ethereum want daar kun je meteen mee handelen. Litecoin is wat sneller maar moet je eerst omzetten naar btc/eth.
Pagina: 1