Vilscon schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:58:
Toen ik startte met Crypto wereld ging alles via Bitonic en waren de marges minder dan een euroknaller. De getallen zijn ondertussen veranderd en het minimum bij Bitonic is nu €200 en dan liggen de marges/transactiekosten ook heel hoog.
Mijn vraag is dan via welke wijze je het beste kan starten als je met een laag bedrag (€100-€300) wilt instappen?
In mijn ogen is i
nstappen met BTC lastiger, dus zou ik zelf denken om ETH of een andere munt nemen en die vervolgens op de Exchange verruilen voor de munten waarin je daadwerkelijk wilt investeren. Maar dan opnieuw: hoe, welk, waar?
Elders ETH kopen en op een exchange zetten heeft geen voordelen tov Bitonic met zulke kleine bedragen:
- Bitonic is zeker niet zo duur als de meesten denken. Ja je betaald iets meer, maar je kan wel direct zaken doen zonder enige vorm van registratie (tijd = geld) Nu registreren bij een exchange en wachten totdat je fiat kan storten kan betekenen dat de BTC in de tussentijd is gestegen. Uiteindelijk krijg je dus minder BTC voor je euro's t.o.v. nu.
- Deze ETH zal je alsnog via een broker, zoals litebit moeten aanschaffen. Dus je betaalt alsnog een hogere prijs dan direct op een exchange BTC / ETH aanschaffen met fiat.
- ETH traden tegen andere coins geeft meestal een iets ongunstigere wisselkoers t.o.v BTC (stuk minder volume ook)
- Niet alle coins hebben een ETH / [insert random coin name] trading pair.
- Elke additionele stap in het proces kost je extra geld in de vorm van transactie & treading fee.
- Wat zal de uplift zijn bij Bitonic, 5%? Ik neem aan dat je net als elke instappende tweaker voor minimaal 100x je inlegt gaat, dus die 5% is peanuts toch
ps, met lastiger bedoel je duurder? Zoals je al hebt gemerkt is ETH aanschaffen lastiger dan BTC, anders had je dit topic niet gestart
Ter vergelijking, Bitonic rekent €14.317 voor 1 BTC, Kraken €14.324
Gewoon lekker bij Bitonic halen!
[
Voor 5% gewijzigd door
paul-s83 op 05-01-2018 23:51
]