Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geluid platenspeler te zacht

Pagina: 1
Acties:

• neneorgkcir
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 06-01-2018
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een nieuwe Soundmaster PL875USB platenspeler (zie pricewatch unsorted: Soundmaster PL875USB (zwart) - Stereoanlage (Plattenspie... en manual http://www.woerlein.org/Manuals/M_PL875USBv2_EN.pdf) met ingebouwde voorversterker (met Phono functie) en bijbehorende speakers.

Alles is aangesloten en werkt perfect, behalve het afspelen van muziek van platen.
Het geluid is te zacht. De platenspeler staat op de Phono-functie. Dat alle andere functies wel werken duid er op dat het niet aan de boxen ligt.

Kan het aan de voorversterker liggen wanneer alle andere functies wel werken of is het enkel de Phono functie? Wat zou de oplossing kunnen zijn?

Bedankt alvast!

• blissard
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Ik neem aan dat je geen andere apparatuur gebruikt dan dit apparaat?

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 11:46

DirtyBird

Praktiserend denker

Phono is toch juist bedoeld voor spelers zonder voorversterker? Ik denk dat je hem met voorversterker op een reguliere ingang moet zetten.

Het lastige van nietsdoen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent.

• Servpage
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 09:34
Is een combi set dus zou raar wezen als er een losse phono pre tussen moet, las wel in het manual dat de phono ingang een combinatie is met de aux ingang, heb je mogelijk nog iets op de aux ingang aangesloten ?

Collectie

• neneorgkcir
Bedankt voor de reacties. Niets anders is aangesloten op AUX oid, wat Servpage zegt. Volgens de manual zouden er geen problemen moeten zijn...

• Servpage
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 09:34
Hoe groot is het verschil in volume, het komt namelijk wel vaker voor dat het geluid van een draaitafel in combinatie met externe phono voorversterker zachter klinkt dan b.v. de cd speler, dit heeft o.a. te maken met de gevoeligheid van de voorversterker en spannings afgifte v.h. element.
Je kan ook nog even controleren of de naald goed op het element geschoven is.

Collectie

• neneorgkcir
Naald lijkt er goed op te zitten, dit heb ik diverse malen gecontroleerd.
Het verschil is aanzienlijk. Waar ik op andere bronnen (USB etc) speel met een volume van 10 uit 30 moet ik bij de LP-speler deze op maximaal zetten om überhaupt een nummer te kunnen volgen.

• bonzz.netninja
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09:51

bonzz.netninja

business analist

Als het een complete set is en het aangesloten is zoals bedoeld, lijkt het me dat hij gewoon stuk is. Signaal komt blijkbaar wel door, maar de voorversterker weigert

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Geensnor.nl kluswebsite | | Omloop de Snor 2019

• pman63
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15-03 14:07
Rick, het spijt me maar ik denk dat het beste wat je kan doen is terug naar de winkel en je geld terugvragen. Het ding voldoet niet aan de verwachtingen, niet zeggen dat je denkt dat ie stuk is. Met dat geld kun je prima een 2e-hands set van marktplaats of de kringloop halen die wel doet wat die moet doen. Voor wat het ding gekost heeft heb ik mijn twijfels over de kwaliteit van de platenspeler die er in zit, en of die niet net als een Crosley je platen opeet
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True