Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelVermeij
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-11-2024
Hallo,

Op mijn werk lag een vrij mooie monitor mij aan te staren van uit de prullenbak. ik heb hem daar natuurlijkuit zijn leiden verlost en hem mee nbaar huis genomen om te kijken wat er mis mee is.

Mijn stage begeleider zij dat het waarschijnlijk de inverter kaart zou zijn maar mijn backlight blijft gewoon aan. wel begind het beeld naar 5 seconden constant te knipperen en kloppen de kleueren van het scherm niet volledig. ik had zelf in gedachten dat het mischien de data kabel van het moederbord naar het scherm was.

hoe denken jullie daar over. wat zou ik nog meer moeten bekijken en waar kan ik desbetrevende onderdelen kopen.

met vriendelijke groet,

Axel Vermeij

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Brakke condensatoren, wat altijd wordt geroepen bij elektronica. Die moet je eerst controleren op lekkage en bolle bovenkantjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Werk je in Leiden ?

😜

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:17
Probeer eerst eens een andere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelVermeij
haha nee zou dat de oorzaak zijn xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelVermeij
Hij heeft een externe voeding. deze werkt want die is van mijn monitor die het wel doet.
.Maarten schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:32:
Probeer eerst eens een andere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelVermeij
daar heb je hellemaal gelijk in. die dingen raken gewoon op. maar externe voeding dus dat zal t niet zijn.
sypie schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:27:
Brakke condensatoren, wat altijd wordt geroepen bij elektronica. Die moet je eerst controleren op lekkage en bolle bovenkantjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dan nog kunnen er condensatortjes inzitten ;) welke niet 100% meer zijn al is de kans wel kleiner natuurlijk

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sowieso geeft een externe adapter slechts één spanning af.
In de monitor zit sowieso nog een secundaire voeding die van b.v. 12volt ingangsspanning lagere voltages maakt zoals 5v, 3,3v en 1,5v.
En mogelijk ook nog weer hoger, indien er een CCFL in zit, want die heeft iets van 400v nodig.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelVermeij
dat is waar. ik zal een s even kijken. ik dacht dat op het main bord alles goed was. maar mischien dan dus bij de inverter. eens zien of ik m nog verder open krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelVermeij
hellemaal niks aan te zien. zijn ook alleen maar smd componenten. geld voor de inverter en voor de mainboard. en dat is ook gelijk alles wat er in zit.
Modbreak:Je post hier meerdere keren twee of drie keer achter elkaar. Dat is op GoT nadrukkelijk niet de bedoeling.

Graag de 'Edit'-knop gebruiken als je een post wilt aanpassen voordat iemand erop gereageerd heeft. Je kunt ook prima meerdere quotes verwerken in een enkele post. Zie de 'Quote'-knop bij de posts als je je bericht aan het bewerken bent...

[ Voor 58% gewijzigd door dion_b op 05-01-2018 23:08 ]

Pagina: 1