Vraagje, heb via Wish een mooi nep SD kaartje van 128gb voor mijn digitale camera gehaald. Beginnen in eens mijn vrienden te muiten op deze manier: “Ik ken iemand die had zo’n Chinese kaart. Bleek dat er een kopietje van alle foto’s in een dropbox gingen”.... klinkt opzich niet eens zo gek.... wie heeft dat wel eens meegemaakt en hoe kan ik dat nagaan via een pc?
Een kaartje is puur opslag. Nep kaartjes worden vaak gezien als 128GB maar er kan maar 16GB op. Zodra die 16GB bereikt is worden er bestanden verwijderd om de nieuwe bestanden er op te kunnen zetten. Dat een kaartje iets gaat uploaden naar Dropbox geloof ik eigenlijk niets van.
Koop een Chinees kaartje compleet met namaak logo's en verpakking en je komt erachter dat het bijvoorbeeld een 8GB kaart is die firmware heeft voor een 256GB kaart, schrijf die eerste 8GB en alle data daarna wordt niet opgeslagen...MadMarky schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:21:
Wat maakt een SD kaart nep in jouw ogen?
Als ie dadwerkelijk 128GB opslag geeft is het een echte, als het vele malen minder is heb je een neppert.
'Zomaar' dingen op dropbox gooien gaat niet, al zou het een duur wifi-enabled kaartje zijn dan moet ie eerst nog geconfigureerd worden.
Fixing things to the breaking point...
Verwijderd
Een SD kaart die op zichzelf zaken naar dropbox zet, is bullshit, uiteraard.
Echter, er zijn wel degelijk SD kaartjes op de markt geweest die preloaded waren met virussen of backdoors.
Het concept is dan dus dat er iets op het kaartje staat, wat uitgevoerd wordt als je hem in een PC steekt.
Is ook wel gebeurd met USB sticks in het verleden.
Ik ken die verhalen alleen van internet reviews etc, heb het nooit zelf gezien of gehad. Maar weet dus wel dat een met virussen of backdoors gepreload SD kaartje of USB stick, zeker kan.
Alleen als jij een courante geupdate windows pc hebt (of mac of linux) en je hebt een goede courante anti-virus lopen, is de kans astronomisch klein dat zoiets anno 2018 nog gebeurd.
Echter, er zijn wel degelijk SD kaartjes op de markt geweest die preloaded waren met virussen of backdoors.
Het concept is dan dus dat er iets op het kaartje staat, wat uitgevoerd wordt als je hem in een PC steekt.
Is ook wel gebeurd met USB sticks in het verleden.
Ik ken die verhalen alleen van internet reviews etc, heb het nooit zelf gezien of gehad. Maar weet dus wel dat een met virussen of backdoors gepreload SD kaartje of USB stick, zeker kan.
Alleen als jij een courante geupdate windows pc hebt (of mac of linux) en je hebt een goede courante anti-virus lopen, is de kans astronomisch klein dat zoiets anno 2018 nog gebeurd.
Dat zeg ik toch?RGAT schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:27:
[...]
Koop een Chinees kaartje compleet met namaak logo's en verpakking en je komt erachter dat het bijvoorbeeld een 8GB kaart is die firmware heeft voor een 256GB kaart, schrijf die eerste 8GB en alle data daarna wordt niet opgeslagen...
Meer een uitbreiding dat die kaart wel leuk kan zeggen dat hij 256GB is, ook in Windows tijdens het formatteren en tijdens het gebruiken maar dat niet is.
Dat betekent dat je er 256GB aan data op kan zetten dus, die kopieer actie zal gewoon werken ondanks dat na de eerste 8GB niks echt opgeslagen wordt.
Dus als er 256GB aan data op kan moet je wat specifieker uitleggen als: als er 256GB data op kan en heelhuids weer gelezen kan worden is het meestal wel goed...
[ Voor 34% gewijzigd door RGAT op 05-01-2018 21:48 ]
Fixing things to the breaking point...
Nee dat zei jij niet.. Jij zegt als het een 128GB is en in Windows wordt hij ook herkent als 128GB dan is het goed. Echter is het geval dat hij kan worden herkent als 128GB maar eigenlijk op de achtergrond maar 16GB is waardoor hij alles boven de 16GB gewoon weg gooit/niet wegschrijft. Dan kan Windows zeggen dat die 128GB is maar dat is die dan natuurlijk niet
Brummetje schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:36:
[...]
Nee dat zei jij niet.. Jij zegt als het een 128GB is en in Windows wordt hij ook herkent als 128GB dan is het goed. Echter is het geval dat hij kan worden herkent als 128GB maar eigenlijk op de achtergrond maar 16GB is waardoor hij alles boven de 16GB gewoon weg gooit/niet wegschrijft. Dan kan Windows zeggen dat die 128GB is maar dat is die dan natuurlijk niet
Wil er verder niet teveel op in gaan, maar jullie lezen óf begrijpen me verkeerd. Natuurlijk bedoel ik niet enkel het labeltje in windows maar of er daadwerkelijk 128GB aan data op past.Als ie daadwerkelijk 128GB opslag geeft
Tuurlijk niet... het zijn gewoon nepkaartjes. Een zoon van mijn collega heeft 2 j geleden al zo een usb stick in CN gekocht. Voor ca 20 euro een van 2 TB.....
Vertelde tegen mijn collega dat het vast nep is..... kon toen al heel snel waarschuwingen vinden dat er met nep firmware een veel grotere usb stick geemuleerd werd...
Thuis gekomen was zijn zoon er net achter gekomen dat het idd zo was, een neppert...
Wat ik so wie so al raar vond, zonder verdere info, het was een USB2 stick... je verwacht bij een 2TB stick toch wel USB3....
Let's keep it simpel: als het eigenlijk te mooi is om waar te zijn.... dan zal het wel zo zijn...
Toch: het is van alle tijden en er zijn horden die er in stinken....
De zoon van mijn collega: "voor die 2 tientjes wilde hij de gok nog wel nemen"..
OK.. maar de makers lachen zich rot...... Kosten een paar euro incl verzendkosten... rest pure winst...
Vertelde tegen mijn collega dat het vast nep is..... kon toen al heel snel waarschuwingen vinden dat er met nep firmware een veel grotere usb stick geemuleerd werd...
Thuis gekomen was zijn zoon er net achter gekomen dat het idd zo was, een neppert...
Wat ik so wie so al raar vond, zonder verdere info, het was een USB2 stick... je verwacht bij een 2TB stick toch wel USB3....
Let's keep it simpel: als het eigenlijk te mooi is om waar te zijn.... dan zal het wel zo zijn...
Toch: het is van alle tijden en er zijn horden die er in stinken....
De zoon van mijn collega: "voor die 2 tientjes wilde hij de gok nog wel nemen"..
OK.. maar de makers lachen zich rot...... Kosten een paar euro incl verzendkosten... rest pure winst...
Zoiets las ik ook al eerder elders. Tot op heden wel lollig dat mijn HX400 het herkende en aangaf dat het 9999 foto’s nog kon opslaan op deze kaart hahahaRGAT schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:27:
[...]
Koop een Chinees kaartje compleet met namaak logo's en verpakking en je komt erachter dat het bijvoorbeeld een 8GB kaart is die firmware heeft voor een 256GB kaart, schrijf die eerste 8GB en alle data daarna wordt niet opgeslagen...
En als je die kaart in een card reader stopt van een Internet enabled PC.MadMarky schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:21:
'Zomaar' dingen op dropbox gooien gaat niet, al zou het een duur wifi-enabled kaartje zijn dan moet ie eerst nog geconfigureerd worden.
Zeg nooit: "nooit".
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
Zelfs al zou het werken... dat wil je toch niet... ik zie me al.... zo'n SD kaart en ik moet altijd internet hebben om van de geclaimde grote ruimte gebruik te maken..... zoals met mijn fototoestel..
Echt neem van mij en anderen gelijkgestemden aan: als het te mooi is om waar te zijn... dan is dat bijna altijd zo...
Echt neem van mij en anderen gelijkgestemden aan: als het te mooi is om waar te zijn... dan is dat bijna altijd zo...
[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 06-01-2018 11:26 ]
Wil je de werkelijke ruimte weten
https://www.raymond.cc/bl...t-from-ebay-with-h2testw/
Als het echt een nep-kaartje is ... claim je centen terug !!
https://www.raymond.cc/bl...t-from-ebay-with-h2testw/
Als het echt een nep-kaartje is ... claim je centen terug !!
Yep.. die link heb ik mijn collega 1 jaar geleden ook gestuurd.
En er is al eerder gewaarschuwd...
En er is al eerder gewaarschuwd...
[ Voor 22% gewijzigd door route99 op 06-01-2018 14:03 ]
Pagina: 1