[W10] Kan geen afbeeldingen veranderen.... (login + user)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-07 20:14
Mijn vraag
Mijn zus heeft sinds kort een desktop op marktplaats overgenomen van iemand, en daarop staat windows 10 geïnstalleerd.
Alleen zover ik kan zien ondersteund de desbetreffende desktop alleen maar tot vista?
Maar goed om haar ook een beetje future proof te houden wil ik dus niet terug naar vista erop.
Dan gaan we verder.... Na herinstallatie van windows wilt ze graag haar login screen + gebruikers afbeelding wijzigen maar dat staat de pc niet toe.
Dan krijg ik bij de gebruikers afbeelding deze error:

"Fout in account afbeelding. Het instellen van de accountafbeelding is mislukt. Probeer het opnieuw."

Bij de login screen afbeelding krijg ik alleen maar een grijs vlak wat blijft draaien.

Het gaat om een acer aspire x1700
Windows 10 Home

Het rare alleen is bij mijn zelfgebouwde pc heb ik nergens last van, maar bij de acer aspire staat er standaard het logo van acer in (Als account afbeelding, maar de login screen wallpaper is ook van acer)

Iemand enig idee om dit alsnog te kunnen veranderen zodat zij ook weer blij is?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
in programdata allemaal dingen toegeëigend volgens diverse tutorials op internet
Heel veel op google gezocht maar alle oplossingen die hun geven werken gewoon niet.
Ook al diverse dingen in "Gpedit.msc" gedaan met het forceren van een andere achtergrond werkte echter ook niet :(

[ Voor 4% gewijzigd door kokkie20 op 05-01-2018 21:00 ]

Beste antwoord (via kokkie20 op 06-01-2018 10:35)

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Hoi,

Ja ik snap wat je bedoelt maar ik geloof niet dat je dat kan veranderen en misschien toch een Microsoft account gaan gebruiken?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Gaat het om een Microsoft account? Dan kun je de afbeelding online aanpassen en zou het op de computer ook aangepast moeten worden.

Het gaat hier om de gebruikersafbeelding, wat bedoel je met "loginscreen"?

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Nee ze gebruikt zelf een locale account.
De login screen bedoel ik eigenlijk het inlog scherm mee (Hopelijk snap je het nu?, waar je het wachtwoord moet invullen om in te loggen)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Hoi,

Ja ik snap wat je bedoelt maar ik geloof niet dat je dat kan veranderen en misschien toch een Microsoft account gaan gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kokkie20
Ik gebruik op mijn eigen pc ook geen microsoft account en daar kan het wel op.
Zal het morgen tegen haar zeggen om het eens met een microsoft account te proberen.
Misschien dat het dan wel lukt, bedankt in ieder geval voor je reactie(s) :)

Edit: appart met een Microsoft account wilt het wel... Probleem is iig opgelost :)

[ Voor 15% gewijzigd door kokkie20 op 06-01-2018 10:35 ]