Videogeheugen op bootcamp lager dan op macbook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow-1995xx
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-01-2024
Dag iedereen,
Ik loop tegen het volgende aan. Ik heb een macbook pro met deze specificaties:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/huipfc.png

Nu heb ik ook bootcamp geïnstalleerd en ik wil bepaalde games spelen. Echter geeft hij bij bootcamp aan dat het videogeheugen maar 32mb is. Op mijn mac geeft bij 1024mb aan.

Voor het spel heb ik 1G nodig. Nu zie ik dat dit een veel voorkomend probleem is onder bootcamp gebruikers. Ik heb al best lang zitten zoeken naar een oplossing oid, er zijn veel vragen op Engels talige fora, alleen ik kom hier helaas niet uit. Misschien wat triest maar sommige termen ken ik niet en mijn Engels is ook weer niet zo goed :+

Is er iemand die weet hoe ik dit kan aanpassen of wat ik het beste kan doen? Ik weet niet of ik hier links mag neerzetten maar op veel Engelse fora staan al eventuele oplossingen, misschien kan iemand die vertalen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Als de game al 1GB vereist dan lijkt me niet dat een HD4000 het überhaupt kan draaien. Allicht wat meer info? ;)

De HD4000 heeft daarnaast geen eigen geheugen, maar wordt het gedeeld met je RAM, dus waar zie je die 32MB staan?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow-1995xx
Welke info heb je precies nodig? (sorry, vast stomme vraag)
Die 32mb kreeg ik te zien toen ik een scan deed (van site Can I run it)

Andere gamers hebben de game (het gaat om GTAV) ook proberen te spelen met dezelfde specs( ze hadden wel een hoger videoram geheugen), en hen was het in ieder geval gelukt. Vandaar dat ik ook hoop dat het mij kan lukken

[ Voor 45% gewijzigd door Rainbow-1995xx op 05-01-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heb je in bootcamp een 32- of 64 bit versie van windows geïnstalleerd? Aangezien je onder 32- bit nooit je volle 4GB RAM kan gebruiken, en je er dan ook nog eens je addressering als videogeheugen moet aftrekken. Ik kwam destijds niet boven de 2,5 GB RAM uit, tenzij ik een 64 bit versie installeerde.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow-1995xx
Oke! Ik heb zelf wel de 64-bit versie
Kan het ook zijn dat mijn VRAM zo laag is omdat ik teveel bestanden of programma's erop zou hebben staan?
Hij geeft aan dat ik 4GB RAM heb. Zelf heb ik er niet heel veel bestanden en programma's opstaan.

[ Voor 73% gewijzigd door Rainbow-1995xx op 05-01-2018 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dat heeft er niks mee te maken. Kijk eens hoeveel VRAM de videokaart rapporteert onder bootcamp. Zie de instructies via deze link: https://www.intel.com/con...962/graphics-drivers.html

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:14

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Rainbow-1995xx schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 22:11:
Welke info heb je precies nodig? (sorry, vast stomme vraag)
Die 32mb kreeg ik te zien toen ik een scan deed (van site Can I run it)

Andere gamers hebben de game (het gaat om GTAV) ook proberen te spelen met dezelfde specs( ze hadden wel een hoger videoram geheugen), en hen was het in ieder geval gelukt. Vandaar dat ik ook hoop dat het mij kan lukken
GTA V op een MBP 13" mid 2012? Vergeet het maar... Dat is écht niet speelbaar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow-1995xx
ieperlingetje schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 22:33:
Dat heeft er niks mee te maken. Kijk eens hoeveel VRAM de videokaart rapporteert onder bootcamp. Zie de instructies via deze link: https://www.intel.com/con...962/graphics-drivers.html
Ja, dit wilde ik dus al eerder proberen. Alleen om een of andere reden heb ik die optie niet om daar te komen (een ander veel voorkomend probleem bij bootcamp)
Dit is op te lossen door de laatste stuurprogramma's te downloaden voor bootcamp, dit ga ik vannacht doen.

Als er een andere manier is om hierachter te komen hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow-1995xx
Icephase schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 22:36:
[...]

GTA V op een MBP 13" mid 2012? Vergeet het maar... Dat is écht niet speelbaar hoor.
Ik snap je reactie, zelf geloof ik er ook niet zo in. Maar toch zijn er mensen die dit wel kunnen spelen op hun mbp mid 2012. Hij geeft ook alleen aan dat ik te weinig VRAM heb, de rest zou moeten kunnen.

Maar ik heb er ook niet alle vertrouwen in, maar vind het toch waard om het te proberen.
Morgen is het spel ook gedownload en kan ik het proberen. Maar ondertussen hoop ik nog het VRAM gedoe op te lossen(als dat mogelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow-1995xx
Inmiddels heb ik wel via Intel wat informatie kunnen krijgen over mijn systeem
Dit is een screenshot, ik weet niet of virtual memory hetzelfde is als VRAM? (Sorry dit worden echt debiele vragen :+ )

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/25tw686.jpg

Ook vond ik dit, hier staat inderdaad de 32mb bij:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/veq73k.jpg

Ik snap er echt helemaal niks van, hoe kan het hier maar 32mb zijn terwijl ik op mijn mac 1024 heb staan. Een verschil zal er wel wezen maar 32mb lijkt me echt te raar.

[ Voor 35% gewijzigd door Rainbow-1995xx op 05-01-2018 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:14

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

je hebt 1792 MB in totaal videogeheugen. De HD4000 heeft geen eigen geheugen (VRAM). Dit zal zijn hoe Windows er mee om gaat, volgens mij klopt alles dus. 1792 MB van je 4 GB wordt toegewezen als videogeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je GTA wil spelen zal je toch echt een beetje potente machine moeten aanschaffen. 4GB en Intel HD van 5 jaar oud? Neuh, dan draait het nog beter en mooier op een Xbox 360 ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow-1995xx
Hallo iedereen
Inmiddels het spel geinstalleerd en net getest, hij werkt prima!
Kan hem niet op de hoogste kwaliteit zetten, maar gemiddelde tot hoge kwaliteit werkt hij prima
Op het spel bij het VRAM geheugen staat ook dat ik rond de 1024mb heb.

Ben echt super blij en verrast dat het werkt, spreekt inderdaad tegen met de verwachtingen en mogelijkheden, maar het is dus mogelijk.

Bedankt voor alle reacties!
Pagina: 1