Toon posts:

Kan een map niet verwijderen en de machtiging niet wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Onlangs ben ik erachter gekomen dat er een bestand op mijn PC staat wat er niet op hoort te staan (TiltMouseWheel.exe). Dit bestand zit in een map, welke ik wilde verwijderen. Echter wanneer ik dit probeer geeft dit de volgende foutmelding:

U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren.
U dient door ... (Door veranderingen die ik heb geprobeerd is dit veranderd) gemachtigd te worden om wijzigingen aan deze map te kunnen aanbrengen.

Nou ben ik bezig geweest om de eigenaar van de map te veranderen van SYSTEM naar gebruikers etc maar wanneer ik dit wil toepassen komt de volgende foutmelding in beeld:

Objecten in de container kunnen niet worden geïnventariseerd. Toegang is geweigerd.

Heb ook al via de CMD het een en ander geprobeerd maar steeds wordt mijn toegang geweigerd.

Ik heb geen idee meer wat ik moet doen en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want heb gelezen dat dit programma je PC trager maakt.

Met vriendelijke groet,

Matthijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Is er een proces actief genaamd TiltMouseWheel.exe waardoor je de map niet kan verwijderen?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Markimoo schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:04:
Is er een proces actief genaamd TiltMouseWheel.exe waardoor je de map niet kan verwijderen?
Nee, ik heb het proces (het programma zelf afgesloten via taakbeheer en het uit automatisch opstarten met windows gehaald. Echter staat in het rijtje van Opstarten nog wel het programma, maar staat het op uitgeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Download een linux live van usb bootable iets (bv. van ubuntu). Start op van die USB stick, mount je windows schijf, verwijder de folder/het bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ook al slaag je er in het te verwijderen, dan nog zal het programma terugkomen zodra je je muis weer aansluit. De executable staat "op" je muis (d'r zit een usb drive verstopt in het ding)
En - eerlijk gezegd - als jij er niet in slaagt om een gelockte file te verwijderen, dan ga je volgens mij die vermeende prestatie impact ook niet betrouwbaar kunnen vaststellen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 00:35:
Ook al slaag je er in het te verwijderen, dan nog zal het programma terugkomen zodra je je muis weer aansluit. De executable staat "op" je muis (d'r zit een usb drive verstopt in het ding)
En - eerlijk gezegd - als jij er niet in slaagt om een gelockte file te verwijderen, dan ga je volgens mij die vermeende prestatie impact ook niet betrouwbaar kunnen vaststellen
Volgens vele forums heeft deze "software" een slechte invloed op je RAM geheugen en maakt het je PC trager. De software is afkomstig van Pixart Imaging en heeft niks met je muis te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Probeer met Attrib de bevoegdheden te wijzigen.
en dan te verwijderen

44

Pagina: 1