Software opdrachten voor mijn team

Pagina: 1
Acties:
  • 1.242 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxcat95
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-06-2024
Beste Tweakers,

Ik heb op het moment een team bij elkaar geraapt van developers. Met mijn team zou ik graag een software onderneming starten en vervolgens opdrachten aannemen. Ik ben de afgelopen dagen op zoek gegaan naar opdrachten en moet zeggen dat ik toch maar weinig kan vinden. Ik had zelf namelijk verwacht dat er wel een of ander internet platform zou zijn waar dit soort opdrachten worden aangeboden. Echter vind ik alleen maar sites als freelance.nl en freelancer.nl waarop bijna alleen maar freelance functies worden aangeboden.

Nu vroeg ik mij af hoe dit bij vergelijkbare bedrijven gaat. Worden opdrachten gevonden op dit soort platforms? Of is het gewoon een kwestie van goede marketing en dan komen de opdrachten vanzelf naar je toe?

Alvast bedankt,
Daan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 16:37
Klinkt alsof je niet bepaald voorbereid te werk bent gegaan... Wat voor opdrachten zoek je? Wat voor mensen heb je? Werken ze allemaal fulltime?
Of is het gewoon een kwestie van goede marketing en dan komen de opdrachten vanzelf naar je toe?
Goede opdrachten gaan echt niet zomaar 'naar je toe komen'.

[ Voor 36% gewijzigd door Hahn op 05-01-2018 19:47 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxcat95
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-06-2024
Het is nog niet definitief, ik weet alleen dat ik in de loop van de komende paar maanden verschillende full time developers graag zouden willen helpen mits ik een grote opdracht kan regelen. Omdat ik helemaal geen ervaring heb met deze kant van het developpen vroeg ik mij af hoe kleine software bedrijven normaal aan hun opdrachten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 16:37
Waarom zouden bedrijven je een grote opdracht geven als je 1. geen ervaring hebt, 2. geen developers? :X

Normaal gesproken beginnen bedrijven met 1 of 2 man, met een klein opdrachtje en breiden ze zo uit. Bijvoorbeeld door met pitches mee te doen en werk te hebben wat ze kunnen laten zien, waar andere bedrijven op afkomen.

Zoals jij nu te werk gaat geef ik je bijzonder weinig kans van slagen. Ik zou zeggen, verdiep je er eens in, in plaats van 'hoi, ik wil software gaan maken, help me eens', wat je nu doet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dit heeft geen kans van slagen als jij niks te bieden hebt. Wie zou jou een opdracht gunnen als ze ook een ervaren bedrijf kunnen vinden of een blik freelancers open kunnen trekken.

Dus, wat kan jij aanbieden dat een ander niet kan?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:20
[HK modus aan}
Stappenplan:
1. Bedenk een nieuwe Blockchain toepassing of verbeter een bestaande.
2. Zet wat zaken op papier, gebruik veel buzzwords.
3. Spam twitter en reddit kapot.
4. Zet een ICO op.
5. Profit!

:+

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

foxcat95 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:04:
Het is nog niet definitief, ik weet alleen dat ik in de loop van de komende paar maanden verschillende full time developers graag zouden willen helpen mits ik een grote opdracht kan regelen. Omdat ik helemaal geen ervaring heb met deze kant van het developpen vroeg ik mij af hoe kleine software bedrijven normaal aan hun opdrachten komen.
Door een salesmedewerker aan te nemen die verstand heeft van het binnenhalen van opdrachten. Als je denkt dat opdrachten vanzelf aan komen wandelen kun je maar beter niet eens beginnen, de IT-markt is daar veel te overbevolkt voor.

Daarnaast heeft dit niks met programmeren te maken. Als je iets meer eigen inzet toont kun je met je vraag in Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan terecht maar lees dan eerst de daar geldende regels door.

[ Voor 14% gewijzigd door NMe op 05-01-2018 20:16 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.