RAM Support

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dond3rz
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-10-2025
Mijn vraag
Ik kan deze RAM modules, voor een leuk prijsje, van iemand overnemen, en aangezien ik een nieuwe upgrade wil doen (met onderstaande mobo+cpu) vroeg ik me af of dit gaat werken! :9

#ProductPrijsSubtotaal
1G.Skill Ripjaws 4 F4-3000C15D-16GRBB€ 212,-€ 212,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 212,-

Relevante software en hardware die ik gebruik.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 190,95€ 190,95
1ASRock Fatal1ty AB350 Gaming K4€ 95,-€ 95,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 285,95

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gekeken op de supportlist van desbetreffende mobo fabrikant.

Beste antwoord (via Dond3rz op 07-01-2018 15:08)

• Omega
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-01 14:09
Elke DDR4 non ECC DIMM zal werken met uw moederbord. 3000mhz wordt aan geraden. En goed dat u de ondersteunde modules lijst al heeft gevonden, Ryzen kan heel kieskeurig zijn over geheugen.

TL;DR: Het zal werken maar of het moederbord het geheugen ook daadwerkelijk op de geadverteerde snelheid kan draaien dat is een andere vraag.

Een aantal tips voor uw nieuwe systeem:
- Update de BIOS, Ryzen moederboards krijgen continue nieuw updates die de RAM compatabilaty verbeteren.
- Vergeet niet een XMP of AMP profiel te kiezen. Dit is een veel gemaakte fout. Als u geen profiel kiest zal het geheugen op 2133mhz draaien, en in sommige gevallen kan het dan ook onstabiel zijn omdat de voltages en timings niet kloppen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Omega
Elke DDR4 non ECC DIMM zal werken met uw moederbord. 3000mhz wordt aan geraden. En goed dat u de ondersteunde modules lijst al heeft gevonden, Ryzen kan heel kieskeurig zijn over geheugen.

TL;DR: Het zal werken maar of het moederbord het geheugen ook daadwerkelijk op de geadverteerde snelheid kan draaien dat is een andere vraag.

Een aantal tips voor uw nieuwe systeem:
- Update de BIOS, Ryzen moederboards krijgen continue nieuw updates die de RAM compatabilaty verbeteren.
- Vergeet niet een XMP of AMP profiel te kiezen. Dit is een veel gemaakte fout. Als u geen profiel kiest zal het geheugen op 2133mhz draaien, en in sommige gevallen kan het dan ook onstabiel zijn omdat de voltages en timings niet kloppen.

• Dond3rz
Bedankt voor je tips Omega... dit geeft mij duidelijkheid over de keuze voor het kiezen van mijn nieuwe set-up. _/-\o_ _/-\o_

• Dond3rz
@Omega
Is onderstaand mobo (i.c.m. R5 1600) ook geschikt in combinatie met het bovengenoemde RAM?
Op de supportlist van MSI staat wel bijna hetzelfde type.. Enige verschil is dat er i.p.v. 16GRBB, 8GRBB staat vermeld.

https://www.msi.com/Mothe...ARBON.html#support-mem-11

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B350 Gaming Pro Carbon€ 113,20€ 113,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 113,20

:)

• Omega
Het geheugen zal waarschijnlijk prima werken.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Volgens pricewatch vraagt dit MB ECC RAM, op site van ASRock staat er een * met verwijzing.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Hackus schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 17:03:
Volgens pricewatch vraagt dit MB ECC RAM, op site van ASRock staat er een * met verwijzing.
dat vraagt het niet; dat is een mogelijkheid om er in te prikken

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Dond3rz
@Hackus Dat was mijn eerste keus.. Ik maak nu denk ik toch de switch naar onderstaande.. Toch bedankt voor jet advies ;-)
pricewatch: MSI B350 Gaming Pro Carbon

@Omega Wederom bedankt voor je reactie! Zojuist het de MSI B350 Gaming Pro Carbon. Ik laat nog wel even bericht achter of het is gelukt! ;-)

@NLBUURMAN ook bedankt! Laat het weten of die draait!

• Dond3rz
Nog even laat ik het weten, dat het RAM prima werkt hier! :) :)
Pagina: 1