Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goedkope zuinige PC

Pagina: 1
Acties:

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zoek een PC waarop ik mijn crypto wallet 24/7 open kan houden, vanwege PoS. Als dat je niets zegt, ik wil windows 10 idle open hebben staan op een zuinige en goedkope PC. Hij moet zuinig zijn, Windows 10 draaien, en het liefst niet duur.

Wat mag het systeem gaan kosten?
300 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alle randapparatuur. Het gaat me om de PC.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb al wel een idee wat ik wil, maar ik zoek eventueel alternatieven die zuiniger of goedkoper kunnen zijn.
Ik zou jullie dus om suggesties of verbeteringen in mijn onderstaande idee willen vragen.
Wat ik nu heb is het volgende:
#ProductPrijsSubtotaal
1HP 431958-B21, 146GB€ 9,68€ 9,68
1Intel NUC 6CAYH€ 115,-€ 115,-
1Crucial CT51264BF160BJ€ 35,99€ 35,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 160,67

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-11 21:46

P_Tingen

omdat het KAN

Kun je niet met een raspberry Pi uit de voeten? Ik ken de applicatie niet die je wil draaien, maar als die zou kunnen draaien op Win10-IOT dan zou een pi een retegoedkope oplossing zijn.

... en gaat over tot de orde van de dag

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
Ik weet niet hoe je aan die HDD gekomen bent, maar ik denk dat je wel begrijpt dat SAS1 en Sata-600 niet hetzelfde zijn.
Dit is wel een mooi ding voor jou pricewatch: HGST Travelstar Z5K500 6Gb/s (0J38065), 500GB

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:22
Let wel: Je dient dan de Raspberry Pi 3 aan te schaffen. Windows 10 is niet compatibel op andere Pi's

Bedenk ook goed dat de Raspberry Pi een ARM processor heeft, dat wil zeggen dat je sommige applicaties niet kunt gebruiken.

Indien je een vlotte pc wilt waarop je alles online doet is chrome OS tevens een optie. Is een Asus Chromebox niet iets voor je?

Er zijn daarnaast ook versies met Windows, deze zijn over het algemeen echter trager (Qua Software, niet Hardware)

Eventueel zou je ook voor Linux Ubuntu kunnen kiezen (die navigeert net zo makkelijk als Winsows 10 vind ik) en er een zelfbouw project van maken (moet je wel even induiken als je niet bekend bent op het gebied van zelfbouw).

Het voordeel van een ander OS is dat je 60 euro aan een licensie uitspaart, daarom zou ik de keuze voor het OS nog even openlaten tenzij je 100 procent zeker bent over Windows 10.

Als je per se dit systeem wilt, kijk dan in de plaats van de hdd even naar een ssd. Kost wat meer, maar uiteindelijk beleef je er veel meer plezier van (snelheid van programma's opstarten gaat vele malen sneller).

Mocht je nog vragen aan mij hebben, typ dan even @jetspiking

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:14

Yucon

*broem*

Kun je dit niet gewoon op een ouwe laptop doen?