Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooitniet
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik wil de smartphone (Android) ook als dongel gebruiken (tethering) om met mijn laptop te internetten. Dien ik daarbij rekening te houden met de snelheid van de processor in de telefoon? Of gaat in en uitgaand verkeer buiten de telefoon van de processor om?

Ik heb op dit onderwerp gegoogled maar vond weinig informatie en wat ik vond was voor mij te technisch om te begrijpen. Vandaar mijn vraag.

[ Voor 21% gewijzigd door nooitniet op 08-01-2018 16:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik denk niet dat je daar veel rekening mee hoeft te houden. Internetverkeer gaat wel via de CPU, net zoals alle handelingen op de telefoon, maar het is geen gigantische belasting. Zo lang het geen gebakje van zeven, acht jaar oud is, hoef je je er niet druk over te maken.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:37

DarkSide

theres no place like ::1

alleen rekening houden met dat de telefoon de juiste banden ondersteund van jouw provider.
Sommige telefoons ondersteuen bv geen 4g.

en houdt rekening dat de accu sneller leeg is.
en natuurlijk een abbo met genoeg data

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooitniet
Ik denk de Nokia 3 hiervoor aan te schaffen. Het gaat mij er voornamelijk om om weerberichten en mail een paar keer daags te checken tijdens mijn zeiltochten in Scandinavie en veelal buiten havens overnacht waardoor ik geen wifi ter beschikking heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:01

DirtyBird

Praktiserend denker

Denk eraan dat je op je (windows) laptop aangeeft dat het om een zogenaamde 'metered' (als ik het goed herinner) verbinding gaat zodat windows niet klakkeloos je bundel leegtrekt met onzinnige achtergrondprocessen.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooitniet
DirtyBird schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:41:
Denk eraan dat je op je (windows) laptop aangeeft dat het om een zogenaamde 'metered' (als ik het goed herinner) verbinding gaat zodat windows niet klakkeloos je bundel leegtrekt met onzinnige achtergrondprocessen.
ik heb tot voor kort met een dongel gewerkt bij de genoemde gelegenheden. daarbij niet gemerkt dat het prepaid tegoed werd leeg getrokken. wel heb ik dan updates van windows uit staan. ik neem aan dat het via tethering zo ook kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

nooitniet schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 22:09:
[...]

ik heb tot voor kort met een dongel gewerkt bij de genoemde gelegenheden. daarbij niet gemerkt dat het prepaid tegoed werd leeg getrokken. wel heb ik dan updates van windows uit staan. ik neem aan dat het via tethering zo ook kan gaan.
Het hoeft niet fout te gaan, maar windows heeft een ingebouwde functie om eventuele ongelukken te voorkomen. Ik zou daar in deze situatie gebruik van maken. Baat het niet dan schaadt het niet :)

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooitniet
DirtyBird schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 22:11:
[...]

Het hoeft niet fout te gaan, maar windows heeft een ingebouwde functie om eventuele ongelukken te voorkomen. Ik zou daar in deze situatie gebruik van maken. Baat het niet dan schaadt het niet :)
Ik vind bij Windows over "metered" dat ik snelheid en duplex kan instellen, 1 Gbps Full duplex of 10Mbps Full of half duplex, 100 Mbps Full of half duplex en "automatisch onderhandelen". Ik ken deze functie niet, maar het lijkt me alleen te gaan over de down en uploadsnelheid? Wat maakt dat ik met een bepaalde instelling voorkom dat mijn abo opgegeten wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Dat voorkomt de functie niet. Het zorgt er alleen voor dat achtergrond data (waar je niet actief om gevraagd heb en dus niet altijd weet van hebt) tot een minimum wordt beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooitniet
OK, welke snelheid zou ik dan het beste kunnen instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@nooitniet je haalt wat dingen door elkaar merk ik.

Je telefoon wordt gewoon gebruikt als router, niet meer niet minder. Jou laptop merkt daar niks van en kan ook niet zien dat dat specifieke wifi-netwerk (bij een draadloze verbinding) een telefoon is.

Sinds Windows 10 zit er een functie in Windows, waarbij je kan aangeven dat er bepaalde netwerken zijn die een datalimiet hebben. Op het moment dat je dat instelt dan wordt er van alles uitgezet (Windows-updates, app-updates e.d.) waardoor je minder snel door je databundel heen gaat. Dat is wat @DirtyBird bedoeld.
nooitniet schreef op zondag 7 januari 2018 @ 16:29:
Ik vind bij Windows over "metered" dat ik snelheid en duplex kan instellen, 1 Gbps Full duplex of 10Mbps Full of half duplex, 100 Mbps Full of half duplex en "automatisch onderhandelen".
Wat jij hier beschrijft gaat over een bedrade ethernet verbinding en staat helemaal los van je telefoon. Die instellingen kan je dus ook lekker negeren en links laten liggen.

Overigens is het op Tweakers wel verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen. Wat heb je dus zelf al gevonden en geprobeerd voordat je een topic opende? Kan je dit toevoegen aan je openingspost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55
Je kan ook een 4G Mobiele Wi-Fi Hotspot kopen, met daar een simkaartje in.
Die gaat langer mee op een batterij. Al wordt je telefoon ook gewoon opgeladen terwijl hij aan de USB kabel hangt terwijl je tethering gebruikt

categorie: Modems en routers

[ Voor 48% gewijzigd door frickY op 08-01-2018 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:24
Hier een mooi artikel over hoe en wat van een metered connection: https://www.howtogeek.com...as-metered-on-windows-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:39
rens-br schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:13:
en kan ook niet zien dat dat specifieke wifi-netwerk (bij een draadloze verbinding) een telefoon is.
Als ik met een android-apparaat contact maak met de hotspot van mijn android-telefoon staat de verbinding automatisch op beperkt, op een of andere manier is het blijkbaar toch te detecteren. (Ik vermoed een extra IE, maar ik heb nooit de moeite gedaan dat uit te zoeken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
hcQd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:28:
Als ik met een android-apparaat contact maak met de hotspot van mijn android-telefoon staat de verbinding automatisch op beperkt, op een of andere manier is het blijkbaar toch te detecteren.
Als ik mij niet vergis komt dat door het feit dat beide apparaten met hetzelfde Google Account verbonden zijn. Dit gaat alleen dan niet werken via Android -> Windows.
Pagina: 1