Na de verlichting en de verwarming zou ik wellicht ook de gordijnen/lamellen iets slimmer willen maken. Nu zie ik het niet zo zitten om ook de gordijnen/lamellen zelf te vervangen, ik zoek eigenlijk alleen iets dat ze vanzelf open en dicht draait. Systemen van Somfy of Luxoflux vervangen echter gelijk alles, beetje overbodig én duur (en wat moet ik met mijn huidige gordijnen?). Dus... weet iemand toevallig goedkopere alternatieven? Stopcontacten zitten in de buurt, dus stroom is voorhanden (als er niet gewoon batterijen in kunnen).
Is het niet een kwestie van gewoon elektrische gordijnrails te kopen? Daar kun je dan gewoon de huidige gordijnen aan hangen. Een setje als bijvoorbeeld de Kallox CL200T 4M zou prima kunnen lijkt me, hoewel ik natuurlijk niet weet hoe lang je gordijnrails nu zijn.
[ Voor 35% gewijzigd door cyberstalker op 05-01-2018 17:24 ]
Ik ontken het bestaan van IE.
Hoe zit je verder in het knutselen? Zelf met een Raspberry Pi/Arduino en stappenmotors in de weer en zo? Of moet het kant-en-klaar?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Deze zag ik laatst voorbij komen op kickstarter, https://www.teptron.com/
[ Voor 50% gewijzigd door _Apache_ op 05-01-2018 19:47 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Thanks voor de tips. Die teptron lijkt wel op wat ik zoek, daar ga ik mij eens meer in verdiepen. Elektrische gordijnrails zouden op zich een optie zijn, maar omdat het een huurhuis is weet ik niet of ik er zoveel in wil investeren (terwijl die teptron, beetje equivalent van een philips hue lampje, neem je zo weer mee).
@Evanescent: Ik ben een beetje lui nog daar mee en gebruik vooralsnog kant en klaar oplossingen (Hue, Tado), maar sta niet negatief tegenover bijv. een Pi als dat nieuwe oplossingen mogelijk maakt.
@Evanescent: Ik ben een beetje lui nog daar mee en gebruik vooralsnog kant en klaar oplossingen (Hue, Tado), maar sta niet negatief tegenover bijv. een Pi als dat nieuwe oplossingen mogelijk maakt.
Ben benieuwd of iemand dit al met succes zelf gemaakt heeft? Een stappenmotor in combinatie met een ESP zou al veel mogelijk moeten maken.
Speelde zelf al met het idee, maar ik mis de kennis/skills om iets te maken wat en mooi (want komt in het zicht) en functioneel is.
Speelde zelf al met het idee, maar ik mis de kennis/skills om iets te maken wat en mooi (want komt in het zicht) en functioneel is.
Heb zelf een Brel motor in combo met RF Link en Domoticz (en die weer via homebridge gekoppeld aan homekit zodat het met Siri werkt).
Xiaomi heeft ook elektrische gordijnrails. Moet je het wel uit China halen. Kost zo’n 135 euro, inclusief 4m rail (andere lengte zijn ook verkrijgbaar uiteraard). Weet niet of je ook de gateway nodig hebt daarbij (23 euro).
Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees
2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.
Dit ziet er uit als iets wat ik wil, maar helaas niet homekit compatible. Dat zou het afmaken. Iemand een idee hoe dat voor elkaar te krijgen?_Apache_ schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 19:39:
Deze zag ik laatst voorbij komen op kickstarter, https://www.teptron.com/
Misschien https://www.indiegogo.com...linds-and-shades-gadget#/ maar dan...is er een manier om z-wave devices te besturen via homekit?
[ Voor 19% gewijzigd door Prullenbak84 op 20-02-2018 16:01 ]
Ik ben van plan om dezelfde setup te gaan gebruiken.adnanoner schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:18:
Heb zelf een Brel motor in combo met RF Link en Domoticz (en die weer via homebridge gekoppeld aan homekit zodat het met Siri werkt).
Ik heb al een RFLink en Domoticz met homebridge, Brel gaat via RTS en geeft geen terugkoppeling van status begrijp ik, klopt dat?
Ik wil dit gaan gebruiken voor mijn houten jaloezieën en zou deze dan dus ook willen kantelen via HomeKit.
Hoe heb jij dit geregeld of kun jij alleen open en dicht doen van je gordijnen of jaloezieën ?
Of heb je ook een STOP optie in HomeKit ?
Let op met teptron, heb dat op kickstarter ondersteund maar nu 2.5 jaar later oid nog steeds met niks over de brug gekomen....
Is er ergens een handige stap-voor-stap gids voor de hele zwave-raspberry-homekit koppeling? Ik lees heel veel "werkt prima via homebridge/domoticz/etc." maar nergens iets wat ook ik begrijpadnanoner schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:18:
Ze zeggen nu juni 2018 voor de moveZ. Dit zou ik prima vinden, als ik dan ook een manier heb gevonden om ze via Homekit te bedienen.vincenttor schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 23:03:
Let op met teptron, heb dat op kickstarter ondersteund maar nu 2.5 jaar later oid nog steeds met niks over de brug gekomen....
[ Voor 30% gewijzigd door Prullenbak84 op 28-02-2018 12:09 ]
@Prullenbak84
Heb jij dat toen ook ondersteund op kickstarter ?
Ze zeggen elke keer dat ze gaan komen, maar dan is dit mis, dan is weer de mal kapot gegaan, dan is de certificering niet goed, dan hebben ze weer hun neus gestoten, dan is die vent weer ziek, en ondertussen heb ik en vele andere mensen niks binnen gekregen.
Netjes ook dat ze niet reageren op hun twitter/facebook of waar dan ook.
Als je t mij vraagt zijn het gewoon een stelletje asociale $%#$%#$ .
Juist ja, gewoon van die movez gaan verkopen maar niet uitleveren aan de personen die hun bedrijfje op poten hebben gezet.
In ieder geval financieel dan.
Ze zeggen elke keer dat ze gaan komen, maar dan is dit mis, dan is weer de mal kapot gegaan, dan is de certificering niet goed, dan hebben ze weer hun neus gestoten, dan is die vent weer ziek, en ondertussen heb ik en vele andere mensen niks binnen gekregen.
Juist ja, gewoon van die movez gaan verkopen maar niet uitleveren aan de personen die hun bedrijfje op poten hebben gezet.
Nee, ik heb ze niet ondersteund, omdat ik eerst wil begrijp of en hoe ik ze dan via homekit kan besturen. Verder zie ik dat ze de overige producten volgens mij gewoon netjes verkopen. Van deze Zwave versie zeggen ze nog steeds dat ze in juni gaan komen.. Op hun indiegogo pagina: "The process of getting MOVEZ to market is still on-going as you all know. We adjusted the release date to 1st of June in our last update and we are still on target. " Of dat waar is, weet ik natuurlijk ook niet...vincenttor schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 18:23:
@Prullenbak84
[ Voor 8% gewijzigd door Prullenbak84 op 18-03-2018 12:47 ]
Ter info: ik heb mijn geld terug gekregen van Teptron, (3x movez..)
Er was geen reactie op mijn mailtjes of vragen via formulier: ik heb dan mijn geklaag gedaan op de comments sectie van indiegogo..
Met succes: mijn comment was weg binnen een dag (max) en mijn geld was straks darna terug via paypal
Ik ben wel een paar tientjes kwijt aan de rate exchange ($ -> €) maar ben wel ook blij dat ik heb het gedaan.
Er was geen reactie op mijn mailtjes of vragen via formulier: ik heb dan mijn geklaag gedaan op de comments sectie van indiegogo..
Met succes: mijn comment was weg binnen een dag (max) en mijn geld was straks darna terug via paypal
Ik ben wel een paar tientjes kwijt aan de rate exchange ($ -> €) maar ben wel ook blij dat ik heb het gedaan.
Zie homebridge topic.
Sinds dit weekend Soma via HomeKit lopen op homebridge.
Ik vind het nog niet superstabiel, nog wat server errors. Maar de HomeKit hub van Soma zelf (een aangepaste pi) is onderweg. Kijken of het daar beter mee loopt.
Die werkt ook op Alexa.
Sinds dit weekend Soma via HomeKit lopen op homebridge.
Ik vind het nog niet superstabiel, nog wat server errors. Maar de HomeKit hub van Soma zelf (een aangepaste pi) is onderweg. Kijken of het daar beter mee loopt.
Die werkt ook op Alexa.
[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 18-03-2018 17:26 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ik ga gewoon afwachten en kijken wat ervan terecht komt.cpbox schreef op zondag 18 maart 2018 @ 16:50:
Het probleem (voor mij) met Soma is dat je perse kettinkjes moet hebben, maar mijn lamellen hebben (ook) een touwtje.Sinds dit weekend Soma via HomeKit lopen op homebridge.
aha. maar je hebt dus EN ketting EN touwtjes?Prullenbak84 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:06:
[...]
Ik ga gewoon afwachten en kijken wat ervan terecht komt.
[...]
Het probleem (voor mij) met Soma is dat je perse kettinkjes moet hebben, maar mijn lamellen hebben (ook) een touwtje.
Dan heb je ook altijd 2 motors nodig.
www.mysmartblinds.com iets?
ja een ketting om te draaien en een touwtje om te openen/sluiten.paQ schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:42:
[...]
aha. maar je hebt dus EN ketting EN touwtjes?
Dan heb je ook altijd 2 motors nodig.
www.mysmartblinds.com iets?
Inderdaad een oplossing met twee motoren nodig, ja...
Je kan anders bij SOMA verzoeken of ze een ander wieltje kunnen leveren, voor een touwtje.Prullenbak84 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:10:
[...]
ja een ketting om te draaien en een touwtje om te openen/sluiten.
Inderdaad een oplossing met twee motoren nodig, ja...
Ik heb ze helemaal gek gemaakt , zelfs een tijdelijk twitter account er voor aan gemaakt.cpbox schreef op zondag 18 maart 2018 @ 16:50:
Elke comment die er kwam op gereageerd en uiteindelijk na een maand of 1.5 kreeg ik op verschillende manieren bericht van ze.
Heb een refund aangeboden gekregen, toch weer 385 euro terug.
Oplossing is vrij simpel , ik bouw deze kleine motoren in de nieuwe jaloezieën in en een simpele servo motor om ze te kantelen naar wens.
goo.gl/ypwQt7
stop daar een esp8266 bij en het is geregeld voor nog geen 10 dollar alles compleet.
Wel iets werk er aan maar ach ik zie geen witte kastjes aan de muur hangen en al met al kost het me voor me gehele woning de helft.
Had ook movez te weinig vanwege het redelijke aantal ramen welke allemaal een aparte jaloezieën krijgen.
Het ziet er niet goed uit die campagne.vincenttor schreef op zondag 13 mei 2018 @ 08:33:
[...]
Ik heb ze helemaal gek gemaakt , zelfs een tijdelijk twitter account er voor aan gemaakt.
Elke comment die er kwam op gereageerd en uiteindelijk na een maand of 1.5 kreeg ik op verschillende manieren bericht van ze.
Oplossing is vrij simpel , ik bouw deze kleine motoren in de nieuwe jaloezieën in en een simpele servo motor om ze te kantelen naar wens.
goo.gl/ypwQt7
stop daar een esp8266 bij en het is geregeld voor nog geen 10 dollar alles compleet.
Wel iets werk er aan maar ach ik zie geen witte kastjes aan de muur hangen en al met al kost het me voor me gehele woning de helft.
Had ook movez te weinig vanwege het redelijke aantal ramen welke allemaal een aparte jaloezieën krijgen.
Laatste min of meer serieuze update is al weer 3 maanden geleden, en ze reageren helemaal niet meer voor de afgelopen ruim 2 weken.
Ze gaan over 2 weken verschepen... rrrrright
Geloof niet dat het er nog van gaat komen daar.
Ben er ook bang voor dat het niks word, constant is er wat en ik was het helemaal zat.
Mooiste is dat ik 3 jaar geleden mijn creditcard heb opgezegd.
Gaf ze mijn iban nummer met alle details om het bedrag terug te storten , wat doen die bijdehandjes.
Toch refunden op het creditcard nummer welke niet meer bestaat, of na die jaren misschien wel door een ander in gebruik is genomen.
Goed bezig daar in Zweden.
Gaf ze mijn iban nummer met alle details om het bedrag terug te storten , wat doen die bijdehandjes.
Toch refunden op het creditcard nummer welke niet meer bestaat, of na die jaren misschien wel door een ander in gebruik is genomen.
een van de laatste reacties van een backer is ook wel treffend. Waarom doen ze al jaren over het Z-wave capable maken van een BT apparaat dat ze gewoon al hebben...vincenttor schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:28:
Ben er ook bang voor dat het niks word, constant is er wat en ik was het helemaal zat.
Of, maak een hub met Z-wave compatibiliteit. Ook alles in 1 keer opgelost.
Dan zijn er nog de lekkerhoudertjes van allerlei ongevraagde extra functionaliteiten die zeggen te willen implementeren.
Nee dat 1 juni geloof ik niet in.
Het kost ws al maanden om alles gekeurd te krijgen
[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 14-05-2018 15:04 ]
Klopt ja, ik had ze ook al een bericht gestuurd met die update paar weken geleden dat het me weinig tot niet interesseerde voor die extra functies.
Dat ik na al die tijd zelf al een manier had bedacht en getest welke goedkoper was en sneller qua levering.
Heb ook met Znaps op kickstarter ooit een backing gedaan en dat bleken ook oplichters te zijn, 2 of meer jongens uit China die dat geintje al vaker hebben uitgevoerd met succes.
Dan krijg je ook al een slecht gevoel bij deze jongens, qua berichten kwam het aardig overeen.
Dingen beloven problemen aan het licht brengen , extra functies en onzin verzinnen en dan puntje bij paaltje is er geen product en of geld.
Ach ja we gaan het meemaken.
Zo een Hub had inderdaad een hele hoop gedoe opgelost en waarschijnlijk een stuk energie zuiniger geweest als het via BLE oid liep en dan een hub die het "zware" werk op zich nam met Zwave en of andere protocollen.
Dat ik na al die tijd zelf al een manier had bedacht en getest welke goedkoper was en sneller qua levering.
Heb ook met Znaps op kickstarter ooit een backing gedaan en dat bleken ook oplichters te zijn, 2 of meer jongens uit China die dat geintje al vaker hebben uitgevoerd met succes.
Dan krijg je ook al een slecht gevoel bij deze jongens, qua berichten kwam het aardig overeen.
Dingen beloven problemen aan het licht brengen , extra functies en onzin verzinnen en dan puntje bij paaltje is er geen product en of geld.
Ach ja we gaan het meemaken.
Zo een Hub had inderdaad een hele hoop gedoe opgelost en waarschijnlijk een stuk energie zuiniger geweest als het via BLE oid liep en dan een hub die het "zware" werk op zich nam met Zwave en of andere protocollen.
Van indiegogo:vincenttor schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:28:
Teptron heeft vorige week een korte reactie geplaatst dat ze die dag met een update zouden komen. Die is er nooit gekomen.2 days ago
MOVE by Teptron
Campaigner
5 days ago
Hi Everyone! We are still alive so need to worry. You are going to receive an update today/tomorrow. Thanks!
….5 days later…..
Ik heb contact gehad, ze zouden mij een refund doen.
Ik heb netjes mijn bankrekening nummer en de gegevens opgestuurd zodat ze beide bedragen konden overmaken.
Wat doet Teptron, ze doen een refund via kickstarter welke naar een creditcard verwees die al 2 jaar niet meer bestaat.
Daarna krijg ik een reactie na een tijd toen ik dat vermeld had, en daar zeiden ze dat ik dat had moeten zeggen.
Dus ik zeg , dat staat jullie netjes , geef een bankrekening nummer om het bedrag op te storten, dat is niet zomaar denk ?!? en behalve dat is dit de eerste en laatste ervaring met kickstarter dus hoe moet ik weten dat het word terug gestort op een creditcard.
Wist niet eens dat dit mogelijk was maar goed..
Geen enkele reactie meer verder vernomen na de laatste :
Would have been great if you told us that before we made the refund on Kickstarter. Now we have to see if it bounces. OK we will give you USD170 to your PayPal acoount for the MOVEZ upgrade.
Paypal adres ook natuurlijk gegeven maar het zelfde verhaal daar, geen geld.
Toch staat er op indigogo en kickstarter dat ik refunded ben.
Wat je ook doet, laat dit bedrijf lekker links liggen want het zijn een stelletje oplichters.
EDIT: heb al wat gevonden met een telefoon nummer welke ik gebeld heb en een voicemail bericht heb achter gelaten.
Ben benieuwd...
https://fccid.io/2AICLM1703
Edit: nog meer nummers gevonden welke van teptron blijken te zijn.
Telefonnummer
010-456 44 40
076-140 66 00
070-418 60 10
070-382 59 81
073-513 15 01
Zal morgen om 5.30 uur beginnen met bellen
Ik heb netjes mijn bankrekening nummer en de gegevens opgestuurd zodat ze beide bedragen konden overmaken.
Wat doet Teptron, ze doen een refund via kickstarter welke naar een creditcard verwees die al 2 jaar niet meer bestaat.
Daarna krijg ik een reactie na een tijd toen ik dat vermeld had, en daar zeiden ze dat ik dat had moeten zeggen.
Dus ik zeg , dat staat jullie netjes , geef een bankrekening nummer om het bedrag op te storten, dat is niet zomaar denk ?!? en behalve dat is dit de eerste en laatste ervaring met kickstarter dus hoe moet ik weten dat het word terug gestort op een creditcard.
Wist niet eens dat dit mogelijk was maar goed..
Geen enkele reactie meer verder vernomen na de laatste :
Would have been great if you told us that before we made the refund on Kickstarter. Now we have to see if it bounces. OK we will give you USD170 to your PayPal acoount for the MOVEZ upgrade.
Paypal adres ook natuurlijk gegeven maar het zelfde verhaal daar, geen geld.
Toch staat er op indigogo en kickstarter dat ik refunded ben.
Wat je ook doet, laat dit bedrijf lekker links liggen want het zijn een stelletje oplichters.
EDIT: heb al wat gevonden met een telefoon nummer welke ik gebeld heb en een voicemail bericht heb achter gelaten.
Ben benieuwd...
https://fccid.io/2AICLM1703
Edit: nog meer nummers gevonden welke van teptron blijken te zijn.
Telefonnummer
010-456 44 40
076-140 66 00
070-418 60 10
070-382 59 81
073-513 15 01
Zal morgen om 5.30 uur beginnen met bellen
[ Voor 13% gewijzigd door vincenttor op 24-05-2018 17:20 ]
oh oh oh. ze kondigen zojuist op FB aan dat ze beta testers zoeken met een backer ID.vincenttor schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:28:
Ze kiezen de testers op 14 juni....
Jep, ik zag het.
Probeer die @#$$@! te bellen.
De laatste 2 nummers werken en de rest is vervallen oid.
Maar word natuurlijk niet opgenomen.
Geen contact via facebook/twitter/email en ook natuurlijk indigogo en kickstarter bericht maar die laten je ook gewoon stikken.
Deze instanties hebben natuurlijk hun geld al gevangen en vinden het wel best.
EDIT:
Dit is het 2e bericht waar ze beloven het geld over te maken naar mijn paypal account.
Heeft lang genoeg geduurd na de eerste belofte.
Ben benieuwd wanneer de transactie gaat plaatsvinden want heb nog geen melding ontvangen.
En
Nooit meer
Probeer die @#$$@! te bellen.
De laatste 2 nummers werken en de rest is vervallen oid.
Maar word natuurlijk niet opgenomen.
Geen contact via facebook/twitter/email en ook natuurlijk indigogo en kickstarter bericht maar die laten je ook gewoon stikken.
Deze instanties hebben natuurlijk hun geld al gevangen en vinden het wel best.
EDIT:
Dit is het 2e bericht waar ze beloven het geld over te maken naar mijn paypal account.
Heeft lang genoeg geduurd na de eerste belofte.
Ben benieuwd wanneer de transactie gaat plaatsvinden want heb nog geen melding ontvangen.
Tja , t is blijkbaar toch niet onopgemerkt gebleven dat ik ze overal "lastig" heb gevallen.Thank you for your kind words! We have sold and shipped more than 35.000 units around the world so to say that we are a scam is a big lie. Before you spend money next time on crowdfunding please be aware that developing things takes time. We will put $450 back to your PayPal and hopefully you can have a normal life again without spamming us every day 🙂 Thank you and have a nice day! Best Regards, Malin
En
Na 3 jaar mag er toch wel eens iets van de plank komen , kickstarter of andere crowdfunding acties heb ik wel van geleerd.Before you spend money next time on crowdfunding please be aware that developing things takes time
Nooit meer

[ Voor 59% gewijzigd door vincenttor op 30-05-2018 17:45 ]
best wel slechte reacties inderdaad. Met 'verschepen begin 2017'. En dan 14 maanden later gaan kijken wie je beta testers GAAN worden

Als ik wist dat er zo'n drama rond Teptron was, had ik er nooit besteld.
Ik wist hier dus nergens van en heb in januari 2018 2x Teptron Move besteld en ontvangen.
Werkt redelijk, 1 van mijn rolgordijnen is te groot/zwaar en dat kan hij niet aan, dus ik gebruik er maar 1.
Echter heb ik de boel gekocht verwachtende dat de iOS scheduling functionaliteit eraan zou komen, en zo te zien gaat die nooit meer komen.
Ik wist hier dus nergens van en heb in januari 2018 2x Teptron Move besteld en ontvangen.
Werkt redelijk, 1 van mijn rolgordijnen is te groot/zwaar en dat kan hij niet aan, dus ik gebruik er maar 1.
Echter heb ik de boel gekocht verwachtende dat de iOS scheduling functionaliteit eraan zou komen, en zo te zien gaat die nooit meer komen.
Nou, eindelijk kreeg ik vanmorgen het verlossende email van paypal.
Het geld is over gemaakt, nooit meer doe ik aan zulke ellende mee.
2 keer kickstarter:
1ste was een scam en die campaigners zijn verdwenen.
2e is teptron, welke een beste tijd heeft geduurd en contact bijna onmogelijk is, beloftes en geen product.
2 keer kickstarter:
2e is teptron, welke een beste tijd heeft geduurd en contact bijna onmogelijk is, beloftes en geen product.
mag ik misschien een paar fotos zien ? Hoe zwaar zijn jouw jaloezieën ?vincenttor schreef op zondag 13 mei 2018 @ 08:33:
[...]
Ik heb ze helemaal gek gemaakt , zelfs een tijdelijk twitter account er voor aan gemaakt.
goo.gl/ypwQt7
ik zou graag hetzelfde doen, misschien in combinatie met een fibaro om beweging te stoppen op verschillende hoogtes
ik heb zo iets thuis:

vrij zwaar !
hahahahahah heb je de laatste update gezien?vincenttor schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 20:31:
Nou, eindelijk kreeg ik vanmorgen het verlossende email van paypal.
2 keer kickstarter:
nu zien ze toch af van 100 beta testers...
Na 2 weken rekken hebben ze nu besloten dat de 33 backers met de meeste likes, 3 units krijgen ter test

en zie... weer 4 - 6 weken rekken gewonnen

@cpbox
sorry voor de vertraging maar nooit opgevallen dat er wat gevraagd werd hier.
Mijne komen van 247raamdecoraties.nl vandaan.
Heb deze van de week toevallig besteld, even mee gewacht omdat het toch om 1700 euro ging voor de woning.
Systemen zijn vrijwel allemaal het zelfde, ik had wat goedkope jaloezien hier eerst hangen en bekeken,
hier op is het gewoon pas te maken, of het weg te werken is qua motortje in de behuizing zelf dat durf ik niet te zeggen.
Maar in mijn geval hoeft dat ook niet want de behuizing valt helemaal weg achter een koof.
Zodra ik hier mee aan de slag ga zal ik een topic er voor openen dat iemand het kan namaken oid.
@paQ
ik heb me overal uitgeschreven zowel kickstarter en indiegogo.
Overal geblokkeerd en klaar .
Zijn gewoon een stel oplichters vind ik, althans ze houden je constant warm en dat al jaren lang.
Ben blij dat ik geld heb terug gekregen na aanhouden van maar heb er een hard hoofd in.
Veel beloftes weinig actie.
sorry voor de vertraging maar nooit opgevallen dat er wat gevraagd werd hier.
Mijne komen van 247raamdecoraties.nl vandaan.
Heb deze van de week toevallig besteld, even mee gewacht omdat het toch om 1700 euro ging voor de woning.
Systemen zijn vrijwel allemaal het zelfde, ik had wat goedkope jaloezien hier eerst hangen en bekeken,
hier op is het gewoon pas te maken, of het weg te werken is qua motortje in de behuizing zelf dat durf ik niet te zeggen.
Maar in mijn geval hoeft dat ook niet want de behuizing valt helemaal weg achter een koof.
Zodra ik hier mee aan de slag ga zal ik een topic er voor openen dat iemand het kan namaken oid.
@paQ
ik heb me overal uitgeschreven zowel kickstarter en indiegogo.
Overal geblokkeerd en klaar .
Zijn gewoon een stel oplichters vind ik, althans ze houden je constant warm en dat al jaren lang.
Ben blij dat ik geld heb terug gekregen na aanhouden van maar heb er een hard hoofd in.
Veel beloftes weinig actie.
https://www.autogordijn.nl/
Edit: (had hem al een keer eerder gepost zag ik net.
)
Edit: (had hem al een keer eerder gepost zag ik net.
[ Voor 58% gewijzigd door BenEco op 22-06-2018 21:59 ]
2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.
Die gordijn rails maakt wel flink herrie,
maatje van me heeft de chinese variant zoals op die site en daar word je niet blij van.
Het werkt en vrij goedkoop, dat dan weer wel.
maatje van me heeft de chinese variant zoals op die site en daar word je niet blij van.
Het werkt en vrij goedkoop, dat dan weer wel.
Ik heb mijn gordijnen nu al weer 4 jaar automatisch met een Arduino Ethernet en een stepper-motor. afgelopen jaar heb ik de sketch aangepast zodat ik met behulp van een Raspberry/Homebridge ook Homekit ondersteuning heb, alleen open en dicht, geen tussenstops.
https://www.privatefiles.nl/files/Automatic_curtains.mp4
Lawaai lijkt misschien erger dan het in werkelijkheid is, open of dicht duurt maar 5 seconden, dus het geluid dat je hoort is ook zo weer weg.
Geen aparte rails of wat dan ook, gewoon een staaldraadje langs de rails laten lopen en daar de eerste runner van elk gordijn aan vastgezet, werkt perfect.
https://www.privatefiles.nl/files/Automatic_curtains.mp4
Lawaai lijkt misschien erger dan het in werkelijkheid is, open of dicht duurt maar 5 seconden, dus het geluid dat je hoort is ook zo weer weg.
Geen aparte rails of wat dan ook, gewoon een staaldraadje langs de rails laten lopen en daar de eerste runner van elk gordijn aan vastgezet, werkt perfect.
het is nog erger....paQ schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:29:
[...]
hahahahahah heb je de laatste update gezien?
nu zien ze toch af van 100 beta testers...
Na 2 weken rekken hebben ze nu besloten dat de 33 backers met de meeste likes, 3 units krijgen ter test
en zie... weer 4 - 6 weken rekken gewonnen
we zijn bijna 2 maanden verder, en de gekozen beta testers (5 weken geleden) beginnen te klagen dat ze niets meer hebben gehoord van Teptron

Ik heb zelf wat in elkaar geknutseld. Misschien inspireert dit jullie ook.
Wat betreft Teptron.
Wederom 2 maanden op weg, en niemand heeft al 2 maanden lang nog maar iets gehoord.
Triest.. weer ieders geld pleite
Wederom 2 maanden op weg, en niemand heeft al 2 maanden lang nog maar iets gehoord.
Triest.. weer ieders geld pleite
Ziet er super uit!HenriM schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:40:
Ik heb zelf wat in elkaar geknutseld. Misschien inspireert dit jullie ook.
Kan iemand ervaringen over soma posten ajb? Op amazon.com lees ik heel slechte ervaringen meestal omdat het ding er niet in slaagt de rolgordijnen omhoog te krijgen.
Ik heb gisteren 2 teptron units geinstalleerd die ik al een tijd geleden gekocht had.
Best tevreden mee. De koordjes zijn soms lastig te bereiken door meubels die in de weg staan dus dan is dit wel ideaal. Heb nog geen automations oid ingesteld dat komt nog wel.
Wel jammer dat ik er nog 3 bij wilde bestellen en dat niet meer mogelijk lijkt te zijn. Alle negativiteit en slechte reacties heen en weer zijn ook jammer want het idee is natuurlijk top. Retrofit in plaats van nieuwe dure systemen heeft altijd mijn voorkeur.
Overigens (al is dit al lang geleden) toch even mijn 2 cents over de refunds. Webwinkels hebben te maken met de wet op witwassen en financieren terrorisme. Refunds mógen dus alleen gedaan worden middels dezelfde betaal methode als waarmee betaald is. Dat is in ieder geval in Nederland (en waarschijnlijk EU breed) zo geregeld om witwassen tegen te gaan.
Hoe dat dan zit als die betaalmethode niet meer bestaat weet ik niet daar heeft de PSP (paypal of klarna) waarschijnlijk wel een procedure voor.
Best tevreden mee. De koordjes zijn soms lastig te bereiken door meubels die in de weg staan dus dan is dit wel ideaal. Heb nog geen automations oid ingesteld dat komt nog wel.
Wel jammer dat ik er nog 3 bij wilde bestellen en dat niet meer mogelijk lijkt te zijn. Alle negativiteit en slechte reacties heen en weer zijn ook jammer want het idee is natuurlijk top. Retrofit in plaats van nieuwe dure systemen heeft altijd mijn voorkeur.
Overigens (al is dit al lang geleden) toch even mijn 2 cents over de refunds. Webwinkels hebben te maken met de wet op witwassen en financieren terrorisme. Refunds mógen dus alleen gedaan worden middels dezelfde betaal methode als waarmee betaald is. Dat is in ieder geval in Nederland (en waarschijnlijk EU breed) zo geregeld om witwassen tegen te gaan.
Hoe dat dan zit als die betaalmethode niet meer bestaat weet ik niet daar heeft de PSP (paypal of klarna) waarschijnlijk wel een procedure voor.
Zo, eindelijk van die Teptron zooi af. Via Indigogo besteld (twee jaar terug), geupgrade naar de Movez en in november begonnen met elke week mailen dat ik mijn geld terug wilde. Opeens was er reactie (na een week of vijf) met de vraag om acount en betaalgegevens. En afgelopen week op mijn PayPal bijgestort. Dramatisch verloop waarbij nog geen einde/levering in zicht was.
En nu iets anders gaan uitzoeken wat wel geleverd wordt (en uiteraard ook wil werken).
En nu iets anders gaan uitzoeken wat wel geleverd wordt (en uiteraard ook wil werken).
Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8
SCHOP
https://www.ikea.com/nl/n...s/90408127/?query=kadrilj
nou, ze staan online
batterij aangedreven
Prima, maar vooralsnog geen optie te zien voor permanente voeding
en... onduidelijk of ze compatible worden met hun hub, of een andere soort van gateway / integratie in een ecosysteem?
Voor elk rolgordijn een eigen knopje is nou niet bepaald 2019, en ik mag hopen dat ze te programmeren zijn op positie. (max open / dicht)
https://www.ikea.com/nl/n...s/90408127/?query=kadrilj
nou, ze staan online
batterij aangedreven

Prima, maar vooralsnog geen optie te zien voor permanente voeding
en... onduidelijk of ze compatible worden met hun hub, of een andere soort van gateway / integratie in een ecosysteem?
Voor elk rolgordijn een eigen knopje is nou niet bepaald 2019, en ik mag hopen dat ze te programmeren zijn op positie. (max open / dicht)
[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 14-01-2019 17:22 ]
https://www.ikea.com/nl/n...ijn__AA-2129585-1_pub.pdfpaQ schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:20:
Vooralsnog batterij dus en bediening via afstandsbediening
Kwestie van dagen/weken dat er een hack is. Mechanisme is er beetje handige Tweaker hangt er waarschijnlijk zo een ESP module aan om de aansturing te doen.paQ schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:45:
[...]
Vooralsnog batterij dus en bediening via afstandsbediening
OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge
Anoniem: 1198802
ik had het zelfde probleem met mijn rolgordijnen ik heb contact opgenomen met http://luxaflex.nl zij hebben mij perfect kunnen helpen. ik zou contact opnemen met hun.
[ Voor 5% gewijzigd door teacher op 05-04-2019 19:50 . Reden: :O ]
Waarschijnlijk in augustus in de winkels!DJGizbo schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:55:
Kleine update over de Ikea rolgordijnen:
https://www.iculture.nl/n...i-app-nog-niet-in-winkel/
https://www.iculture.nl/n...rdijnen-homekit-februari/
Welke RPM heb je gekozen voor de motor?vincenttor schreef op zondag 13 mei 2018 @ 08:33:
[...]
goo.gl/ypwQt7
Er is geen reuring aan gegeven maar ik heb net de FYRTUR rolgordijnen kunnen bestellen. De andere KADRILJ is nog niet te bestellen.
Worden maandag geleverd, erg benieuwd!
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90408170/
Worden maandag geleverd, erg benieuwd!
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90408170/
Is er inmiddels al een systeem op de markt van €50-100 waarmee je makkelijk je rolgordijn (met kettinkje) automatiseert, en waar men ook positief over is? (anders dus dan Teptron, Brunt, Somfy)? Ik kan nog steeds niet echt iets vinden waar ik enthousiast van wordt, terwijl het toch niet zo moeilijk zou hoeven zijn...
Deze kan je met een remote of een RFXCOM RFXtrx433XL aansturen:
https://www.alibaba.com/p...ntroller_62126919171.html
Let er wel op dat er geen dik koppelstuk in de ketting mag zitten.
https://www.alibaba.com/p...ntroller_62126919171.html
Let er wel op dat er geen dik koppelstuk in de ketting mag zitten.
Minimale order is hier 100 stuks 😂 maar dat is inderdaad het juiste principe. Zal eens verder zoeken naar dit type. Thanks 👍
hier kan je er 10 bestellen:
https://www.alibaba.com/p...d-shades_60807538949.html
wel een type bestellen die je ook met een remote op 433MHz kunt bedienen.
https://www.alibaba.com/p...d-shades_60807538949.html
wel een type bestellen die je ook met een remote op 433MHz kunt bedienen.
ik kwam laatst deze tegen op aliexpress:
https://nl.aliexpress.com/item/32849517788.html?
hebben mensen ervaring met dit type systeem? kan namelijk weinig reviews erover vinden
https://nl.aliexpress.com/item/32849517788.html?
hebben mensen ervaring met dit type systeem? kan namelijk weinig reviews erover vinden
Dit is ook wel een gave oplossing voor "gewone" gordijnen:
https://www.bright.nl/nie...n-maakt-je-gordijnen-slim
als je zoekt op ZEMISMART, zie je dat hun systeem veel goedkoper is, en hetzelfde kan doen.DJGizbo schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:12:
Dit is ook wel een gave oplossing voor "gewone" gordijnen:
twee verschillende producten, rail versus aftermarket motortje dat op bijna elk type (hang)gordijn geplaatst kan worden.darknessblade schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:39:
[...]
als je zoekt op ZEMISMART, zie je dat hun systeem veel goedkoper is, en hetzelfde kan doen.
Pagina: 1