In mijn huurwoning (waar ik dus helaas niet zomaar van alles kan verbouwen) heb ik blokverwarming en geen centrale cv. In een aantal vertrekken heb ik daarom thermostaatknoppen van Tado geplaatst, zodat de verwarming daar altijd comfortabel is en nooit 's nachts of als ik weg ben aan blijft staan. Werkt precies zoals gewenst, maar... In een aantal kamers is er geen mogelijkheid voor een thermostaatknop (laat staan dus een slimme). Daar zit nog een ouderwetse, 'domme' handkraan op de verwarming. En omdat het een huurhuis is met blokverwarming, is het helaas niet een kwestie van een loodgieter laten komen.
Maar wellicht heeft een slimme Tweaker een workaround? Tado kan ik best missen in die kamers, maar iets van programmeerbaarheid zou ik wel op prijs tellen. Ik hoopte op iets als een volgende constructie:
Een motortje dat de handkraan open en dicht kan draaien. Die vervolgens ofwel met een tijdschakelaar of een smartplug (wat dan wel weer via ifttt of alexa aan een of ander te koppelen is als ik wil) te bedienen is. ALs ik echter zoek naar servomotors etc kom ik in het gebied van vloerverwarming waar ik niets van weet. Iemand een idee of een suggestie?
Maar wellicht heeft een slimme Tweaker een workaround? Tado kan ik best missen in die kamers, maar iets van programmeerbaarheid zou ik wel op prijs tellen. Ik hoopte op iets als een volgende constructie:
Een motortje dat de handkraan open en dicht kan draaien. Die vervolgens ofwel met een tijdschakelaar of een smartplug (wat dan wel weer via ifttt of alexa aan een of ander te koppelen is als ik wil) te bedienen is. ALs ik echter zoek naar servomotors etc kom ik in het gebied van vloerverwarming waar ik niets van weet. Iemand een idee of een suggestie?