Toon posts:

@home en mijn eigen interne netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee computers (een p2 350 en een duron 750). Verder heb ik @home via de kabel. Deze zit nu alleen op de duron. Toch zou ik beide computers in een netwerk willen en ook met beide computers het internet op willen.
Bij @home zeggen ze dat je beide pc's via een hub met internet moet verbinden. Maar dat is voor mij te duur (een hub van 95,- een netwerkkaart van 35,- en dan nog een kabel van 10,-).
Mijn zelfbedachte oplossing is om een 3com netwerkkit te kopen en dan in de duron een tweede kaart erbij, en in de p2 ook een plaatsen.
Kan dit of krijg je hier problemen mee (in het netwerk en bij @home)?

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:50
Officieel mag het van @home niet, maar het is wel mogelijk. Ik heb het hier thuis ook zo gedaan, en het werkt perfect.

3com netwerkkaartjes zijn niet persé nodig, een paar goedkope realtek kaartjes werken hier ook prima.

Verwijderd

Topicstarter
Dus je bedoelt een gewoon netwerkkitje van 3com a 80,-

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

@Home vind het niet goed maar het werkt wel. Heb het hier op dezelfde manier met 4 pc's gedaan en heb nergens geen problemen meer mee.

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

Topicstarter
En met twee netwerkkaarten krijg je geen problemen?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Nee, dat gaat prima.

Want je ene machine met de twee NIC's erin word dan je server (Die moet dus wel aan zijn als je met de tweede PC het inet op wilt...) en zo kun je dan met tweede PC via de eerste het internet op.

En daar zien ze dus niets van.

word dus zoiets :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
internet
   |
   |
   |
 modem
   |
   |
   |_ |Nic1 - PC1 Nic2|_________|Nic1 PC2|

Op PC1 draai je dan een progje zoals Sygate of Winroute, en klaar is klara.

Aannames zijn fataal.

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:50
Op donderdag 12 juli 2001 14:15 schreef Madjo het volgende:
En met twee netwerkkaarten krijg je geen problemen?
Als het goed is zou dat gewoon moeten werken. Er kan natuurlijk altijd iets misgaan, maar daar zou ik maar niet van uit gaan.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Check je mail, ik heb t exact zo draaien als je wil, kan wat tips geven voor software + instellingen. 5 minuten werk en je hebt t draaiend
Op donderdag 12 juli 2001 14:04 schreef Madjo het volgende:
Ik heb twee computers (een p2 350 en een duron 750). Verder heb ik @home via de kabel. Deze zit nu alleen op de duron. Toch zou ik beide computers in een netwerk willen en ook met beide computers het internet op willen.
Bij @home zeggen ze dat je beide pc's via een hub met internet moet verbinden. Maar dat is voor mij te duur (een hub van 95,- een netwerkkaart van 35,- en dan nog een kabel van 10,-).
Mijn zelfbedachte oplossing is om een 3com netwerkkit te kopen en dan in de duron een tweede kaart erbij, en in de p2 ook een plaatsen.
Kan dit of krijg je hier problemen mee (in het netwerk en bij @home)?

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Ik denk dat 90 % v/d mensen het zo doet.
Gaat prima alleen ff goeie internetshare software zoeken, zodat je krijgt wat je wil mail,games etc. en makkelijk in te stellen is. Ik gebruik Sygate sinds kort en werkt tot nu toe prima.Eigenlijk hoefde ik niets intestellen.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Mag wel van @home zolang je maar geen overlast veroorzaakt (fair use policy)

volgens de helpdesk dan :)

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
Als je gewoon de windows draait waar de internet sharing al ingebakken zit, is het allemaal veel makkelijker. Het het zelf altijd gehad met Windows2000 of Windows ME

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:25

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Het delen van internet mag zo inderdaad niet, maar wordt wel getolereert door @home,
het beste wat je kan doen in deze situatie is dan eigenlijk van linksys of sms een cable router kopen die kun je op je modem plaatsten en die zal dan gwoon je ccnummer en ip krijgen, en aan die router hang je je pc's en wordt je verbinding automatisch gedeelt, maar mits je t dus legaal wil doen moet je naar de www site gaan en daar ff kijken voor een extra ip adress etc.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 14:13 schreef Madjo het volgende:
Dus je bedoelt een gewoon netwerkkitje van 3com a 80,-
Nee, dat kan ook met goedkope realtek kaarten a 25,- per stuk plus een crosslink UTP kabel. 3Com heeft hele goede NIC's, maar die zijn veel duurder.

Verwijderd

Wat kost een 2e hands hubje tegenwoordig?... niets toch?... en een netwerk kaartje kan je mischien zo wel van iemand krijgen..

Vraag gewoon een 2e ip adres aan bij @home op dit moment kost dat toch nix!!!!!. en het werkt sneller simpeler en gemakkelijker.

Tenzij je natuurlijk veel datacommunicatie tussen beide pc's hebt dan raad ik je wel een 'prive' netwerkje aan want met 16kb p/s data versturen van pc1 naar pc2 kan aardig lang duren en met een 'intern/prive' netwerk gaat dat dan zekers 50x sneller!!!

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Nou iedereen bedankt. Ik denk dat ik toch maar een intern netwerk ga doen. 3com heeft volgens mij een goedkope netwerkkit a 80,-.
Die is te koop bij mr@ (de winkel ken ik niet maar ik kwam er via pricewatch).
http://www.mr-at.nl/cgi-bin/shop-it/bigview?art=KT590T10
Of moet ik toch iets anders hebben.

Verwijderd

3com heeft volgens mij een goedkope netwerkkit a 80,-.
Die is te koop bij mr@ (de winkel ken ik niet maar ik kwam er via pricewatch).

Of moet ik toch iets anders hebben.
Ja, want dit kitje bestaat uit 2 3C590TPO's en die zijn 'maar' 10MBit. Ik heb je al gezegd dat je voor 2 Realtekjes en een xlink kabel minder kwijt bent, en het is dan ook nog eens 100MBit

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dan moet ik toch deze topic weer gebruiken.
Ik ben nu toch van plan een 100mbit netwerk aan te leggen, maar ik weet niet wat ik moet hebben. De een zegt een 3com. Maar iemand anders zegt dat dat weer niet werkt met @home, dan maar realtek maar daar wordt weer over gezegd dat je dat niet moet hebben, omdat dat te langzaam is.
Toen heb ik een test op internet gezocht http://www.dslwebserver.com/nictest.html en daar komen ze tot de conclusie dat je een officenet 3com moet hebben. Kost ff 250 gulden per stuk. Dat is me te duur. Dus wat moet ik wel hebben. Alvast bedankt.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:43
Realtek kaartjes functioneren prima. Als je het zeker wilt spelen, ren dan even naar de Dynabyte oid en koop een Sitecom Home Networking Kit met 2 NIC's en een hub - werkt prima.
Pagina: 1