Linker frontspeaker doet het niet op AVR X1000

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmania
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-08-2023
Mijn vraag
Ik heb een receiver van Denon, de AVRX1000. Nu heb ik daar twee frontspeakers op aangesloten en een center luidspreker. De center en de rechter lijken het prima te doen. De linker geeft een heel zwak signaal af (ongeacht de bron waar het geluid vandaan komt)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Aan de speakers ligt het niet, deze heb ik al afgewisseld. Daarnaast heb ik geprobeerd via de surround speakers te werken, maar dan werkt Audyssey niet. Gevolg is ook dat ik niet via het Audyssey-systeem mijn luidsprekers kan kalibreren omdat deze strandt bij de Front L...

Zou het probleem in de X1000-aansluiting voor front L liggen? Of zien jullie nog andere mogelijkheden waar dit aan zou kunnen liggen?

Bij voorbaat dank voor de reactie,

Met vriendelijke groet,

Martijn

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Andere kabel al geprobeerd? Al vermoed dat dat ook geen resultaat zal geven, zeker als je aangeeft dat het signaal er wel is maar slechts heel zwak. Dan neig ik naar een defect in de receiver. Je zou dan nog een factory reset kunnen proberen maar anders wordt het ter reparatie aanbieden ben ik bang. Vraag is of dat het nog waard is want die zal niet mer in de garantie lopen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
Kabels proberen te wisselen. Check even of alles goed vast zit, maar het kan ook een intern probleem zijn. Een losse soldeerverbinding binnenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Lijkt alsof de eindversterker voor dat kanaal niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmania
Dag allemaal,

wat super dat hier zo snel reacties op komen. Wisselen van kabels levert niet het gewenste effect op. De fabrieksreset ook niet. Heb net contact opgenomen met Denon en zij geven aan dat het nog binnen de garantie valt. Ik zal dus maar niet zelf met de soldeerbout aan de slag gaan, maar de professionals het oplossen.

Dank allemaal!

M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Top, netjes van ze :)
Ben je wel je apparaat een aantal weken kwijt maar wordt het wel opgelost :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmania
Ha allemaal,

zaterdag naar HiFi Klubben gegaan: ik was vergeten dat zij vijf jaar garantie geven op bij hen aangeschafte apparatuur, dus ik kon hem zo afgeven. Daarna kwam de verkoper terug met een andere refurbished variant van de X1000, dus ik heb geen moment hoeven te wachten en direct een gemaakt apparaat meegenomen (topservice wat mij betreft). Aangesloten, volume op 80 en weer genieten van goed geluid uit beide boxen :-)

Dank voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
Mesmania schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:09:
Ha allemaal,

zaterdag naar HiFi Klubben gegaan: ik was vergeten dat zij vijf jaar garantie geven op bij hen aangeschafte apparatuur, dus ik kon hem zo afgeven. Daarna kwam de verkoper terug met een andere refurbished variant van de X1000, dus ik heb geen moment hoeven te wachten en direct een gemaakt apparaat meegenomen (topservice wat mij betreft). Aangesloten, volume op 80 en weer genieten van goed geluid uit beide boxen :-)

Dank voor jullie hulp!
Lekkere service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vind ik niet. Als Denon zelf aangeeft dat het nog onder fabrieksgarantie valt, mag Hifiklubben je niet zomaar met een refurb naar huis sturen, dat moet gewoon een nieuwe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 01:23
The Eagle schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:09:
Vind ik niet. Als Denon zelf aangeeft dat het nog onder fabrieksgarantie valt, mag Hifiklubben je niet zomaar met een refurb naar huis sturen, dat moet gewoon een nieuwe zijn.
Waarom een nieuwe lijkt me dat denon gewoon een reparatie mag uitvoeren binnen garantie, daarnaast is een refurb dan eigenlijk hetzelfde.

Zolang er maar geen gebruikers sporen op de refurb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmania
Er zaten minder gebruiksservice op dan op die van mij. Hij staat ergens onder in een kastje weggewerkt en na vier jaar tijd ben ik al lang blij dat ik nog een goedwerkend apparaat in huis heb :-). De vijf jaar garantie geeft HiFi Klubben, niet Denon (zoals ik het begrepen heb). Het alternatief was geweest dat mijn receiver gerepareerd was en ik een aantal weken zonder geluid had gezeten :-). Dan ben ik zeer blij met deze oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thbhhw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-04-2022
Indien je de bron analoog heb aangesloten met RCA kun je misschien ook eens kijken naar de bekabeling (misschien de tulpkabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mja, als ie zijn receiver omgeruild heeft tegen een werkende zit het denk ik niet in de kabel ;)

Pagina: 1