Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:10
Korte uitleg van de situatie, ik heb een laptop van het werk, helaas mocht ik daar geen programmeer software opzetten daarom heb ik windows 10 bootable op een USB gezet(sandisk Ultra Fit 128GB). Hiermee kan ik ook prima mee uit de voeten, maar ik ervaar random freezes, het lijkt er net op alsof de USB soms niet snel genoeg kan lezen of meerdere taken tegelijk uit kan voeren. Het kan zijn dat ik soms mail er bij open en het even 10 seconden vastloopt, of als ik mijn programma uitvoer in Visual Basic het even vastloopt. Ik speel ook soms counter strike 1.6 een heel licht oud spel, en daarmee komt het heel vaak voor dat het spel 10 a 20 seconden blijft hangen. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn of hoe ik er achter kan komen? Als het inderdaad de leessnelheid is van de USB, ben ik best bereid een externe SSD te kopen, maar dan moet het daarmee wel opgelost zijn.

Mijn laptop is een Dell Latitude E7470 Ultrabook en zou dit makkelijk aan moeten kunnen.

P.S. ik wist niet exact in welk onderdeel ik dit moet posten, als ik verkeerd zit dan hoor ik het graag. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Zijn er programma's om bijvoorbeeld mijn USB poorten of USB te testen? Waar ik dan ook de data uit krijg wat ik wil, want de lees en schrijfsnelheid zijn in deze niet belangrijk, ik wil weten wat de betrouwbaarheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

SirMemeAlot schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:37:
Zijn er programma's om bijvoorbeeld mijn USB poorten of USB te testen? Waar ik dan ook de data uit krijg wat ik wil, want de lees en schrijfsnelheid zijn in deze niet belangrijk, ik wil weten wat de betrouwbaarheid is.
Ja die zijn er. Maar als je dat hier moet vragen, wat wil je dan met de meet-resultaten? Als jij die meetresultaten adequaat kon interpreteren dan zou je die programma's of al kennen, of zo bij elkaar gegoogled hebben

Verder is er natuurlijk een reden waarom laptops en desktops nog steeds met harddisks en/of ssd's geleverd worden. Als usb disks een serieuze optie was, dan waren de aanbieders daar vast wel ingesprongen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 01:02:
[...]

Ja die zijn er. Maar als je dat hier moet vragen, wat wil je dan met de meet-resultaten? Als jij die meetresultaten adequaat kon interpreteren dan zou je die programma's of al kennen, of zo bij elkaar gegoogled hebben

Verder is er natuurlijk een reden waarom laptops en desktops nog steeds met harddisks en/of ssd's geleverd worden. Als usb disks een serieuze optie was, dan waren de aanbieders daar vast wel ingesprongen
Touche! Je geeft hier dus mee aan dat zelfs een Externe SSD niet voldoende zal zijn om een beetje smooth te kunnen werken? Maar is het dan de beperking van de USB aansluiting of van het externe USB/SSD.Het bijzondere is dat het soms gewoon prima werkt, maar ik heb het gevoel dat vooral bij meer taken tegelijk de freezes komen. Ik wil dus weten of een externe SSD dit oplost of dat de USB poort de bottleneck is. Als de USB poort de bottleneck is dan moet ik een andere oplossing gaan zoeken, bijvoorbeeld toch een vaste PC kopen, maar als dat niet hoeft scheelt dat veel geld :) .

De dingen die ik doe zijn nou niet super intensief, counterstrike 1.6 is een spel van 15 jaar oud, alleen programmeren, maar dat is ook heel basic.

[ Voor 6% gewijzigd door SirMemeAlot op 06-01-2018 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Problem Solved. bought an internal SSD, USB port is not fast enough to process all the data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
USB poorten werken prima. een USB HDD werkt, USB SSD ook. Het probleem met USB sticks is dat ze de workload niet aan kunnen door dat de controller, FTL en NAND chip(s) er niet op geselecteerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Wat John zegt. Vraag me af waarom mijn reactie in het engels is... Maar het werkt nu als een zonnetje met een Samsung EVO 960 m.2
Pagina: 1