Interieurtips bij noorse leisteen vloer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:26
We zijn momenteel druk zoekende naar een nieuw huis, en veel huizen die we bekijken zijn ingericht door oudere mensen die nu kleiner willen gaan wonen. Vaak zit daar een noorse leisteen vloer (of iets vergelijkbaars) in, zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: https://www.woon-huis.nl/wp-content/uploads/venum/wonen/1.917.071/pub-060f6265-27c1-42d6-919e-5ece3bd8272d-l-09-woonkamer-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.woon-huis.nl/wp-content/uploads/venum/wonen/1.917.071/pub-32e86b3d-2956-4388-85a9-fa37ff829e71-l-10-woonkamer-2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.woon-huis.nl/wp-content/uploads/venum/wonen/1.917.071/pub-dab00a80-7638-497e-b029-ba25a0cbc568-l-08.1-hal.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.woon-huis.nl/wp-content/uploads/venum/wonen/1.917.071/pub-5d2936c8-1ddb-4a78-aa74-991f4f79c301-l-12-keuken-1.jpg
Dit is van een huis wat we recentelijk bekeken hebben, maar er zijn verschillende vergelijkbare vloeren.

Ik vind zo'n vloer nogal donker en ouderwets ogen. Donker is op zich niet erg, maar het ouderwetse vind ik lastig om doorheen te kijken.

Persoonlijk hou ik van een strak modern interieur, en m'n vrouw vind hout helemaal geweldig (onze huidige vloer is licht massief eiken), maar bij veel van deze natuursteen vloeren vind ik het zonde om ze eruit te halen. Het zijn hele degelijke (en prijzige) vloeren, maar hoe kun je er een moderne interieurtwist aan geven?

Even Googlen op donker natuursteen en modern interieur levert meestal strakke donkere tegels op, niet van dat kleur verspringende noors leisteen:

Afbeeldingslocatie: https://www.uw-woonmagazine.nl/uploads/nieuws/660/binnenkijken-natuursteen-vloer-in-modern-interieur-531123.jpg

Heeft iemand tips of ideeën? Het zou bij een verhuizing flink wat knaken kunnen schelen als een dergelijke vloer gewoon kan blijven liggen en we met slimme meubelkeuze er toch een leuk modern iets van kunnen maken voor een jong gezin.

[ Voor 8% gewijzigd door pirke op 05-01-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:44
Ja, ook dit kun je moderner laten lijken. Je zult dan wel naar je interieur als een geheel moeten kijken. Typisch een klus voor een binnenhuis architect. Het betekend wel dat je met kleur, verlichting en de juiste meubels, bepaalde accenten kunt maken.

Met de juiste keuzes en inrichting kom je een heel eind. Hoe is de lichtval in de woning, ook dat bepaald bij dit soort donkere kleuren natuurlijk hoe een ruimte aanvoelt.

Echter vind jij de vloer, in basis, zonder alles er omheen, wel mooi? Als die vraag ja is, dan zou ik advies van buitenaf hiervoor inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:26
We willen het ook als geheel gaan bekijken, onze huidige meubels zijn toch aan vervanging toe, en nieuwe aanschaf passen we aan op het nieuwe huis.

Of ik de vloer mooi vind: ja en nee. Het heeft wel wat, maar ik denk dat alles valt of staat bij de rest van het interieur; de combinatie moet kloppen. Het eerste woord wat bij me opkomt bij zo'n vloer is "ouderwets", maar dat kan ook de combinatie met de bestaande inrichting zijn. Vaak zie je ook nog de combinatie met schoon metselwerk muren die je simpelweg kan stuccen en donkere kozijnen die wit geschilderd kunnen worden, al is dat op de foto's hierboven niet meer van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-07 15:31
Je zou kunnen overwegen om de tegels over te schilderen? Zelf onlangs de tegels in het toilet geschilderd, speciale tegelverf voor beschikbaar. Dan kun je elke kleur die je maar wilt toepassen, en scheelt je een hoop werk om de vloer eruit te breken. O.a. Histor en Gamma eigen merk hebben tegelverf.

Life to is short, not too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 922281

MA®K schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:23:
Je zou kunnen overwegen om de tegels over te schilderen? Zelf onlangs de tegels in het toilet geschilderd, speciale tegelverf voor beschikbaar. Dan kun je elke kleur die je maar wilt toepassen, en scheelt je een hoop werk om de vloer eruit te breken. O.a. Histor en Gamma eigen merk hebben tegelverf.
Tegelverf is niet voor op de vloer, kan alleen op de wand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

pirke schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:19:
We willen het ook als geheel gaan bekijken, onze huidige meubels zijn toch aan vervanging toe, en nieuwe aanschaf passen we aan op het nieuwe huis.

Of ik de vloer mooi vind: ja en nee. Het heeft wel wat, maar ik denk dat alles valt of staat bij de rest van het interieur; de combinatie moet kloppen. Het eerste woord wat bij me opkomt bij zo'n vloer is "ouderwets", maar dat kan ook de combinatie met de bestaande inrichting zijn. Vaak zie je ook nog de combinatie met schoon metselwerk muren die je simpelweg kan stuccen en donkere kozijnen die wit geschilderd kunnen worden, al is dat op de foto's hierboven niet meer van toepassing.
Half waar, gelige kleuren richting wit maken het snel ouderwets. Donkere kleuren die bruin zijn ook terwijl antraciet het juist moderner maakt.

Zeker icm een vol en rommelig interieur + de decoratieranden langs muur en plafond tja, dan is t ouderwets ja.

Trap de kamer leeg, maak alles wit-wit (dus niet de gelige Ral9xxx versies) en je kozijnen antraciet en t is al heel Anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-12-2024
Wij hebben ongeveer hetzelfde gehad. Wij houden erg van hout, maar dat was icm vloerverwarming verre van ideaal. Uiteindelijk zijn we bij (click)pvc uitgekomen. Pvc viel eerst af voor ons, omdat het soms in grote vlakken teveel op vinyl deed lijken of veel te drukke prints had. Uiteindelijk voor het (wat prijzerige) pvc van Quickstep gegaan die wel een mooie houtlook benaderde. De tegels kunnen er dan gewoon onder blijven, dus wat dat betreft geen breekkosten e.d.

https://www.quick-step.nl/nl-nl/vinyl
Pagina: 1