Na enkele trials kan ik nog altijd niet beslissen welke antivirus aan te kopen voor mijn MBP 2017.
Aanraders of goede ervaringen zijn altijd welkom.
Aanraders of goede ervaringen zijn altijd welkom.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Draait op MacOSX en heb wel eens gelezen dat het handig kon zijn tegen ransomware, malware etc...Outerspace schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:56:
Draai je dan MacOSX of Windows? Voor MacOSX wordt vaak gezegd dat een virusscanner niet al te veel nut heeft en je beter afbent met adblockers, voor Windows zijn de variabelen erg groot.
Outerspace schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:56:
Draai je dan MacOSX of Windows? Voor MacOSX wordt vaak gezegd dat een virusscanner niet al te veel nut heeft en je beter afbent met adblockers, voor Windows zijn de variabelen erg groot.
Dergelijke opmerkingen zijn inmiddels toch wel erg achterhaalt, er zijn diverse redenen om tegenwoordig wel antivirus op een Mac te draaien buiten protectie tegen virussen.sypie schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:59:
Al 13 jaar een Mac gebruiker, nog nooit een virusscanner gedraaid, terwijl ik toch best veel via torrents en dergelijke binnenhaalde. We af en toe MalwareBytes gedraaid die nooit iets noemenswaardigs heeft gevonden.
Dus ja... Ik zou m'n geld er niet aan uitgeven.
I reject your reality and substitute my own
Je hoeft niet op torrents of andere gekke sites te zijn voor het krijgen van een virus. Ook gangbare sites kunnen achtergrond scripts al dan niet via advertenties of hack op jouw mac starten. Dat is geregeld gebeurt (via nu.nl bv). Bijvoorbeeld malafide javascripts die bijvoorbeeld op jouw mac of PC draaien voor het minnen van Bitcoins (en je CPU voor gebruiken).sypie schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:59:
Al 13 jaar een Mac gebruiker, nog nooit een virusscanner gedraaid, terwijl ik toch best veel via torrents en dergelijke binnenhaalde. We af en toe MalwareBytes gedraaid die nooit iets noemenswaardigs heeft gevonden.
Dus ja... Ik zou m'n geld er niet aan uitgeven.
Browser beveiliging is idd ook nog een punt, maar dat vind ik iets anders dan de beveiliging op OS-niveau. Voor de reguliere sites (tweakers, HWI, Blendle, etc) gebruik ik Safari met uBlock Origin; goed genoeg. Voor de ranzige sites met veel bagger, tracking, scripts, etc. (nu.nl, geenstijl, etc) die ik minder vaak bezoek heb ik FireFox met een rits aan extensies (uMatrix, Adblock Plus, uBlock Origin, HTTPS everywhere, etc).robertpNL schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:46:
[...]
Je hoeft niet op torrents of andere gekke sites te zijn voor het krijgen van een virus. Ook gangbare sites kunnen achtergrond scripts al dan niet via advertenties of hack op jouw mac starten. Dat is geregeld gebeurt (via nu.nl bv). Bijvoorbeeld malafide javascripts die bijvoorbeeld op jouw mac of PC draaien voor het minnen van Bitcoins (en je CPU voor gebruiken).
[ Voor 32% gewijzigd door MelvinW op 08-01-2018 16:06 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq