Vraag

• schaatsmeneer
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-06-2024
Hey iedereen,

Gister viel mijn S5 op de grond, scherm kapot. Ik heb bij vijf winkels gevraagd hoe veel het zou kosten om hem te laten repareren, kreeg vier keer 140 en een keer 150 te horen (Kan dit goedkoper?).

Nu twijfel ik of ik dan niet beter een nieuwe telefoon kan kopen voor dat geld. Ik vind 140 voor een telefoon eigenlijk sowieso al te duur dus meer neertellen voor een betere telefoon zit er niet in.

Ik vond bijvoorbeeld de Wileyfox swift: pricewatch: Wileyfox Swift Zwart

Schermresolutie vind ik niet erg belangrijk, camera en accuduur wel.

Voor mij lijkt het er nu dus op dat ik voor 140 euro twee opties heb:
* Minder goede telefoon maar wel met garantie en nieuwer
* Zelfde telefoon maar zonder garantie en ouder + Hoef niets over te zetten.

Alvast bedankt voor jullie gedachtes!

Alle reacties

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:49

MsG

Forumzwerver

Ik kocht bijna een jaar geleden mijn Galaxy S5 tweedehands voor ~ €120, dus nu alleen een reparatie doen voor 140 lijkt me een beetje zonde. Dan kan je beter kijken wat je hier in V&A voor 140,- plus misschien een klein beetje extra krijgt. Dan zit je wellicht al aan de S6.

Geen inboedelverzekering of anderssoortige verzekering die dit in potentie zou kunnen dekken toevallig?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• schaatsmeneer
Tweedehands weet ik niet :S Voelt gewoon.. risicovol

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:57

DukeBox

loves wheat smoothies

@schaatsmeneer Vervangen is niet zo heel moeilijk, onderdeel kost < € 40 op ebay.

[ Voor 55% gewijzigd door DukeBox op 05-01-2018 15:37 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• schaatsmeneer
Hoe weet ik zeker dat ik alleen die display hoef te vervangen Duke?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je zou kunnen kijken voor een toestel bij vernieuwt ab. Ik zou geen geld steken in een defecte S5. Optie om hier in V&A te kijken kan ook. Een A5 zou je ook kunnen overwegen. weet niet wat je te besteden hebt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

schaatsmeneer schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:09:
Hoe weet ik zeker dat ik alleen die display hoef te vervangen Duke?
Heb je nog beeld ?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@schaatsmeneer In deze link zie je hoe te vervangen => Samsung Galaxy S5 Display Assembly

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

schaatsmeneer schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:24:
Tweedehands weet ik niet :S Voelt gewoon.. risicovol
Zoeken in de regio en afhalen?
Nokia 5 bv, waren 99,- op blackfriday en stonden daarna veel te koop in vraag&aanbod

• schaatsmeneer
Het is vooral een mengelmoes van vage kleurtjes

Het vervangen van die display ziet er te doen uit, ik vind wel veel verschillende prijzen voor zo'n display

[ Voor 22% gewijzigd door schaatsmeneer op 06-01-2018 11:47 ]

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Dit is alleen de digitizer, als het display ook stuk is zou ik wel overwegen toch een nieuwe te kopen tenzij je er ~€ 100 voor over hebt.

• schaatsmeneer
DukeBox schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 11:49:
Dit is alleen de digitizer, als het display ook stuk is zou ik wel overwegen toch een nieuwe te kopen tenzij je er ~€ 100 voor over hebt.
Display is helaas dus ook kapot :S

Precies die prijs die jij geeft is waarom ik twijfel.

Voor 100 euro kan ik geen vergelijkbare telefoon krijgen (Zelfs niet via V&A vgm), dus dan is de afweging:

*nieuw kopen (140): minder goede telefoon maar snel geregeld en garantie, moet wel alles overzetten
* V&A kopen(140): vergelijkbare telefoon, snel geregeld, moet wel alles overzetten en risico want 2ehands
* Laten repareren (140): Zelfde telefoon, zeer snel, niets overzetten, geen garantie
*Zelf repareren (100?): Zelfde telefoon, relatief sloom, niets overzetten, geen garantie, risicovolle procedure? (Heb geen tools, d8 aan haardroger enzo :') )
Hackus schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:14:
Je zou kunnen kijken voor een toestel bij vernieuwt ab. Ik zou geen geld steken in een defecte S5. Optie om hier in V&A te kijken kan ook. Een A5 zou je ook kunnen overwegen. weet niet wat je te besteden hebt
Mijn abonnement is 7 euro per maand ofzo :')

Budget is toch echt maximaal 150, maar dat is puur omdat reparatie 140 is, normaal zou ik niet meer dan 120 uitgeven aan een nieuwe telefoon.

Ik neig steeds meer naar laten repareren

[ Voor 23% gewijzigd door schaatsmeneer op 06-01-2018 12:21 ]

• schaatsmeneer
double :S

[ Voor 97% gewijzigd door schaatsmeneer op 06-01-2018 12:20 ]

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

En je wilt persé een iphone ? Met android heb je veel meer keuze.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Zoals @hjs al vermelde; Is een Nokia 5 niet wat?
Staan er genoeg op V&A product: Nokia 5 (single sim)
en voor €120,- nieuw met garantie lijkt mij dat geen slechte deal.

Wear Sunscreen!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:50

Barrycade

Through the...

DukeBox schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 12:26:
S5 is toch al een Android ook de alternatieven die TS post zijn Androids :?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DukeBox schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 12:26:
Samsung Galaxy s5
Apple iPhone 5S

s5-5S zie je het verschil ;)

@schaatsmeneer indien het hele scherm defect is na val, zou ik een ander toestel kiezen. er zijn voldoende mogelijkheden. oa => https://www.belsimpel.nl/...elefoonkleur%5B0%5D=Zwart

[ Voor 33% gewijzigd door Hackus op 06-01-2018 12:54 ]

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Haha. ja al de hele tijd overheen gekeken. Dan is repareren wel een stuk goedkoper.

Stomme is dat ik eerder wel al goed gelinked had.. onderdelen zijn dan < € 75 bij elkaar.. als het toestel verder nog helemaal in orde is zou ik het wel doen.

Verwijderd

Je koopt voor een S5 geen compleet scherm voor onder de 75 euro. Wat je gelinked had, is de digitizer, het glas met touchscreen. NIET het scherm.

En op een S5 is het vervangen NIET een makkelijk klusje. Het is wel te doen, maar zeker niet makkelijk.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:11:
Je koopt voor een S5 geen compleet scherm voor onder de 75 euro. Wat je gelinked had, is de digitizer, het glas met touchscreen. NIET het scherm.

En op een S5 is het vervangen NIET een makkelijk klusje. Het is wel te doen, maar zeker niet makkelijk.
Idd, dan moet je wel vaker dit soort uitvoeren. compleet scherm van Samsung kost over de €150,-. en dat weet je nog niet of er meer defect is. ook al zou je voor €75,- klaar zijn vind ik het risico te hoog.

• schaatsmeneer
Oke, dus zelf repareren is niet slim.
Die Nokia 5 ziet er inderdaad wel goed uit, maar is er echt een reden om daarvoor te gaan ipv de s5 repareren? Want er zit bijna geen verschil in qua prijs en specs.

Is garantie/nieuwheid echt belangrijk?

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:11:
Wat je gelinked had, is de digitizer, het glas met touchscreen.
Klopt had ik ook geschreven. Het OLED display kan je incl digitizer voor 80$ kopen.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
schaatsmeneer schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:23:
Die Nokia 5 ziet er inderdaad wel goed uit, maar is er echt een reden om daarvoor te gaan ipv de s5 repareren? Want er zit bijna geen verschil in qua prijs en specs.

Is die laatste vraag voor ons of voor jezelf :+

* ByteMe_ weet daar t antwoord wel op.

Ik zou persoonlijk niet kiezen voor reparatie tenzij het aanzienlijk goedkoper is dan een ander/nieuw(er) toestel.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

En wat te denken van de software beveiliging?
Die S5 is klaar en krijgt niks meer terwijl bv die Nokia sowieso naar Oreo gaat en zit nu op beveiligings-patch van december 2017.

Wear Sunscreen!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

schaatsmeneer schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:23:

Moderner toestel en te gebruiken op Android 7.1 en Beta 8(oreo) en vandaag of morgen ben je ook al €25,- kwijt voor nieuwe batterij (org. Samsung)

• schaatsmeneer
Dus het moeten overzetten van de gegevens en klein beetje inleveren op specs weegt niet op tegen de nieuwere versie van besturingssysteem, beveiliging en garantie.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:33
schaatsmeneer schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 12:02:
[...]

Display is helaas dus ook kapot :S

Precies die prijs die jij geeft is waarom ik twijfel.

Voor 100 euro kan ik geen vergelijkbare telefoon krijgen (Zelfs niet via V&A vgm), dus dan is de afweging:

*nieuw kopen (140): minder goede telefoon maar snel geregeld en garantie, moet wel alles overzetten
* V&A kopen(140): vergelijkbare telefoon, snel geregeld, moet wel alles overzetten en risico want 2ehands
* Laten repareren (140): Zelfde telefoon, zeer snel, niets overzetten, geen garantie
*Zelf repareren (100?): Zelfde telefoon, relatief sloom, niets overzetten, geen garantie, risicovolle procedure? (Heb geen tools, d8 aan haardroger enzo :') )

[...]

Mijn abonnement is 7 euro per maand ofzo :')

Budget is toch echt maximaal 150, maar dat is puur omdat reparatie 140 is, normaal zou ik niet meer dan 120 uitgeven aan een nieuwe telefoon.

Ik neig steeds meer naar laten repareren
Als jij het onderdeel regelt Zodat deze LCD, Touch en ook het frame heeft dan wil ik hem er voor €25 wel in zetten. Dat kan dan ook veel goedkoper dan de vermelde 100. zie:
https://www.ebay.com/itm/...5-i9600-G900/263350920308 = Zonder frame
https://www.ebay.com/itm/...0-G900-White/360970248934 = los frame in het wit (dus ff de goede opzoeken in het zwart).

het kan veel goedkoper dan 100€ namelijk

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mocht je toch een s5 willen V&A aangeboden: Samsung Galaxy S5 Wit

Pagina: 1