W10 KB4056892 handmatige installatie.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:20
Ik had wat problemen met het installeren van de Jan security update met de Meltdown en Spectre fixes. De machine wou maar niet in update modus gaan bij het herstarten en eindigde in een Failed install.

Nu heb ik geprobeerd de update handmatig te installeren, maar nu heb ik weer het probleem dat het systeem zichzelf niet wilt updaten, en staat er nu permanent "Awaiting Restart" terwijl ik nu al meerdere malen geprobeerd hebt opnieuw op te starten, maar hij wil de update gewoon niet installeren. Dit is de eerste keer dat ik ooit problemen heb gehad met het installeren van een update. 8)7

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd zoals sfc /scannow en DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth en geprobeerd alle update services uit te zetten en weer in te schakelen.

[ Voor 12% gewijzigd door MrFax op 05-01-2018 13:24 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

In het ergste geval komt de patch mee met patch tuesday aankomende dinsdag :P

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
Ik heb het op een of andere manier weten te fixen.

Dit was de fix:
Open CMD(Admin)

SC config wuauserv start= auto [Press Enter]

SC config bits start= auto [Press Enter]

SC config cryptsvc start= auto [Press Enter]

SC config trustedinstaller start= auto [Press Enter]

Ik heb daarna mijn machine opnieuw opgestart, maar er gebeurde helemaal niks(omdat services configuratie changes een restart nodig hebben voor ze in effect gaan), maar toen ik naar WU ging en opnieuw op "Restart Now" drukte ging mijn PC *eindelijk* in update-modus.

Misschien heeft tijdens installatie van deze update of de vorige iets gedaan met de services. Ik snap niet dat de Microsoft WU Troubleshooter dit niet kan regelen. Ik heb het ook gevonden door een post van een persoon met slecht engels, maar toch was hij de enige die mij kon helpen. Ik had inderdaad wel precies hetzelfde probleem als hem. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door MrFax op 10-01-2018 16:41 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Mooi dat het is opgelost; ben alleen wel benieuwd waar je de oplossing precies hebt gevonden.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
Staat hierboven!(door alle update services via CMD op auto te zetten.

[ Voor 62% gewijzigd door MrFax op 10-01-2018 16:40 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ja dat snap ik; maar ik vroeg waar, welke website bijvoorbeeld?
Markimoo schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:08:
Mooi dat het is opgelost; ben alleen wel benieuwd WAAR je de oplossing precies hebt gevonden.

[ Voor 60% gewijzigd door Meg op 10-01-2018 16:53 . Reden: Citaat even toegevoegd. ]

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFax
Markimoo schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:47:
Ja dat snap ik; maar ik vroeg waar, welke website bijvoorbeeld?

[...]
https://answers.microsoft...ec-43db-9305-bca3cc2b8b0c

Post by "JPzapa"

Bij mij was dit probleem wel specifiek door deze of de vorige Cumulative update, omdat ik sinds die tijd nooit iets gewijzigt heb.

[ Voor 15% gewijzigd door MrFax op 10-01-2018 22:06 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
Dit had ik al geprobeerd, maar geen enkele update wou meer installeren omdat zodra je op Restart Now drukte, je PC ging restarten zonder te updaten en als je dan weer naar WU gaat staat er nog steeds "Pending Restart". Vage bug dat ik opgelost heb door een vage fix. Blijkbaar staan sommige services niet standaard aan bij Windows-installatie, en worden alleen getriggered door Windows Update. Er lijkt iets kapot te zijn tussen deze link waardoor de service niet goed start op het moment dat je Restart Now drukt. Opgelost door deze services op "auto" te zetten waardoor ze gelijk bij het booten altijd aan staan.

[ Voor 53% gewijzigd door MrFax op 10-01-2018 22:10 ]

That's it, I'm done.

Pagina: 1