Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zakelijke laptop gezocht

Pagina: 1
Acties:

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 15:58
Beste allen,

Mijn vrouw zal een zelfstandige zaak starten en heeft daarom een goede laptop nodig. Omdat het een werkinstrument zal zijn, zal dit dus een zakelijke laptop moeten zijn.

Wat is belangrijk? Licht gewicht, goed scherm, niet te groot (13 tot maximum 15"), snelle CPU, SSD. OS: Windows. Graag ook nog voorzien van wat aansluitmogelijkheden. (externe monitor, USB A en C, SD card, ...) Ik was nogal gecharmeerd van de Dell XPS 13, maar de nieuwe versie heeft geen USB A meer dus die valt nu af.
Ohja, Belgisch, dus Azerty toetsenbord.
Graag goed draagbaar, doch wel nog krachtig ook. Goede batterij.
Budget : tussen de 1000 en 2000 euro.

Wat is niet belangrijk: gaming prestaties

Heb niet echt een voorkeur voor merk, maar had zelf iets gedacht van Dell, HP of Lenovo. Misschien Fujitsu ook, maar die zijn niet zo makkelijk aan te komen hier.

Elk advies is welkom! Thx!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:01
Waar kwam de pricewatch mee toen je het filter aanpaste naar je wensen ?

Cloud ☁️

• BartDG
De Dell XPS 13. :D Maar ik hoop dat misschien iemand mij een tip kan geven uit eigen ervaring.

De Asus Zenbook (UX430UN-GV054T-BE) lijkt mij ook wel iets, maar ik weet niet of Asus kan worden aanzien als "zakelijke laptop".

De HP Spectre is ook leuk (X360 15-bl100nb). Zelfde CPU en hoeveelheid RAM als Asus, maar wel 500 euro duurder. Daartegenover staat wel 15", 4k touch screen en betere batterijduur. Ook wel iets zwaarder. (2 kg tov 1,4 kg).

[ Voor 73% gewijzigd door BartDG op 05-01-2018 13:07 ]

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
BartDG schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:54:
De Dell XPS 13. :D Maar ik hoop dat misschien iemand mij een tip kan geven uit eigen ervaring.

De Asus Zenbook (UX430UN-GV054T-BE) lijkt mij ook wel iets, maar ik weet niet of Asus kan worden aanzien als "zakelijke laptop".

De HP Spectre is ook leuk (X360 15-bl100nb). Zelfde CPU en hoeveelheid RAM als Asus, maar wel 500 euro duurder. Daartegenover staat wel 15", 4k touch screen en betere batterijduur. Ook wel iets zwaarder. (2 kg tov 1,4 kg).
Dell XPS is ook niet echt zakelijk (=mijn mening). Als je bij een willekeurige fabrikant kijkt (Lenovo, HP, Dell) dan is de website bijna altijd onderverdeeld in zakelijk/werk en thuis. Bij Dell heet de zakelijke lijn Latitude. Alleen wil Dell graag verkopen, en staat bij http://www.dell.com/nl-nl/work/shop/scc/sc/laptops?~ck=mn als eerste wel de Latitude, maar verderop zelfs de Inspiron.

Een betere vraag is: wat maakt een laptop zakelijk?

Ik denk dat de uitvoering (stevigheid, kwaliteit) samen met de garantie (2 of 3 jaar on-site) kenmerkend zijn. Er is wel een grijs schemergebied waar huishoudelijke laptops met goede garantie (zo zou ik de Asus bestempelen) en zakelijke laptops met matige garantie. En je kunt je afvragen als je een eenmanszaak begint waar je veelal thuis zit, geen andere eisen stelt dan iemand die dagelijks op pad is, en in de buitenlucht de laptop moet kunnen gebruiken. Voor die laatste categorie zijn er nog tough-books (o.a. van Panasonic).

Zakelijk en Asus zijn volgens mij ook dingen die niet echt goed samengaan, al heeft Asus een 'pro' lijn. Ik zie Asus niet bij echt grote bedrijven (of ik zie te weinig), maar meer bij MKB.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Thinkpad T4xx serie?
HP Elitebook-serie?
Dell Latitude-serie?

Keus genoeg volgens mij.

• BartDG
Bedankt voor je respons. De eenmanszaak is in bijberoep, maar de aard van de zaak dicteert dat er vaak klantenbezoeken zullen moeten gebeuren, evenals werk off-site. Wel altijd binnenshuis, dat wel. Maar daarom is het toch handig dat het geen zwaar model is.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:25
Thinkpad T5x0 serie met extra battery opties. Ik kan bijna 2 dagen op mijn battery doen, of 1 dag zware workload.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Lenovo X1 Carbon - 14' in een bijna 13' behuizing, superlicht, en goede batterij.
USB-C en USB-A aanwezig net zoals HDMI

En anders moet je maar eens naar een Apple MBP 13 kijken, die zijn ook top om mee te werken.

Waarom moet het Windows zijn?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:22

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zelf heb ik een paar maand geleden een Dell Inspiron 13 7000 serie gekocht : http://www.dell.com/nl-nl...d/inspiron-13-7370-laptop

Dit als middenweg tussen de XPS 13 en een Latitude, persoonlijk vindt ik de Latitude serie enigzins achter lopen. De Inspiron 7000 series zijn niet al te zwaar en toch voorzien van een alu body en deksel.

Kwa aansluitingen is deze laptop voorzien van 2x USB A, 1x USB C,1x HDMI en een SD kaart reader en een MIC aansluiting.

Ik heb overigens gekozen voor een non-touch variant, een touchscreen vind ik persoonlijk absoluut geen meerwaarde hebben voor een laptop.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 05-01-2018 15:23 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• BartDG
Bedankt voor de Lenovo suggestie, die is echt top! Idd Windows wegens daarop alle programma's die men gewoon is. Ook geen zin om een ander systeem te leren, zelfs al zegt men dat het makkelijker is. Bovendien hou ik niet van Apple's manier van zaken doen, maar dat is persoonlijk.

@Dune : Die Inspiron is ook een leuke optie, bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door BartDG op 05-01-2018 15:24 ]

• Adriaan X
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-03-2018
In september van het afgelopen jaar zat ik met dezelfde vraag als jij:

Als zakelijke gebruiker zocht ik een robuuste laptop, lichtgewicht en die ik ook kon gebruiken voor wat zwaardere grafische taken. Sinds oktober 2017 gekozen voor een Dell XPS 15 (professioneel, met Windows 10 pro) en ik heb daar geen spijt van.

Van wat ik heb gehoord denk ik dat de batterijduur, gewicht, prestaties en dergelijke vergelijkbaar zijn van laptops in dezelfde klasse. Al vind ik wel dat Dell een mooie hardware-mix heeft gemaakt. Wat er voor mij uitspringt zijn een paar zaken:

(1) Het is een mooie robuuste behuizing (daar laat ASUS het soms wel een beetje afweten). Ik heb hiervoor een ASUS gehad waar ik me wel gestoord heb aan de meebewegende behuizing en ik heb in verschillende reviews gezien dat dit nog steeds het geval is.
(2) Het scherm is gewoon het mooiste van alle laptops inclusief Apple + dat het een 15 inch scherm is in een 13/14-inch vormfactor
(3) De laptop ziet er netjes, rustig, sober en doelmatig uit. Qua ontwerp vergelijkbaar met Apple, maar dan zonder dat gedoe met poorten en veel betaalbaarder. Het geheel is een zakelijke uitstraling waar je prima mee aan kunt komen bij opdrachtgevers.
(4) Ik ben wel gecharmeerd van de koolstofvezel binnenkant (palmrest). Al is het wel een dingetje met schoonmaken.
(5) Er zit (op het zakelijke model) relatief weinig Bloatware op in vergelijk met Lenovo, ASUS en HP. Ook in die zin is de laptop sober. Wat erop zit vind ik dan ook wel weer ok: de zgn. Dell SupportAssist. Helaas komt met Windows wel een hoop rommel, maar dat is gelukkig eenvoudig te verwijderen dan wel naar de achtergrond te verplaatsen.

• BartDG
@Adriaan X : Bedankt voor de uitvoerige uitleg! Jouw argumenten komen perfect overeen met de mijne. De XPS 15 is inderdaad ook een model dat mij altijd bekoord heeft.

• BartDG
Na wat beraad denk ik dat het de HP Spectre x360 15" zal worden.

Reden: volgens mij zelfde scherm als de Dell XPS 15 (toch zeker zelfde resolutie en type - IPS en allebei touchscreen), zelfde generatie CPU (zij het een paar procent langzamer), evenveel RAM, even grote SSD, batterijduur ongeveer even lang, hetzelfde gewicht, maar vooral méér aansluitmogelijkheden (toch nog minstens 1 USB-A) en zo'n 400 euro goedkoper. Goeie reviews ook.

De Lenovo Carbon X1 was ook een goede kandidaat, zeker omdat hij een stuk lichter was, maar aan de andere kant had die geen touchscreen, was de resolutie van het scherm lager en was hij een stuk duurder.

Bedankt iedereen voor de hulp!
Pagina: 1