Muziek importeren naar Synology Nas

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Mijn vraag

Ik wil langzaamaan overstappen op muziek streamen in huis.
Dit is voor mij geen probleem omdat ik mijn eigen muziek in ITunes heb staan en Spotify heb.
Alleen heb ik nog kinderen die cd’s gebruiken.
De meeste cd’s kan ik wel op Spotify vinden maar ze hebben ook wel eens luister cd’s.
Deze zijn niet te vinden.

Nu zoek ik eigenlijk een makkelijke manier dat als ze een cd hebben gekregen deze in een Slimline cd speler gestopt wordt en automatisch op mijn Synology nas geïmporteerd wordt.

Als ik deze dan zelf als ik thuis ben kan voorzien van een Albumhoes e.d. Is geen probleem.
Als ze maar zonder veel handelingen kunnen luisteren is dat een must.

Ik zal het dan voorlopig via een Apple TV afspelen, maar dit wordt als alles werkt een Sonos set.

Als ik internet af struin kom ik tegen dat de USB poort op mijn Synology een cd speler niet ondersteund.
Is er wel een soort streamer of ander kastje die dit wel kan zonder tussenkomst van een computer?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet specifiek en als ze al te vinden zijn zijn ze ook niks anders dan pc hardware met wat software.
Makkelijkste manier voor jou is denk ik een losse cd speler kopen als je die nog niet hebt, en dan ff handmatig het cdtje rippen als je weer thuis bent. Is toch ook zo gepiept? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Nadeel is dat als ik overstap naar Sonos dat ik alleen met een Play 5 of een connect een cd speler aan kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan moeten je kinderen even wachten tot papa thuis is en de boel 's aonds na zijn werk geript heeft :)

Je kunt ze natuurlijk ook een draagbare radio met cd speler geven, kunnen ze zelf muziek draaien. Kost allemaal geen kont en hebben ze nog muziek op kun kamertje ook. Ook handig als ze wat ouder worden en huiswerk moeten gaan maken :)

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 05-01-2018 15:47 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 16:05

job

Hoe oud zijn de kinderen?
Zo moeilijk is eac (om maar een veel gebruikt programma te noemen) in gebruik niet.
Als de boel eenmaal configureerd is, is het cd erin, 1 klik kwartier wachten en klaar.

eac ript, converteert en plaatst de bestanden op de gewenste plek (je nas). De media indexer pakt de bestanden automatisch op.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 05-01-2018 16:26 ]