Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Japhie
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 10-01-2018
Goedemorgen,

Ik weet niet of iemand anders dit probleem ook al ervaren heeft? Misschien weten jullie een oplossing. Heb gisteren met Apple helpdesk gechat, maar die kunnen het niet oplossen.

Twee weken geleden (voor updates) was het zo dat als ik een PDF aan het lezen ben in Voorvertoning in de Touch bar in het middelste gedeelte het tabblad " Tekstmarkeringen" te zien was. Dan kon ik een tekst selecteren en bv geel maken en ook meteen onderstrepen.
Nu, staat er standaard het tabblad "markeringen" (waar je bv een tekstvak kan toevoegen en met een pen iets kan tekenen). Als ik nu een stuk tekst selecteer dan komt er na 0,5 seconden ook het tabblad " Tekstmarkeringen" tevoorschijn. Maar als ik dan de tekst geel heb gemaakt,dan switched hij weer naar " Markeringen".
Nu is dit op zich niet zo'n groot probleem, maar als ik een tekst geel wil maken en OOK wil onderstrepen, dan moet ik dus nadat de tekst geel is, het weer terug naar het tabblad "tekstmarkeringen". Dus een extra handeling.

Iemand een idee of dit aan te passen is? Hoop dat ik duidelijk ben.

Groeten Jaap

Alle reacties

• Pat-Juh
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:13

Pat-Juh

Patrick

Zelf ben ik weinig bezig met markeringen maar ik weet wel dat je bij sommige apps de TouchBar kan customizen. Wellicht kan dit ook bij Voorvertoning?

• sonderpa
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20:45
Heb je al eens geprobeerd of je in Voorvertoningen de Tekstmarkeringen kunt toevoegen via menu-optie 'Weergave' —> 'Pas Touch Bar aan…'

• Japhie
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 10-01-2018
Helaas kun je bij Voorvertoning niet de Touchbar aanpassen (zoals dat bv bij Safarie wel kan)

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True