TNT2 M64/VANTA 2D/3D GRAPHICS?

Pagina: 1
Acties:

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023
TNT2 M64/VANTA 2D/3D GRAPHICS.

Kan iemand mij meer vertellen over deze videokaart. Ben even wezen zoeken maar kan niets vinden. Behalve andere TNT kaarten.

Fabrikant?

Is dit een goede kaart?

Alvast bedankt.

Grts Zip

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Ik heb een M64, die loopt zeer snel, en kostte maar 195,- bij MyCom (32MB!)

IK heb een klein probleem omdat me power supply soms niet sterk genoeg is, maar waarschijnlijk doet 'ie het bij jou prima!!!

Het is gewoon een reference bordje

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Nadeel van m64 is dat ie integenstelling tot de normale tnt2 een 64bits geheugen bus heeft(ipv 128bits)

• Martijn
  • Laatst online: 23:35
En daardoor is ie in de hogere resoluties en met 32 bit een heel stuk langzamer dan z'n niet gecastreerde broer de TNT2.... :)

• originalmycroft
  • Laatst online: 09-07 20:33
Maar hij is toch snel voor dat geld, maar als je iets beters kan betalen moet je dat zeker doen

Verwijderd

Kijk eens op www.nvidia.com , staan overzichten met specs, denk dat je daar een stuk wijzer van gaat worden.

• Martijn
Nou, ik heb zelf overwogen om zo'n geripte TNT2 te kopen, maar een TNT2 is niet zoveel duurder, dus zou ik gewoon een TNT2 kopen. Ik heb zelf 3 maanden terug voor 260 piek een Viper 770 32MB gekocht, voor dat beethe extra zou ik dus gewoon een 'echte' kopen... :)

• Goingin
  • Laatst online: 19-08 21:54
Ik heb zelf een Nvidia Vanta van 32 MB.
Kaart loopt goed en hij kan aardig wat hebben, zit dan wel geen geforceerde koeling maar dat geeft niet.

Moet trouwens wel eens wat anders hebben.
Je mag hem misschien wel kopen (als je wil) als ik wat anders heb gevonden :)

• Zip
  • Laatst online: 01-07-2023
Nee, dank je. Ik heb hem gekregen van mijn zwager. Had zijn computer opnieuw ingericht enz. en images met drive image pro gemaakt zodat hij lekker kan klooien en toch snel zijn congiguratie herstellen.
Bij hem werkte hij (niet meer) . Het was nadat hij een netwerkkaart installeerde (met verouderde drivers) dus ik ga hem bij mij proberen. (Denk dus dat hij gewoon conflicten veroorzaakte) Ik heb nu een asus V3000 4mb.
Ik wou hem al vervangen voor een matrox 16mb samen met mijn processor (van p2 266 naar celly 466 of 500 (op intel AL mobo).
Maar ik ga nu toch even kijken of ie het doet.

In ieder geval bedankt voor alle info.

Grts Frank

Verwijderd

Is inderdaad wel een redelijk kaartje (vergeleken met de andere low-budgets uiteraard).

Niet geschikt voor de hoge resoluties of 32 bits (kan ie wel maar is erg langzaam).

800*600 op 16 bits moet ie prima kunnen (met 16mb kan ie ook de 1024 wel).
Voor de drivers kun je gewoon de Detonators gebruiken, en overklokken gaat net zo als met andere NVidia chippies.

De performance zit ergens tussen de oude TNT en de TNT-2 in. Leuk voor een derde systeempje ofzo.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ik heb ASUS V3800 magic (ook M64, draait 140/170 Mhz)
Meeste spelletjes in 1280 x 1024.
De prestaties in vergelijking met de "gewone" tnt2 schelen ca. 5/10%

• Martijn
Nou dat scheelt dus echt wel meer he, hieronder zie je een tabel (effe geript van Anand), en daar zijn de verschillen toch echt wel groter als 5 a 10 %

Afbeeldingslocatie: http://www.dse.nl/~mjagers/m64.gif

In 32 bit scheelt het zelfs meer dan 30% !!!!

OFTEWEL, koop geen M64, maar een echte TNT2

Verwijderd

Martijn:
Zip heeft hem GEKREGEN, dus heeft ie weinig aan een koopadvies...
En de prijs/prestatie van een M64 is voor iemand die 16 bits/1024*768 of 800*600 geen probleem vind wel veel beter dan die van een 'echte' TNT-2, want die M64-dingen kosten echt bijna niets meer.
(Geen wonder ook, als je dat pietepeuterige chippie ziet; trekt vast een stuk minder power dan een TNT2...)

Ideaal dus voor een low-budget systeempje; je kunt toch alle games draaien al is het op een lagere resolutie, en 't kost je toch geen bom duiten.
Pagina: 1