Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:30
Hallo,

Voor mijn zaak had ik een multi tank card a €2,50 per maand.

Echter kreeg ik een brief dat ze stopten met deze aan bieden en dat je nu een gaan en staan pas moest nemen voor €7,50 per maand.
Deze zou dan allerlei extra functies hebben die ik toch niet gebruikte.

Dit schoot bij mij een beetje in het verkeerde keelgat omdat ik het een absurde prijsverhoging vind.

Ze hebben die pas opgestuurd, maar heb hem nooit gebruikt om aan te geven dat ik niet akkoord was met dit nieuwe product.
Is natuurlijk niet extreem slim dat ik nooit gereageerd heb. Maar mogen ze mij zo maar stilzwijgend akkoord laten gaan met dit veel duurdere product wat ik niet wil? Ze hebben namelijk wel geld afgeschreven.

Groeten Tim

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wat staat er in hun voorwaarden?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 13:22
https://www.consuwijzer.n...hogingen-van-abonnementen

Hupsakee.

[ Voor 11% gewijzigd door Nat-Water op 05-01-2018 10:11 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:21
detim schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:07:
Is natuurlijk niet extreem slim dat ik nooit gereageerd heb. Maar mogen ze mij zo maar stilzwijgend akkoord laten gaan met dit veel duurdere product wat ik niet wil? Ze hebben namelijk wel geld afgeschreven.
Bij dit soort dingen betekent geen reactie een akkoord. Denk hierbij ook bijv. aan prijsverhogingen van Ziggo. Wel zorgt een prijsverhoging er soms voor dat je kan ontbinden.

Wat zei het bedrijf toen je belde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
President schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:11:
[...]

Bij dit soort dingen betekent geen reactie een akkoord. Denk hierbij ook bijv. aan prijsverhogingen van Ziggo. Wel zorgt een prijsverhoging ervoor dat je kan ontbinden.

Wat zei het bedrijf toen je belde?
Is het wel een prijsverhoging vinden jullie?

Ik krijg een nieuwe pas met een andere productnaam.
Is het dan geen ander product?

Multitank card wordt vervangen door gaan en staan pas is letterlijk gemeld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BB-One
  • Laatst online: 21:22
TS heeft een 'zaak' dus waarschijnlijk zakelijke voorwaarden/overeenkomst, consumentenrecht gaat niet helemaal op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:27
detim schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:13:
Multitank card wordt vervangen door gaan en staan pas is letterlijk gemeld.
De dienst die jij afneemt stopt en wordt vervangen voor een nieuwe dienst, dat is dus letterlijk gemeld aan je. Ook de nieuwe prijs stond er waarschijnlijk bij. Dus jij hebt de mogelijkheid gehad om de dienst op te zeggen, maar dat wilde je niet. Ik zie eigenlijk het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
TheBrut3 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:16:
[...]

De dienst die jij afneemt stopt en wordt vervangen voor een nieuwe dienst, dat is dus letterlijk gemeld aan je. Ook de nieuwe prijs stond er waarschijnlijk bij. Dus jij hebt de mogelijkheid gehad om de dienst op te zeggen, maar dat wilde je niet. Ik zie eigenlijk het probleem niet.
Als ik een nieuwe dienst wil bestel ik hem zelf wel.
Lijkt me niet dat een bedrijf mij een dienst die ik niet wil door de strot kan duwen door te zeggen je krijgt het, en als je het niet wil reageer even. Moet toch andersom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Waarschijnlijk heb je wel de mogelijkheid gehad om het niet te willen. Maar niet alles wat je negeert verdwijnt automatisch, soms heeft niet handelen gewoon gevolgen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:21
detim schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:17:
[...]
Lijkt me niet dat een bedrijf mij een dienst die ik niet wil door de strot kan duwen door te zeggen je krijgt het, en als je het niet wil reageer even. Moet toch andersom?
Als je het bedrijf contact en doorgeeft dat je er geen gebruik van wilt maken ontbinden ze misschien automatisch wel en boeken ze het geld terug. Deze eerste stap heb je blijkbaar nog niet genomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Laatst online: 23-09 13:22
BB-One schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:15:
[...]

TS heeft een 'zaak' dus waarschijnlijk zakelijke voorwaarden/overeenkomst, consumentenrecht gaat niet helemaal op...
Had ik ook gezien. De adviezen zijn echter in beide gevallen nuttig. (Voorwaarden lezen, contact opnemen..)

[ Voor 5% gewijzigd door Nat-Water op 05-01-2018 10:24 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Zeg hem direct op en ga in overleg omdat je geen gebruikt gemaakt heb misschien willen ze het je wel kwijt schelden maar blijf redelijk.

Maar het lijkt me niet dat ze zomaar 3x het vorige bedrag mogen vragen zonder dat je toestemming heb gegeven.

[ Voor 6% gewijzigd door MeZZiN op 05-01-2018 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
detim schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:07:
Hallo,

Voor mijn zaak had ik een multi tank card a €2,50 per maand.

Echter kreeg ik een brief dat ze stopten met deze aan bieden en dat je nu een gaan en staan pas moest nemen voor €7,50 per maand.
Deze zou dan allerlei extra functies hebben die ik toch niet gebruikte.

Dit schoot bij mij een beetje in het verkeerde keelgat omdat ik het een absurde prijsverhoging vind.

Ze hebben die pas opgestuurd, maar heb hem nooit gebruikt om aan te geven dat ik niet akkoord was met dit nieuwe product.

Groeten Tim
En wat stond er in de brief die je hebt ontvangen met je nieuwe pas / product?
Het niet reageren / in gebruik nemen betekend niet automatisch dat je niet akkoord bent!

Ik vermoed dat er netjes in de brief vermeld stond, dat indien je het niet eens bent je kosteloos tussentijds je contract mag ontbinden voor een bepaalde datum. Dat jij dat vervolgens niet hebt gelezen / niet doet, is aan jou.

Ik zou,, als je alsnog niet de nieuwe dienst in gebruik wilt nemen, opzeggen en er niet al te moeilijk over gaan doen.

Ja, natuurlijk is een prijsstijging van € 2,50 naar € 7,50 zéér fors! Maar gelukkig is het bedrag an sich (€ 5,00) natuurlijk nog wel te verwerken.

De tijd die je hier doorbrengt in dit topic, kost je waarschijnlijk al meer geld dan die € 5,00 die je extra moet betalen (als je jouw uurloon (en die van alle anderen die hier vrijwillig reageren) * de tijd doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan-B
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:49
detim schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:17:
[...]

Nee, dat moet niet andersom bij een b2b contract. Deze valt niet onder het consumentenrecht.
Bovendien hebben ze het niet door de strot geduwd maar netjes bericht gestuurd dat het veranderd zou worden waarna jij een (beperkte) tijd de kans hebt om je abonnement af te zeggen. Als je dan niet binnen die tijd reageert kun je inderdaad niet meer kostenloos annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:28
Arjan-B schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:52:
[...]

Nee, dat moet niet andersom bij een b2b contract. Deze valt niet onder het consumentenrecht.
Bovendien hebben ze het niet door de strot geduwd maar netjes bericht gestuurd dat het veranderd zou worden waarna jij een (beperkte) tijd de kans hebt om je abonnement af te zeggen. Als je dan niet binnen die tijd reageert kun je inderdaad niet meer kostenloos annuleren.
De gehele gang van zaken vind ik nogal wat vreemd. Het is begrijpelijk dat een product ophoudt te bestaan. Maar ik vind niet dat je dan zomaar een ander - tevens veel duurder - product stilzwijgend kan aanbieden waar niet om gevraagd is. Ook al is het "maar" 5 euro, het is een toch een stijging van 300%. Wat voor de een maar 5 euro is, kan voor een ander veel geld zijn.

Als bovenstaande normaal is kan ik dus zo al mijn huidige producten stopzetten, een reeks - en tevens veel duurdere - reeks lanceren en die aan al mijn klanten opdragen. Wanneer deze niet reageren binnen een aanzienlijke tijd zitten ze er aan vast. Op deze manier raak ik dus waarschijnlijk een deel van mijn klanten kwijt, die gene die opzeggen, maar voor de andere krijg ik wel een dikke winst van 300% terug. Lijkt mij niet echt gebruikelijk en al helemaal niet wenselijk.

Mijn inziens hadden ze de oude moeten stoppen en de klant hiervan op de hoogte brengen, wat tevens gedaan is. Daarnaast de klanten een andere optie bieden, wat ook gedaan is. Maar deze niet automatisch laten ingaan als er geen gebruik van wordt gemaakt. Ze hadden hem dan pas moeten activeren bij het eerste gebruik. Nu geeft de TS aan dat hij het nieuwe product ontvangen heeft, maar als deze niet aangetekend opgestuurd is kan de TS ook gewoon zeggen deze nooit ontvangen te hebben.
Pagina: 1