Iemand die wilt starten met handelen? - Extra zekerheid nog!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
Beste alle,

Start investment bedrag: €1500,- maximaal.
Doel: Wil dit na 5-6 maanden 4x verdubbelen.
Extra investering: Ledger Nano S

Nu wil ik eindelijk gaan handelen in cryptovaluta's en ben het een en ander gaan lezen.
Mijn doel met dit project is uiteindelijk iets meer geld terug te krijgen dan ik erin heb gestoken. Logisch dit is voor de meeste het geval. Buy & Hold komt dan meteen ter sprake. Maar ik zie ook veel mensen Arbitrage doen. Van exchange naar exchange om uiteindelijk meer te krijgen voor minder vooral omdat fee's bij vele minder is of soms niet (terugboeken is vaak ''gratis).

Hoe te beginnen?
Heb een aantal topics doorgelezen, en als eerste moet je kijken in welke currencies je wilt handelen. Het nadeel van crypto-valuta is dat het vaak een ''Eigen wallet'' vereist omdat niet elke wallet elke valuta ondersteund. Toch zijn er enkele wallets die ik hier op tweakers kan gebruiken. Exodus (https://www.exodus.io/ scroll naar beneden) - deze support meerdere valuta's. En de Ledger Nano S - een echts hardware specifieke wallet wat veel coins support (https://www.ledgerwallet.com/products/ledger-nano-s scroll naar beneden) Link aangepast. Het is NIET toegestaan om referral-links te plaatsen

Keuze gemaakt: Ledger Nano S €70,- ik wil in Ripples / ETH / BTC / MIOTA gaan handelen en eventueel andere.

Security wallets:
Voor mij is het zo gekomen (Wanneer ik de Ledger Nano S zou nemen, ik de software op een virtuele machine zou installeren. Deze machine zou alleen toegang hebben wanneer ik dat wil tot het internet. Bij Exodus (offline wallet) zou ik het uiteraard ook op een virtuele machine draaien. Met een netwerkkaart in host wanneer ik het internet op moet.

Starten met kopen van coins:
Er zijn een aantal website's waar je coins kan kopen en waar veel aangeboden wordt. Natuurlijk is het maar de vraag per coin per moment per site waar je de coin wilt kopen. Ik heb enkele website waar ik het wil kopen op basis van ''reviews van internet/kenissen'' dat is namelijk Coinbase. Alleen het jammere van Coinbase is dat de fee's erg hoog zijn. Ik wil natuurlijk Buy & Hold doen dus dan zou het een prima keuze zijn. Echter wil ik actief bezig zijn en is het kopen van coins belangrijk. Als ik een test doe bijvoorbeeld bij Litebit.eu en doe het volgende:
- 50 XRP ✕ €2.5423 €127.12
- Transaction cost €3.55 <- zijn dit de totale kosten. komen er achteraf nog extra kosten bij?
- Total €130.67

Exchanges
Oke nu we dus een aantal coins hebben gekocht en deze In mijn Ledger Nano S wallet staan. Wil ik gaan handelen op de beurs. Dat is het leuke van alle. De bekende zijn uiteraard kraken.com en bitstamp.net veel gebruikers praten over het van de ene exchange naar de andere exchange verplaatsen. Is dit altijd toegangkelijk en moet je dan extra fee's? daarvoor rekenen. Want kan dat altijd met mijn Ledger Nano S dan? zonder hick-ups dat er iets fouts gaat?

Uitbetalen:
Om het meeste uit alles te halen wil ik natuurlijk het minste fee's betalen. dan komen de bovengenoemde websites weer daar in aantocht. Kan ik dan daar gewoon via de Ledger Nano S alles verkopen voor geode prijzen op dat moment zonder veel fee's te betalen.

Summary
Start investment: €1500,-
Keuze uit wallet - Ledger Nano S - of Exodus (Ledger Nano S)
Kopen van coins litebit.eu of coinbase.com
Exchange: kraken.com en bitstamp.com
Uitbetalen: litebit.eu ???

[ Voor 2% gewijzigd door Grotman op 05-01-2018 11:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als beginner is Litebit wel handig, maar je bent best veel geld al kwijt aan transacties en vooral koersverschil.

Ledger Nano S kan, maar wellicht pas interessant als je ceht 10k ofzo hebt. Als je snel wilt handelen is wallet soms niet echt handig aangezien je steeds fees betaald en het altijd wel een kwartiertje/halfuur kan duren. Afhankelijk van de munt welke je verstuurt.

Ik zou binance gebruiken als exchange en bitstamp om geld om te zetten in munten.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2018 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Binance is momenteel gesloten voor nieuwe members. Due overcrowed. Dus hoe lang dat duurt? Heb vaak meegemaakt dat het wel een tijd kan duren soms.

Oke dan wordt het dus geen Ledger Nano S als het echt pas tot zijn recht komt bij 10k.
Exodus is een andere wat ik hier op het forum heb gezien wat ook veel curenccies ondersteund. Wat is jullie wallet?

[ Voor 41% gewijzigd door theduke1989 op 05-01-2018 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik doe lekker alles via Litebit en gebruik hun wallet waar dat mogelijk is. Als ik iets wil kopen of verkopen dan is dat 2 klikken op de knop en het is klaar. Geen gedonder met heen en weer sturen van muntjes...

Verder moet je wel rekening houden dat met crypte's, net als met aandelen, het de macht van de grote getallen is. Dus als je XRP wilt kopen dan koop je geen 50 stuks maar eerder 500. De fee die je betaalt ben je dan snel vergeten wanneer de munt een paar centen stijgt.

Dat is ook de reden waarom 1/10e van een BTC kopen veel minder interessant is/was dan een hele BTC kopen. Je profiteert immers ook veel minder van de groei van een muntje.

Ik zie nu mensen die meer dan een miljoen RDD hebben gekocht, waarom? Omdat die nu nog (redelijk) goedkoop is én aan het groeien gaat. Dat zijn wel de mensen die van iedere cent stijging leuke dingen kunnen gaan doen. Heb je ergens 10 RDD dan wordt je ook blij maar kun je nog net geen kauwgombal halen bij de plaatselijke snoepwinkel.

EDIT: Als toevoeging: houd er ook rekening mee dat muntjes bij LiteBit snel zijn uitverkocht, als ze er al weer zijn. Komt nog bij dat veel munten een minimaal bedrag hebben wat je moet uitgeven om die muntjes in bezit te krijgen. Voor RDD is dat nu €250, en dat zal voor veel meer munten zo zijn. Deze minimale bestelwaarden kunnen fluctueren. (net als de waarde van de muntjes zelf)

[ Voor 16% gewijzigd door sypie op 05-01-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
voor mij is erg belangrijk de fee's die ik niet wil betalen. Veel websites zijn niet transperant daarin. Geen idee waarom. Kan iemand mijn vertellen waar dat het minst is? Want ik heb altijd in mijn achterhoofd.
Maar bij de buurman zijn de rode kolen roder.

Litebit twitter:
LiteBit.eu @litebiteu
Due to technical issues with ABN AMRO our banking partner we are not able to issue any payments. Once ABN AMRO has solved their issues we will process all payouts. Our apologies for the inconvenience.

Dat is ook niet echt altijd leuk. Het is natuurlijk niet de schuld van Litebit.eu maar alsnog hoe zit dit met uitbetalen op het juiste moment dan moet je weer een tijd wachten .

[ Voor 45% gewijzigd door theduke1989 op 05-01-2018 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 12:32

BLACKfm

o_O

Fees, het zijn dingen waar je niet op blind moet staren voor de lange termijn. Als je de hele dag door muntjes aan het verplaatsen bent is dat meer aan de orde.

Als je voor bijvoorbeeld 1000 euro aan muntjes ergens 10.000 muntjes koopt op litebit kan je voor die zelfde 1000 euro misschien ergensa anders 10.250 muntjes kopen, maar je hebt dan mogelijk wel meer rompslomp.

Onder aan de streep hoop je dat die 10.000 muntjes een keer 50.000 euro waard worden, in mijn geval ga ik mij dan echt niet zitten opvreten aan het feit dat ik bij een andere beurs misschien 50.500 euro zou kunnen vangen, maar dan mogelijk met SEPA transfers een week op mijn geld zou moeten wachten.
Je hebt op dat moment €49.000 euro verdient, als je dan moeilijk gaat lopen doen over 500 euro moet je niet aan dit soort zaken beginnen.

Wat betreft problemen met litebit is het gras bij andere ook niet altijd groener. Een paar weken terug toen de hype op een hoogtepunt kwam waren veel beurzen zo zwaar belast dat je niet eens fatsoenlijk een order kunt plaatsen. Dat vervolgens de hele wereld een haast DDOS achtige aanval op dat soort sites uitvoert omdat ze de F5 knop aan het afslijten zijn helpt dan ook niet echt.

Op litebit kom je momenteel volgens mij als nieuwe user ook helemaal niet aan de bak, en aanmelden op andere beurzen (ook litebit) gaat meestal gepaard met goedkeuring. Voor kleine bedragen kun je met simpele info wel uit de voeten, maar gaat het om grote bedragen of sta je niet in een publiek systeem dan mag je een id kaart gaan opsturen. En die ID-kaart wil je ook niet op iedere straathoek afgeven omdat je een paar centen wilt verdienen...

Gelukkig heb ik mijn kraken.com goedkeuring op een inmiddels verlopen ID-kaart gekregen (destijds nog een paar maanden geldig), en litebit heeft mij blijkbaar al goedgekeurd omdat ik er al lang 'zaken' doe.
Helaas heb ik ook muntjes staan op een beurs waar ik ze niet van af krijg zonder kopie ID-kaart, en daar baal ik wel een beetje van.

[ Voor 42% gewijzigd door BLACKfm op 05-01-2018 10:27 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Wat ik alsnog extra ga doen.

1. ik maak een virtuele machine (daarin Koppel ik een NIC via host wanneer ik online moet)
En als ik ga sluiten stop ik de NIC weer uit.

En vanuit daar ga ik handelen.
COINBASE in combinatie met gdax voor uitbetalen (''zonder fees'') is dat wat aan te raden is? In hoeverre is coinbase daar netjes in.

En ledger Nano S wordt het toch, wil zekerheid. 3-6 geleden ben ik helaas toen ik begon met minen alles kwijtgeraakt van pc. dit wil ik niet weer meemaken.. had toen 2-20ltc toen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:14

Rannasha

Does not compute.

theduke1989 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:16:
Wat ik alsnog extra ga doen.

1. ik maak een virtuele machine (daarin Koppel ik een NIC via host wanneer ik online moet)
En als ik ga sluiten stop ik de NIC weer uit.

En vanuit daar ga ik handelen.
COINBASE in combinatie met gdax voor uitbetalen (''zonder fees'') is dat wat aan te raden is? In hoeverre is coinbase daar netjes in.

En ledger Nano S wordt het toch, wil zekerheid. 3-6 geleden ben ik helaas toen ik begon met minen alles kwijtgeraakt van pc. dit wil ik niet weer meemaken.. had toen 2-20ltc toen...
Handelen doen op Gdax, niet op Coinbase. Koersen zijn een stuk gunstiger op Gdax. 2-factor-authentication inschakelen op Coinbase/Gdax, en de QR code hiervan uitprinten en opbergen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:49
theduke1989 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:36:
Security wallets:
Voor mij is het zo gekomen (Wanneer ik de Ledger Nano S zou nemen, ik de software op een virtuele machine zou installeren. Deze machine zou alleen toegang hebben wanneer ik dat wil tot het internet. Bij Exodus (offline wallet) zou ik het uiteraard ook op een virtuele machine draaien. Met een netwerkkaart in host wanneer ik het internet op moet.
Voor een Ledger is dit overbodig, de private key kan sowieso niet bereikt worden vanaf je computer, dus je kan een Ledger gebruiken met iedere PC, zonder verdere voorzorgsmaatregelen.
Pagina: 1