[Windows 10] Automatisch herstellen loop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1023257

Topicstarter
Windows 10 laptop (Medion) blijft vastzitten in een Automatisch herstellen loop.
Het logboekbestand verwijst naar G:\recovery\WindowsRE\Winre.wim\System32\Logfiles\Srt\SrtTrail.txt
Als ik echter via troubleshoot naar dat path wil gaan blijkt dat niet te bestaan.
Op de G: staat enkel een bestand recovery.txt
Als ik command prompt open, kom ik automatisch op X: terecht
op C: lijkt geen windows map te staan, wel op E: (Windows , Windows.old en WindowsUpgrade) Terwijl alles nochtans op C: stond.

Al geprobeerd:
Chkdsk
reseat Ram, SSD
laptopbatterij uit en powerknop inhouden
opstartgedrag veranderen (drivers afdwingen, anti-malware,...)
btcedit (bootrepair) methodes

list disk geeft disk 0 931GB en disk 1 119GB
Disk 0 bestaat uit twee partities
Disk 1 bestaat uit 5 partities:
1. System (100MB)
2. Reserved
3. Primary
4.Recovery
5. OEM

Wanneer ik partitie 3 actief wil maken krijg ik de fout "the selective disk is not a fixed MBR disk"

Bij list volume krijg ik 7 volumes
0. F (DVD)
1. C (Data NTFS)
2. D (Recover)
3. E (Boot)
4. (FAT 32 hidden)
5. G
6 PRC_RP

Wanneer ik die schijf naar MBR wil converteren: Virtual Disk Service Error: Kan de opgegeven schijf niet converteren.

Ik heb onlangs deze pc nog volledig geherinstalleerd omdat ik deze exact zelfde fout toen ook kreeg na een windows update. Ik wil dus de PC deze keer niet terug opnieuw installeren omdat de kans dan groot is dat die fout gewoon weer terugkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Kun je misschien wat met deze video?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jammer genoeg niet. Ik vind die system32 map niet in de windows map.
Lijkt daar iets foutgelopen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Je had het erover dat de Windows map op de E schijf staat, kun je het eens proberen met E:\ i.p.v. C:\ en hoe staat je bootvolgorde?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-02 11:17
Ik kijk hier even mee, ik heb namelijk exact hetzelfde probleem. Ik wil het topic niet hijacken, maar is het een probleem als mijn pogingen hierin ook deel? Als het wel een probleem is open ik mijn eigen topic...

Ik had de codes uit het filmpje ook geprobeerd, maar bij mij zijn de files ook 0 bytes, dus werkt dat niet...
Ik vind overal dat ik eerst in safe mode moet zien te komen, maar voordat safe mode start zit ik alweer in de recovery mode... Is dat bij jou ook?

Hoe pas ik de boot volgorde aan? Ik kan alleen 1 harddrive kiezen? Ik heb er ook maar 1 dus wat dat betreft niet raar misschien, maar bij mij is c: ook een recovery en f: mijn OS drive volgens list disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Markimoo schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:26:
Je had het erover dat de Windows map op de E schijf staat, kun je het eens proberen met E:\ i.p.v. C:\ en hoe staat je bootvolgorde?
Al aangepast. Mijn bootvolgorde staat op disk en ik heb mijn disk 1 waar e: opstaat actief gemaakt.
Lijkt erop dat die windowsupgrade alles heeft mis laten lopen. In windows.old staan dingen die ik nodig heb, maar die dus niet gewoon in windows staan...
pimmedoris schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 17:22:
Ik kijk hier even mee, ik heb namelijk exact hetzelfde probleem. Ik wil het topic niet hijacken, maar is het een probleem als mijn pogingen hierin ook deel? Als het wel een probleem is open ik mijn eigen topic...

Ik had de codes uit het filmpje ook geprobeerd, maar bij mij zijn de files ook 0 bytes, dus werkt dat niet...
Ik vind overal dat ik eerst in safe mode moet zien te komen, maar voordat safe mode start zit ik alweer in de recovery mode... Is dat bij jou ook?

Hoe pas ik de boot volgorde aan? Ik kan alleen 1 harddrive kiezen? Ik heb er ook maar 1 dus wat dat betreft niet raar misschien, maar bij mij is c: ook een recovery en f: mijn OS drive volgens list disk
Voor mij geen probleem. Hoe sneller we dit oplossen, hoe beter.

In principe kan je in command prompt:
diskpart
list disk
select disk n (waarbij n dan de disk is die je wil gebruiken om te booten) en daarna "active" typen.

De disk waarop boot staat zal dan activeren.

Verdere poging: zelfs de laptop opnieuw laten instellen werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
Dat zal ik eens proberen. Bij mij werkt geen enkele optie in dat repair menu:
Alle opties onder ander besturingssysteem geprobeerd:
- windows rollback,
- windows 10 (op volume 4) 2x,
- windows 10 home

Alle opties bij "problemen oplossen" geprobeerd:
- System herstel; geen herstelpunten aanwezig
- herstellen met installatiekopie; zelfde opties als hierboven
- opstartherstel
- teruggaan naar vorige versie
Alleen command prompt werkt...
De rest levert allemaal niks op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axe0
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-03-2024
Is dit begonnen nadat Windows updates installeerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
Ik had ook deze link nog gevonden. De omschrijving bij solution 2 heb ik nog net geprobeerd, omdat ik niet goed weet wat dit doet... ik wil de computer niet verder slopen.... kan ik dit zonder problemen uitvoeren?https://www.drivereasy.com/knowledge/windows-10-automatic-repair-loop-solved/

Als ik trouwens in command prompt "sfc /scannow" uitvoer, dan voert hij ditnuit en na 100% krijg ik de melding : "Windows resource protection could not perform the requested operation."

[ Voor 24% gewijzigd door pimmedoris op 06-01-2018 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axe0
Zie je toevallig een error code, iets als 0xc0000005?

Solution 2 in die link is niets meer dan te zeggen dat Automatisch herstellen niet meer geprobeerd moet worden nadat je pc een paar keer niet heeft kunnen opstarten, als je er behoefte aan hebt om het handmatig te doen is het een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
Ik heb tijdens de update geen foutcode gezien, maar ben er ook niet de hele tijd bijgeweest. Het eerste wat ik zag was het recovery menu. Ik weet niet of dat bij Grimml ook zo was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axe0
Ik bedoel niet tijdens de update, maar wanneer je de melding dat Windows niet heeft kunnen opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
Meestal niet, maar toevallig net wel.

Ik heb van een andere pc een recovery USB gemaakt, een toen ik daarvan probeerde te booten kreeg ik een scherm met code 0xc0000001 te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-06 23:14
Ik heb hier in huis ook een PC met precies dezelfde foutmelding.. Wat ik op internet kan vinden gebeurd dit veel vaker de laatste dagen na aanleiding van die Meltdown security patch. De PC stond al een paar uurtjes aan vanmorgen en ineens bam blue screen en daarna die foutmelding. Ook al van alles wat geprobeerd maar nog geen oplossing kunnen vinden :/

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Erulezz schreef op zondag 7 januari 2018 @ 13:00:
... Ook al van alles wat geprobeerd maar nog geen oplossing kunnen vinden :/
Een oplossing is het aantal harddisks in je pc te beperken tot 1 en dan tijdens de setup (gestart van windows dvd of usb) alle partities van die disk te verwijderen (dat kan in het advanced disk menu). Granted: dat wat er nog op je disk stond ben je kwijt, maar je hebt best wel een goeie kans op een werkende pc

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
Ik heb het maar opgegeven... ik heb de HD uit de laptop gehaald en via een backup station alle bestanden naar een andere computer gekopieerd. vervolgens vanaf een USB-stick een reset uitgevoerd. Nu moet ik de partties opnieuw aanmaken, alle programma's nog installeren en vervolgens de files terugzetten, maar ik denk dat dit me minder frustratie oplevert...

De laptop start in ieder geval weer normaal op :P
Pagina: 1