Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

de zoveelste vraag voor controle en hulp bouwen pc :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wijziging en update, titel van bericht kan ik niet meer veranderen:

* Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (men minst spel op 1080p)
Typisch dagelijks internetgebruik.

*Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen exacte prijs, niet over de 1600€ voor alle onderdelen.

*Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur zoals toetsenbord & muis..
2 schermen

*Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Processor graag intel.
Rest geen voorkeur

* Ga je overklokken?
Neen te weinig ervaring.

*Wat verwacht je van ons?
Menigen,tips en info zodat ik veel van bijleren.
Graag even kijken wat er beter kan aan mijn voorlopige bild en of alles compatibel is.

Alvast bedankt voor jullie hulp en tips.

1e lijst: Wat ik heb uitgezocht en zo goed als zeker van ben :

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 259,21€ 259,21
1Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB€ 579,-€ 579,-
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 83,49€ 83,49
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,90€ 50,90
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FB2K2/16€ 173,95€ 173,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 144,90€ 144,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.291,45

2e lijst: opties waaruit ik niet/ moeilijk kan kiezen en graag lees welke jullie zouden nemen en waarom.

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec TruePower Classic TP-550C€ 81,95€ 81,95
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 80,95€ 80,95
1XFX TS 550W 80+ Gold€ 68,82€ 68,82
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 231,72

Andere componenten moeten nog bijgevuld worden maar vandaag geen tijd meer voor.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2018 01:33 ]

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-11 22:37
De MSI B350 is alleen geschikt voor een AMD processor. De andere 2 zijn prima moederborden. De vraag is, wat verwacht je van je moederbord? Want je wilt er niet mee overklokken, dus iets speciaals heb je eigenlijk niet nodig. Dit misschien een mooi alternatief? Hier heb je 6 USB poorten opzitten.

pricewatch: Gigabyte Z370P D3

Je kast X2 Isolatic is trouwens niet meer te krijgen (verwacht niet dat Max ICT BV ook maar iets zal leveren, en vooral niet als het op niet op voorraad staat). De Bitfenix kast is een kleine kast waar het moederbord dus niet in zal passen.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Als het voor gamen is, dan is je cpu overkill tov je gpu. Ik zou voor een i5-8600k gaan, en als je budget het toelaat een snellere videokaart nemen.
Daarbij ga ik er wel vanuit dat je op hoger dan 1080p gamed, anders is het eigenlijk allemaal overkill.

Als je voor die Bitfenix kast gaat moet je een m-atx moederbord uitzoeken.
Die Windows licentie is vrij duur. Google maar eens op 'windows 10 license'.
Die 960 is (zoals je vast al gezien hebt) een stuk duurder dan de 850. Hij is ook sneller, maar uit reviews blijkt dat je dat bij normaal gebruik en in-game niet zal merken. Een 850 EVO of een MX300 biedt veel meer waar voor je geld.

Het is het beste als je even één lijstje met je eigen voorkeur maakt, en daarnaast in een los lijstjes je opties aangeeft. Dat geeft wat duidelijkheid in wat haalbaar is in je budget.

[ Voor 22% gewijzigd door Jesse op 05-01-2018 10:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je reactie Lamaa1.
De behuizingen zijn puur op stijl en kleur gekozen om een totaalplaatje te maken en de stijl te laten zien,wilde eerst alles wat erin moet op punt en dan pas eens goed kijken wat mogelijk is,maar toch bedankt voor je info.
Dank je wel voor je alternatief,deze neem ik zeker mee in het nieuwe lijstje.

Ook dank je voor jou reactie Jesse.
Dit vindt ik een van de moeilijkste dingen om te snappen en te vergelijken (gpu vs cpu) nog andere tips waar ik uit kan leren?

Je geeft de I5 aan als alternatief maar mag ik zo brut zijn om te vragen waarom niet een i6? Of is dit de typische beginnersfout (lager dan i7 = i6).
I.v.m. met de videokaart de 1080(ti) dan? (Dacht eerst dat dit te zou zijn vandaar de 1070.)
De behuizing kan ik je nog geen antwoord op geven want wil zoals gezegd hierboven eerst alle stukken en dan eens zien wat verkrijgbaar is en of alles erin past maar bedankt voor je info hierover daar ga ik zeker op letten.
Die tip neem ik zeker mee en voor de aankoop zeker via google goed opzoeken,ik laat deze windows versie wel staan zodat men nieuwe lijstje wat totaal is.
Over de SSD heb ik me gisteren idd ingelezen en kwam die review tegen toch bedankt om het te typen(had ik nu eerst de reacties gelezen scheelde het wat opzoekwerk :p ) ik ga zoals je zegt voor dezelfde als in onze pc (de samsung)
Ah das goed dan doe ik dit vanavond even zoals je zegt.

Weer wat geleerd bedankt beide!
Update & lijstjes volgen

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Verwijderd schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:33:
*knip*
Ook dank je voor jou reactie Jesse.
Dit vindt ik een van de moeilijkste dingen om te snappen en te vergelijken (gpu vs cpu) nog andere tips waar ik uit kan leren?
*knip*
In reviews worden vaak vergelijkingen gedaan om erachter te komen wanneer er een bottleneck optreed / welke componenten met elkaar in balans zijn.
Als je zulke reviews (ondanks de uitleg erbij) lastig te begrijpen vind, of als je gewoon geen zin of tijd hebt om je daar even in te verdiepen, kan je het beste naar een Best Buy Guide kijken, of naar de adviezen die hier in vergelijkbare gevallen worden gegeven.

Er komen overigens niet zo veel antwoorden in dit topic, en dat komt waarschijnlijk omdat je de topic template niet goed gebruikt heb. Daardoor is er onvoldoende info om je een goed advies te kunnen geven. Zie DAA beleid

Verwijderd

Topicstarter
Alles aangepast,moet nog bijgewerkt worden met jullie suggesties
Pagina: 1