Toon posts:

pentium4 1,4 traag ?

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb hier een p4 1,4 met 2*64 mb ddr en 2* 128 mb ddr beide pc800 geheugen.
er zit een powercolor gf2 mx vga kaart in.
alleen start het systeem (volgens mij) zeer traag op. er staat win98SE. voor de rest zit er nog een e-tech modem en een sb 5.1 van creative in.
wie o wie weet hier meer van ???

BVD

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat versta je precies onder traag opstarten. Hoelang duurt het? En blijft ie lang vasthangen zonder dat er iets gebeurt oid?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Volgens mij is een P4 1,4 Ghz erg traag.
Zijn alle drivers goed geinstalleerd onder windows(zoals ide drivers ed.)

Verwijderd

Probleem is waarschijnlijk dat je p4 nog niet voor windows geoptimaliseerd is dus dat het weinig verschil maakt of je een p3 800 of een p4 1,4 ghz hebt! Volgens mij is het pas zo dat windows xp voor het eerst optimalisatie geïntegreerd zal hebben voor je p4'tje.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 12 juli 2001 13:52 schreef Slayer2001 het volgende:
Probleem is waarschijnlijk dat je p4 nog niet voor windows geoptimaliseerd is dus dat het weinig verschil maakt of je een p3 800 of een p4 1,4 ghz hebt! Volgens mij is het pas zo dat windows xp voor het eerst optimalisatie geïntegreerd zal hebben voor je p4'tje.
Dat is onzin, want de snelheid van je CPU heeft amper invloed op de snelheid van het opstarten. De harddisk snelheid is veel belangrijker, en het initialiseren van SCSI/NICs/etc heeft er de meeste invloed op. Mijn systeem start op 500MHz praktisch net zo snel op als met 1200MHz.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:21
het opstarten van een systeem heeft zelden iets te maken met de snelheid van de cpu of de cpu zelf. ligt bijna altijd aan de losse hardware componenten of combinaties daarvan. Grote boosdoeners zijn vaak netwerkkaarten als het gaat om traag opstartende systemen. Ook wil het wel eens aan de hoeveelheid opstartende programma's liggen die onder een X windows versie opstarten.

edit/typos

Verwijderd

[quote]Op donderdag 12 juli 2001 13:48 schreef michel88 het volgende:
Hallo, ik heb hier een p4 1,4 met 2*64 mb ddr en 2* 128 mb ddr beide pc800 geheugen.
er zit een powercolor gf2 mx vga kaart in.
alleen start het systeem (volgens mij) zeer traag op. er staat win98SE. voor de rest zit er nog een e-tech modem en een sb 5.1 van creative in.
wie o wie weet hier meer van ???

Ik heb ook een P4 en volgens mij stond er in de manual van mijn moederbord (P4T) dat je alleen maar geheugen van dezelfde grootte mocht mengen :( dus of 4x 128Mb of 4x 64Mb of 2x 64Mb + 2modules of 2x 128Mb + 2modules.
En heb je de geheugens wel op de goede volgorde in de banken zitten? dus;
128
64
128
64
en niet 128
128
64
64

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-02 16:26
Op donderdag 12 juli 2001 13:48 schreef michel88 het volgende:
...
Nu is Rambus geheugen idd DDR, maar het is wel erg verwarrend met SDRAM DDR geheugen op deze manier...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
ik heb idd de geheugen als 64 64 128 128 erin gezet. maar zo hoort het toch ook.
in ieder geval haalt ie een bench in 3d2000 van 2600 met de powercolor kaart en 5600 met een gainward. zou het hieraan kunnen liggen
:?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 12 juli 2001 14:23 schreef michel88 het volgende:
in ieder geval haalt ie een bench in 3d2000 van 2600 met de powercolor kaart en 5600 met een gainward.
Ik neem aan dat die gainward een GTS kaart is? Die moet veel hoger scoren. Met een MX moet je in 3D Mark 2000 al ruim 5000 halen, en met een GTS kaart tussen de 7500 en 8000.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de gainward is ook een gf2 mx alleen met 64 mb , de powercolor was een gf2mx met 32mb.

De pc start koud in zo`n 40-50 sec op.is dit normaal??
Ik heb helaas niet nog een p4 om te verglijken dus

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 12 juli 2001 14:39 schreef michel88 het volgende:
De pc start koud in zo`n 40-50 sec op.is dit normaal??
Je hebt niks te klagen hoor :? :)

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 14:44 schreef Exirion het volgende:

[..]

Je hebt niks te klagen hoor :? :)
Niks te klagen :? Dat is retetraag !
Ik heb een p3-1Ghz in 4 seconden ME zien booten... en mijn P2-350 is ook een stuk sneller hoor...

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 14:23 schreef michel88 het volgende:
ik heb idd de geheugen als 64 64 128 128 erin gezet. maar zo hoort het toch ook?
Welk moederbord heb jij???

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 12 juli 2001 14:47 schreef Courage het volgende:
Ik heb een p3-1Ghz in 4 seconden ME zien booten... en mijn P2-350 is ook een stuk sneller hoor...
We hebben het hier over Win98SE en niet over ME, en ook niet over allerlei leuke dingen als suspend to RAM/DISK e.d. Windows 98SE (zonder al die trucjes) in 40 seconden is keurig, en met SCSI en HD kan het nog langer duren.

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 14:59 schreef Exirion het volgende:

[..]

...allerlei leuke dingen als suspend to RAM/DISK
ah ok dat wist ik nog niet van ME :D

Verwijderd

Topicstarter
Het is een intel D850Gb moederbord.

Maar volgens mij komt het echt door de rotte powercolor vga kaart dat ie zo traag was.

Hij start in indergeval nu sneller op dan eerst

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 15:30 schreef michel88 het volgende:
Het is een intel D850Gb moederbord.

Hij start in indergeval nu sneller op dan eerst
Jij heb de DIMM's inieder geval goed zitten, op het Intel Garibaldi en Abit moederbord moeten de DIMM's idd achterelkaar gezet worden, alleen Asus heeft om en om. :*

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:25
Op donderdag 12 juli 2001 14:47 schreef Courage het volgende:

[..]

In 4 sec? Vanuit standby misschien? Get real..... :P

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 16:21 schreef dominator het volgende:

[..]

In 4 sec? Vanuit standby misschien? Get real..... :P
Nou veel zal het echt niet schelen hoor... :Z

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

ik weet nie of dit help maar bij mij start win98se in ca 20sec.

ik denk toch dat het aan je HD ligt, maar 40sec is niet langzaam.

maar 4sec???

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Nee, ik draai nog met een oude 4 gb schijf en het duurt eeuwen voordat bij mijn tbird 1,2 alles door mijn netwerkkaart (vast IP) en SCSI controller heen is en verder op trage HD snelheid.. 2.5-3 minuten is niet overdreven. :(

Verwijderd

zie signature :
win98 starten in 10seconden.
netwerk en ik heb er een vga irq conflict.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Zie ook mijn signature, win2k geen conflicten en start binnen ong. 40sec op

Het gaat er trouwens niet om hoe snel hij opstart (binnen grenzen natuurlijk) maar hoe snel hij binnen windows is.

Succes

• Xandrios
  • Laatst online: 13-02 14:12
4 sec is bullshit, dat haalt win2k nog niet met hybernate....

overdrijven is ook een vak......

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 17:36 schreef Cutebritney het volgende:
4 sec is bullshit, dat haalt win2k nog niet met hybernate....

overdrijven is ook een vak......
Zeker's wel

• Karimben
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11-2025
4 seconden? :o
Yeah Right, in 4 seconden staat mijn monitor net aan :+

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:30

JeroenT

hoi!

4 sec hahahaha get a life..

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

heeft toch ook zeker met je HDtje te maken hoor. En mijn pc heeft 30 secs nodig, of een paar minder onder xp..

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• procyon
  • Laatst online: 13-02 17:22
We hebben het over: de tijd die tussen het indrukken van de startknop zit en het kunnen werken in windows.

Dat kan nooit 4 sec zijn.!!! de post duurt al 1 soms 2 sec.

mijn pc'tje doet het in 25 sec maar als je een schone install hebt soms +/= 15 sec

Verwijderd

Mijn MSX-2 is binnen 5 seconden opgestart: OK

Verwijderd

als kik op mijnen startknop ram hebbek nog tijd genoeg om elemaal naart wc te lope, te zeike, en trug te kome, en dan is windoze 98 SE ier gestart
zal dus wel minstes een minuutje zijn denkik

door die rotzakkerij van nen FireWire-controller enzo, en een trage ATA33 HD
maar aleh, een in windoze looptie lekker, dusssss :))

• procyon
  • Laatst online: 13-02 17:22
Op donderdag 12 juli 2001 19:43 schreef Michaeltjuh het volgende:
Mijn MSX-2 is binnen 5 seconden opgestart: OK
stoer.. :z

Verwijderd

Tsjah, als ik alles aan heb staan..
Dat ding staat al een minuut bij elkaar te kijken naar m'n SCSI CDROM, en m'n twee DDS2 Archive streamers. (En die Ricoh DVDlezer/CDRW. Maar da's zo gebeurd :) )

Het gaat dus echt een stuk sneller als dat SCSI spul uittstaat.... en geen USB apparaten eraan.

Is alleen niet echt boeiend allemaal hoor...

8-)

• CV_SmileY
  • Laatst online: 13-02 13:52

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Op donderdag 12 juli 2001 14:47 schreef Courage het volgende:Ik heb een p3-1Ghz in 4 seconden ME zien booten... en mijn P2-350 is ook een stuk sneller hoor...
....Bij het Booten hoort meer als het indrukken van de powerknop hoor...Mag ik ff vragen -> Wat time jij, dus ik bedoel..wanneer 'start & stop' je je 'stopwatch'?

Verwijderd

Ik heb mijn systeem na een schone install van ME geklokt op 24 seconden....... nog niet geprobeerd met mijn nieuwe maxtor 7200 rpm schijf.......

Verwijderd

De tering... hoe offtopic kunnen we gaan.... sorry jongens misschien heb ik die 4 seconden iets verkeerd ingeschat. Ik zal het nog eens vragen aan die jongen hoeveel seconden het nou werkelijk is. Maar meer dan 10 seconden is het_echt_niet !!

Inmiddels is dit topic een zinloze opsomming van utopia-boottijden geworden en dat is niet de bedoeling... :z

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 23:19 schreef Courage het volgende:
De tering... hoe offtopic kunnen we gaan.... sorry jongens misschien heb ik die 4 seconden iets verkeerd ingeschat. Ik zal het nog eens vragen aan die jongen hoeveel seconden het nou werkelijk is. Maar meer dan 10 seconden is het_echt_niet !!

Inmiddels is dit topic een zinloze opsomming van utopia-boottijden geworden en dat is niet de bedoeling... :z
Tuurlijk :7
Pagina: 1