schijf niet juist verwijderd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg (regelmatig) een melding dat ik (een van de twee) externe schijf/ven niet juist verwijderd zou hebben. Terwijl ik op dat moment met iets heel anders bezig ben en in de verste verte niet aan de HDD's kom.

Ook gebeurt het dat, als ik de HDD open waar mijn foto's en films op staan, hier geen enkel bestand meer te zien is. Als ik de schijf dan ontkoppel (inderdaad, niet op de juiste manier want de schijf is met het een of ander bezig en dat kan een hele tijd duren) alles weer op z'n plek staat.

Beide problemen kwamen voor met wijlen onze oude IMac (late 2009) maar ook met de nieuwere IMac (late 2015).
Beide harde schijven hebben een MAC OS Uitgebreid structuur.

Kent iemand dit probleem, en is er misschien ook iemand die hier een oplossing voor heeft:?

Thx

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 20:23
Ik ken het probleem niet maar een paar wilde gokken:
probleem met de usb-kabel? Of met de usb-hub waarmee de schijven verbonden zijn? Heb je het ook met bijv. een usb-stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De schijven zijn direct op de USB poort van de Mac aangesloten. Heb het nog nooit met een stick gehad maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ik deze niet permanent in de poort heb zitten. Kabels zijn nagekeken en ook al eens (tijdelijk) vervangen om dat inderdaad uit te kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanvdw
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-01 14:58
Heb ik ook met een samsung t5 een wd my book, usb en voeding (my book) kabels al vervangen en het probleem blijft nog steeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
stanvdw schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:05:
Heb ik ook met een samsung t5 een wd my book, usb en voeding (my book) kabels al vervangen en het probleem blijft nog steeds!
Een T5? Is dat niet dat SSD'tje? Die eist niets qua vermogen. 0.8A maximaal geloof ik, maar in de praktijk trekt ie dat niet eens. Op de meeste poorten die maar 0.5A leveren werkt dat ding prima!

Met sommige conventionele schijven kan ik het me nog wel voorstellen dat de USB-poort te weinig prik geeft en ze uitlazeren, zeker als je er meerdere aansluit op bijvoorbeeld een hub. Van die SSD kan ik het me haast niet voorstellen dat die problemen geeft tenzij je meerdere apparaten aan je poorten hebt hangen die prik willen misschien. Bijvoorbeeld een DVD-schrijver en de T5 op dezelfde hub (met te weinig power)... Anders zou het wel raar zijn.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)