Toon posts:

hoogste waarde zoeken over twee tabellen

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 2016

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb 3 kolomen

A1 AX AY

Piet 20 14
Jan 30 7
Dirk 30 10
wil 10 7
Enz.

Ik wil graag de eerste, tweede en derde plek naar voren halen met de bij passende naam
Allen pakt hij bij mijn formule alleen de eerste in rij (jan in dit geval)
1e plaats) =INDEX(B10:B15;VERGELIJKEN(GROOTSTE(AX10:AX15;1);AX10:AX15;0)) uitslag Jan ipv Dirk
2e plaats =INDEX(B10:B15;VERGELIJKEN(GROOTSTE(AX10:AX15;2);AX10:AX15;0)) uitslag Jan
3e plaats =INDEX(B10:B15;VERGELIJKEN(GROOTSTE(AX10:AX15;3);AX10:AX15;0)) uitslag piet

Wie kan mij helpen???

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:14

Reptile209

- gers -

Waarom zou Jan bij 1 fout zijn? Dit is de eerste in de lijst met de hoogste score. Of wil je daar zowel Jan als Dirk als antwoord zien? Of reken je in je hoofd stiekem ook de AY score al mee, en ben je vergeten om dat tegen je formule te vertellen? ;)

Geef eens een los rijtje met de antwoorden die je verwachtte, met daarnaast het rijtje hoe je het nu krijgt. Dan snappen we misschien beter wat je bedoelt.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:26
Waarom gebruik je het antwoord uit je vorige topic (waar je trouwens niets meer van je hebt laten horen) niet gewoon nog een keer? Het werkt nog steeds, ook hier.

Filter -> AY (hoog->laag) -> AX (hoog->laag)
Et voilà.
lijst sorteren

[ Voor 36% gewijzigd door breew op 05-01-2018 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Eén topic is wel genoeg; ook is het net zo netjes (en aan te bevelen als je wilt dat mensen je helpen) om te reageren op suggesties. Dit topic mag wel dicht.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.