Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-04-2023
Hoi,

HIER zie ik dat ik mijn aankoopadvies wearables hier mag stellen...

Ik zoek een?
Ik zoek iets voor om de pols waarmee ik kan navigeren tijdens hiken in bergen/ bossen. Het kan een wearable zijn met eigen GPS, maar ook puur een interface tussen wearable en telefoon (6s).
Bij optie A (eigen GPS) moeten er wel GPS routes vanaf een ander device opgezet kunnen worden (dus geen device met slechts bread crumb techniek)

Wat is je budget?
Ik moet tussen de € 100,- en € 130,- echt wel klaar kunnen zijn. Als ik zie wat een TomTom Runner 3 kost (rond de € 100,-)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zelf bergwandelroutes op kunnen zetten en hiermee navigeren, zodat ik niet elke vijf minuten m'n telefoon uit mn zak hoef te vissen. Connecten met een iPhone 6s en een HP Probook...gezien de duur van de wandelingen moet het ook met een Powerbank oplaadbaar zijn

Wat heb je zelf al gevonden?
TomTom Runner 3 lijkt te voldoen aan de wensen, ben alleen op zoek naar alternatieven (en het navigatie scherm word ik niet wild van

Welke vragen heb je hier nog over?
Geen, ben met name benieuwd naar alternatieven voor die TT Runner 3 (prijs, techniek etc.) en of er devices zijn waarmee ik de iPhone navi op kan roepen tijdens de wandeling

Hartelijk dank!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:56
Als je op internet zoekt op tomtom runner 3 alterntive kom je vanzelf reviews tegen en advies over alternatieven als een Garmin Forerunner 35.
Een voorbeeld van zo een zoek resultaat is deze review van de tomtom waarin de alternatieven benoemd worden:
http://www.techradar.com/reviews/tomtom-runner-3/4
Bij de alternatieven die zij aangeven is dan ook gelijk een link naar de review van dat alternatief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Forerunners hebben in principe geen navigatie. Sommige ondersteunen dit half via 3rd-party-apps, maar daar zou ik niet op vertrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:48

Rmg

Elke android smartwatch. In principe wel met google maps maar die doet wandelnavigatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Met een iPhone 6s zou je kunnen kijken naar een Apple Watch, wel boven je budget maar werkt ideaal. Misschien dat tweede hands in de buurt van je budget komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel79
Rmg schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 18:44:
Elke android smartwatch. In principe wel met google maps maar die doet wandelnavigatie.
Ow? Dus daar kan ik dan elke willekeurige KML route naartoe uploaden? Da’s het onderzoeken waard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:48

Rmg

dribbel79 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 22:42:
[...]

Ow? Dus daar kan ik dan elke willekeurige KML route naartoe uploaden? Da’s het onderzoeken waard
Oh kml, daar heb ik niet aan gedacht ik heb het zelf alleen in de stad gebruikt. https://amp.reddit.com/r/...splay_a_gpx_track_on_the/

Hier word een app aangeraden die er wel goed uitziet in ieder geval, kost wel een paar euro ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel79
Rmg schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 23:02:
[...]
Oh kml, daar heb ik niet aan gedacht ik heb het zelf alleen in de stad gebruikt. https://amp.reddit.com/r/...splay_a_gpx_track_on_the/
Hier word een app aangeraden die er wel goed uitziet in ieder geval, kost wel een paar euro ook.
Dank! Ik raak steeds enthousiaster! Dan blijft de hamvraag: welke watch kies ik? Als het 'any given' Android watch kan zijn..of laat ik me sturen naar Samsung Galaxy Gear oid?
Ben er bijna, dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-07 14:49
dribbel79 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 11:17:
[...]

Dank! Ik raak steeds enthousiaster! Dan blijft de hamvraag: welke watch kies ik? Als het 'any given' Android watch kan zijn..of laat ik me sturen naar Samsung Galaxy Gear oid?
Ben er bijna, dank alvast!
De Samsung Galaxy Gear draait niet op Android Wear, maar op Tizen.

Hoe lang wandel je doorgaans? Smartwatches hebben een mini batterij, met continu GPS gebruik is die ook zo weer leeg (enkele uren, dacht ik een keer gelezen te hebben).

Ik heb zelf de Ticwatch E, maar als het bij jou om GPS draait zou je naar de Ticwatch S kunnen kijken. Veel bang-for-buck.

[ Voor 3% gewijzigd door P1nGu1n op 06-01-2018 11:35 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel79
P1nGu1n schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 11:32:
[...]

Hoe lang wandel je doorgaans? Smartwatches hebben een mini batterij, met continu GPS gebruik is die ook zo weer leeg (enkele uren, dacht ik een keer gelezen te hebben).
De trails variëren van twee en een half uur tot hele dagen...kan tussendoor aan de powerbank oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07 19:49
En deze app (Topo Maps+) met de Apple Watch?

https://www.glacierpeakstudios.com/

Hier kan je ook KML routes naar uploaden. Lijkt me perfect voor jouw gebruik! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Fuwor op 07-01-2018 22:55 ]

Pagina: 1