Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende.
Ik ben nu ruim 5 jaar bezig op de TUe en heb bijna mijn bachelor.
Ik kan hierna de master Human Technology Interaction gaan doen.
Met deze master heb ik mogelijkheden zoals UX research / design.
Dat spreekt me wel aan, maar het is zeker niet het enige waar ik in geinteresseerd ben.
Daarom kijk ik ook naar de CSE master op de TU, dit vereist wel een pre master.
Het lijkt me ook behoorlijk zwaar om zonder echt CS achtergrond dit te gaan doen, maar ik heb wel ervaring met een WO engineering bachelor, dus ik kan het wel enigszins inschatten.
Specifieke onderwerpen als discrete wiskunde e.d. heb ik nog niet gehad dus dat blijft een verrassing.

Zijn er andere manieren om een baan op HBO / WO niveau te doen?
Zo zijn er een aantal traineeships, heeft iemand hier ervaring mee?
Nu nog HBO doen lijkt me onhandig maar zou in een uitzonderlijk geval kunnen, kost ook een hele berg geld.

Kan ik met een WO master HTI nog verschillende kanten uit binnen de ICT of moet ik toch echt een CSE master hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanhi
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 19:14
Ik hoor een heleboel kreten, maar wat is je ambitie afgezien van opleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sanhi schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:05:
Ik hoor een heleboel kreten, maar wat is je ambitie afgezien van opleiding?
Dat is moeilijk om precies te zeggen, heb ook nog geen relevante werkervaring.
Ik heb altijd interesse in computers gehad en vind het leuk om ermee te werken.
Software development spreekt me aan maar ik zou niet alleen maar willen programmeren.
Verder zou ik evt. in de Automotive iets met software willen doen.
Operating systems vind ik ook interessant.
Preciezer dan dit vind ik moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
Kun je dan niet beter eerst eens een test laten doen wat voor werk bij je past en daar je verdere opleiding op afstemmen?

ook zonder specifieke ICT opleiding kunnen WO-opgeleiden overigens over het algemeen goed in de ICT aan bak. Je WO opleiding geeft een zekere garantie van je vaardigheden en denkvermogen, waardoor werkgevers de moeite van gerichte opleiding wel willen lopen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanhi
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 19:14
Zolang het niet duidelijk is wat je later professioneel wil gaan doen, is het afronden van een opleiding de beste raad die ik je kan geven.. Dat is je startpunt. Het maakt echt niet uit of dat nu perfect aansluit op wat je in je verdere loopbaan gaat doen. In de ICT blijf je sowieso altijd leren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:49

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Doe je master, en breid em uit met een paar vakken in de gewenste richting. Dan kun je alvast wat snuffelen, en je hebt ook nog een thesis/stage die je kunt finetunen. Belangrijkste zoals altijd is eigen initiatief, als je ergens heen wilt moet je het zelf doen...

As for aansluiting: het kan, maar bereid je voor op een flink leertraject op de werkvloer. Niks onmogelijks aan (zeker niet nu ze springen om ICTers), maar wel even anders.

/me Freeze_XJ is ex-chemicus, nu al een paar jaar programmeur

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Pagina: 1