Vraag

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:28
Ik zoek een?
Tablet

Wat is je budget?
€200-€400 of er moeten hele goede redenen zijn om voor een iPad Pro of Tab S3 te gaan

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Algemeen gebruik: surfen op het internet, social media, youtube, streamen Netflix/NPO via Chromecast. Ik overweeg ook al een tijdje een e-reader te kopen - Kobo Auro H2O v2. Kan een tablet deze rol van e-reader ook vervullen?

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik denk dat de Tab A 10.1 voldoende is, maar twijfel of de pixeldichtheid goed genoeg is om als e-reader te gebruiken.
#ProductPrijsSubtotaal
1Apple iPad Pro 10.5 (2017) WiFi 64GB Grijs€ 697,-€ 697,-
1Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2016) WiFi Zwart€ 199,-€ 199,-
1Samsung Galaxy Tab S2 8" WiFi (2016) Zwart€ 338,-€ 338,-
1Samsung Galaxy Tab S2 9,7" WiFi 32GB (2016) Wit€ 378,-€ 378,-
1Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zilver€ 613,-€ 613,-

Welke vragen heb je hier nog over?
1. Welke tablet zou je adviseren voor algemeen gebruik voor komende 3 jaar + als prettige e-reader vervanger? Of is het verstandiger apart een e-reader aan te schaffen?

[ Voor 5% gewijzigd door Don Juansen op 04-01-2018 19:23 ]

Alle reacties

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Ik zou voor een aparte e-reader gaan, wel met verlichting in het scherm maar dat hebben ze bijna allemaal.
Het leest veel rustiger het scherm word alleen per blad wissel ververst, je kan gewoon buiten in de zon lezen, is lichter in de hand te houden, en gaat heel lang mee met 1 batterij lading.

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:28
xippie schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:36:
Ik zou voor een aparte e-reader gaan, wel met verlichting in het scherm maar dat hebben ze bijna allemaal.
Het leest veel rustiger het scherm word alleen per blad wissel ververst, je kan gewoon buiten in de zon lezen, is lichter in de hand te houden, en gaat heel lang mee met 1 batterij lading.
Welke tablet zou je in dit geval dan adviseren?

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Don Juansen schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:38:
[...]

Welke tablet zou je in dit geval dan adviseren?
Echt geen idee, mijn tablet is al 3 jaar stuk, Asus TF101 met toetsenbord, ik gebruik nu mijn 5.5 telefoon om te browsen en Netflix. Geen tablet meer nodig.
Of anders gewoon een goedkope die A van Samsung is goed genoeg en kost maar de helft of minder dan de rest.

[ Voor 14% gewijzigd door xippie op 04-01-2018 19:42 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
De keuze hangt af van verschillende zaken. Voor een uurtje kun je prima op een tablet lezen, zeker met een OLED scherm met zwarte achtergrond en witte letters. Bij langer aaneengesloten lezen is een aparte e-reader veel beter voor je ogen.
Wil je strips lezen in kleur zit je wel vast aan een tablet.

Ga je kijken naar een tablet voor de rest zou je ook een 5,5 inch smartfoon kunnen overwegen want dat is groot genoeg en spaart een groot apparaat meeslepen.

Wil je per se een tablet ervaren, ga voor een Samsung tab a van 200 Euro, bevalt het niet heb je niet te veel uitgegeven.

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik ben zelf juist voor de Huawei Mediapad m3 8.4 gegaan met hetzelfde gebruiksscenario in gedachten. Mijn overweging was daarbij juist dat ik uiteindelijk mijn Nexus 10 te groot vond om lekker mee te lezen... Het formaat van 10 inch was wat mij betreft niet handzaam genoeg.

Die mediapad bevalt me eigenlijk best. Ik heb s'avonds altijd de nachtstand (ben ff kwijt hoe dat heet) aanstaan zodat het blauwe licht uitgefilterd wordt. Ik heb een oreo thema geinstalleerd zodat de skin wat dichter tegen stock android aanzit en heb alle huawei apps uitgeschakeld die ik niet wil gebruiken.
Pagina: 1