Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Custom PC case Bierkrat

Pagina: 1
Acties:

• Kuhn_1023037
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 17-01-2018
Hey allemaal

Zoals jullie in de titel al kunnen lezen, ben ik van plan om een pc te bouwen in een bierkrat. Nu zat ik echter met een vraagje in verband met het moederbord. Ik weet namelijk dat moederborden zeer gevoelig zijn aan statische lading. Mijn idee was dus om de bierkrat volledig leeg te maken en vervolgens onderaan een houten plank te bevestigen waarop ik het moederbord kan vastschroeven. Ik wil het moederbord wel bevestigen op motherboard hex standoff schroeven.
Blijft mijn moederbord dan vrij van statische elektriciteit als ik het zo doe (ook jaren nadat het bevestigd werd)?
Ik ben nogal een noob op gebied van elektriciteit. Ik hoop dat jullie mij kunnen verder helpen?

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17:16
Nou ja, met een bierkrat mod denk ik dat er grotere risico's zijn dan die statische lading.

Overigens zou ik sowieso je mobo op een verwijderbare plank maken. Hell, ik zou een frame maken wat precies in de krat past. Dan til je de hele pc uit de krat met onderhoud.

Er zijn trouwens al wel wat tweakers die dit hebben gebouwd. Dus check Dit of Dit eens voor wat inspiratie.

Isoleren is trouwens tof voor het geluid... dus waarom niet?

[Voor 4% gewijzigd door World Citizen op 04-01-2018 21:14]

• Kuhn_1023037
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 17-01-2018
quote:
World Citizen schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:13:
Nou ja, met een bierkrat mod denk ik dat er grotere risico's zijn dan die statische lading.

Overigens zou ik sowieso je mobo op een verwijderbare plank maken. Hell, ik zou een frame maken wat precies in de krat past. Dan til je de hele pc uit de krat met onderhoud.

Er zijn trouwens al wel wat tweakers die dit hebben gebouwd. Dus check Dit of Dit eens voor wat inspiratie.

Isoleren is trouwens tof voor het geluid... dus waarom niet?
dat is ook de bedoeling dat het mobo op een plank komt te zitten, welke verwijderd kan worden, maar jij ziet verder niet echt een probleem met statische lading voor het mobo?

[Voor 69% gewijzigd door Kuhn_1023037 op 05-01-2018 01:01]

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True