Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Vraag

• peter4209
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 29-07-2019
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Misfit Vapor smartwatch. Ik kwam het horloge bij toeval tegen op de site van Coolblue, ik had er nog nooit van gehoord. Het is Misfit's eerste smartwacht met android wear, waar ze eerst voor activity trackers maakten.

Het horloge is ter vervanging van mijn Motorola 360 2nd gen. die helaas niet meer zo lang met zijn batterij doet.

De Misfit bevalt vooralsnog goed, maar ik heb 1 vreemd probleem: het horloge verstaat geen Nederlands?

De Misfit en de Motorola draaien beide dezelfde software. Als ik op mijn oude motorola vragen stel of een antwoord dicteer dan gaat dat prima in het Nederlands. De Misfit probeert echter overal Engels van te maken. Hoe kan dit? En belangrijker: hoe los ik dit op?

De primaire taal van mijn telefoon is Nederlands. En als ik een vraag wil stellen aan de Misfit staat er ook "nu spreken" en de voorbeedopdrachten zijn ook in het Nederlands. Hij vertaalt het echter naar het Engels.

Iemand een idee?

Beste antwoord (via rens-br op 10-01-2018 10:03)

• peter4209
De Misfit kent Nederlands!

Op internet had ik al gevonden dat het kan helpen om in Google Now Nederlands als primaire taal in te stellen en Engels (US) als secundaire taal. Nederlands was al mijn primaire taal, maar Engels had ik nog niet geselecteerd. Dit bleek uiteindelijk niet de oplossing.

Via de Misfit support kreeg ik het advies om het horloge opnieuw te koppelen via deze stappen:
quote:
1. Zet de Smartwatch terug naar fabrieksinstellingen (ga naar Instellingen --> Systeem --> Ontkoppelen en opnieuw instellen).
2. Verwijder de de Android Wear app van uw telefoon.
3. Vergeet het apparaat bij de Bluetooth instellingen op uw telefoon.
4. Start uw telefoon opnieuw op.
5. Installeer de Android Wear app opnieuw op uw telefoon.
6. Maak opnieuw verbinding tussen uw horloge en uw telefoon. Selecteer taal Nederlands
Dit bleek de oplossing te zijn. Let op: nadat ik alles had verwijderd, en Android Wear opnieuw had geïnstalleerd, herkende Android Wear toch nog mijn horloge. Ik heb als extra stap nog op de knop 'horloge vergeten' in de Android Wear app gedrukt. Hierdoor moest ik ook weer opnieuw door het instelmenu op mijn telefoon.

Na het opnieuw koppelen van mijn horloge begrijpt hij nu ineens wel Nederlands!

@rens-br Bedankt voor je reactie!

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
@peter4209 je openingspost is al vrij compleet, maar wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• peter4209
De Misfit kent Nederlands!

Op internet had ik al gevonden dat het kan helpen om in Google Now Nederlands als primaire taal in te stellen en Engels (US) als secundaire taal. Nederlands was al mijn primaire taal, maar Engels had ik nog niet geselecteerd. Dit bleek uiteindelijk niet de oplossing.

Via de Misfit support kreeg ik het advies om het horloge opnieuw te koppelen via deze stappen:
quote:
1. Zet de Smartwatch terug naar fabrieksinstellingen (ga naar Instellingen --> Systeem --> Ontkoppelen en opnieuw instellen).
2. Verwijder de de Android Wear app van uw telefoon.
3. Vergeet het apparaat bij de Bluetooth instellingen op uw telefoon.
4. Start uw telefoon opnieuw op.
5. Installeer de Android Wear app opnieuw op uw telefoon.
6. Maak opnieuw verbinding tussen uw horloge en uw telefoon. Selecteer taal Nederlands
Dit bleek de oplossing te zijn. Let op: nadat ik alles had verwijderd, en Android Wear opnieuw had geïnstalleerd, herkende Android Wear toch nog mijn horloge. Ik heb als extra stap nog op de knop 'horloge vergeten' in de Android Wear app gedrukt. Hierdoor moest ik ook weer opnieuw door het instelmenu op mijn telefoon.

Na het opnieuw koppelen van mijn horloge begrijpt hij nu ineens wel Nederlands!

@rens-br Bedankt voor je reactie!

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True