Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

oude pc upgraden

Pagina: 1
Acties:
  • 833 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen ik heb een vraagje.
ik heb nog een oude compiter staan met:

2 GB RAM
een dual core 3GHz
en 380 wat voeding

kan ik deze pc nog goed genoeg krijgen om games als assassins creef IV op te spelen?

zo ja, wat heb ik daar dan voor nodig?

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 09:15
Ik zou 't lekker laten voor wat het is. Of je moet je cpu vervangen door een 4 core en 8 gig ram en een nieuwe videokaart waarschijnlijk. Wat zijn je specificaties?

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 20:37

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

Je topicstart is behoorlijk karig aan informatie betreffende je huidige systeem en wellicht is het ook handig aan te geven hoeveel geld je nog bereid bent aan deze bak uit te geven.

2 GB RAM is echt het absolute minimum, je huidige processor schiet te kort en ik weet niet of je moederbord een upgrade naar een quadcore toestaat.
Wat voor merk en type voeding heb je? Een noname 380W zal waarschijnlijk mee geupgrade moeten worden.
Last but not least: Wat voor videokaart heb je en wat voor case? Dit laatste kan relevant zijn voor een eventuele upgrade.

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:22
Met zo weinig informatie kunnen we je haast geen antwoord geven .

Als je eerst wat uitgebreidere specificaties deelt van het systeem en vervolgens kunnen we je beter van dienst zijn.

Verwijderd

Topicstarter
aangezien ik niet veel weet van computers is mijn vraag nu wat ik precies aan jullie door moet geven aan verdere specificaties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Welke processor exact (typenummer, kijk even in Systeem in Windows)?
Welke videokaart zit erin?
Welk moederbord heb je?
Welk merk voeding?

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
processor: intel core 2 duo cpu E8400 @ 3.00 GHz
videokaart: geforce 9600gt 512mb ddr3 dual dvi
moederbord: asus p5k/epu
merk voeding: antec

Verwijderd

De CPU zal het waarschijnlijk net redden, met flink wat stutter op het assassin's eiland, de rest van het spel kan jij met die CPU ruim boven de 30 FPS zitten en zou het mee moeten vallen met microstutter. Die grafische kaart zal het waarschijnlijk niet redden, tenzij je 20-30 FPS of lager prima vindt. :)

Ik zou niet aanraden om er nog geld in te stoppen, met een dual core uit 2008 kan je ook teveel oudere spellen niet meer spelen die 4 kernen goed gebruiken. Beter eens zien of dat je een systeem met een B350-moederbord en een Ryzen-CPU kan kopen of eens zien of dat je tweedehands een geschikte computer kan overnemen van iemand waar je slechts een grafische kaart in hoeft te stoppen. Sommige mensen hebben nog een oude computer liggen die ze niet meer gebruiken die voor jou prima geschikt zou zijn en op plaatsen zoals Marktplaats kan je met wat geluk wel iets vinden. Als je rondvraagt bij familieleden en vrienden of dat zij toevallig een oude computer hebben of iemand kennen die er een heeft dan is er misschien wel iets te regelen, het kan zeker geen kwaad om dat eens te proberen. ;)

Uit nieuwsgierigheid heb ik eens gekeken, zoiets zou erg interessant kunnen zijn als jij zo jong bent en zo weinig te besteden hebt als wat ik vermoed.
Ik ken deze winkel niet (eigen verantwoordelijkheid om het goed uit te zoeken en een verstandige keuze te maken!) maar afgaande op wat ik net heb gelezen lijkt het erop dat deze winkel grote voorraden van oude kantoorcomputers koopt op veilingen en die vervolgens voor een hoger bedrag per computer verkopen. Bedrijven vragen vaak weinig geld voor zo'n oude computer, in essentie is voor hen het verlies aan tijd en het gedoe meer problematisch dan dat ze er wat minder geld voor krijgen. Je moet er wat geluk mee hebben maar als de voeding goed genoeg is of die is niet goed genoeg maar je kan die vervangen (niet altijd het geval) en als je genoeg ruimte hebt voor een geschikte grafische kaart dan zijn deze systemen erg interessant om voor weinig geld een redelijk geschikte computer te regelen. Voor jou de vraag of dat jij bereid bent om een beetje moeite te doen, je wat in de hardware te verdiepen of iemand erbij te halen die je hierbij kan helpen. Het is vrij gemakkelijk om het allemaal zelf uit te zoeken als je een beetje je best doet.
In het kort moet de computer die jij koopt hieraan voldoen:
- een quadcore CPU (dat is waarschijnlijk allemaal Intel)
- 8 GB RAM, DDR3 of DDR4 maakt weinig uit
- geschikte voeding die ergens tussen de 300 en de 400 W kan leveren.
- kast waarin een klein formaat grafische kaart past.
Alternatief als jij het zou bouwen dan zou jij vanaf ongeveer €180 (R3 1200 + B350 moederbord) + €100 (kast en voeding)+ €70-80 (RAM) + €40-50 (harde schijf) een vergelijkbaar systeem kunnen samenstellen met meer mogelijkheid om te upgraden en een iets betere performance.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2018 20:32 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:20:
aangezien ik niet veel weet van computers is mijn vraag nu wat ik precies aan jullie door moet geven aan verdere specificaties
Dan is het juist slim álles te noemen én je eerst in te lezen. Dat ontbreekt hier volledig dus werk aan de winkel. Het forum is geen afhaalchinees waar je je vraag kan dumpen zonder eigen voorwerk :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.