batterij NIET verwisselbaar - wat als batterij versleten?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanavermaet
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-10-2023
Ik ben aan het uitkijken naar een vervanging van mijn oude smartphone. Ik zie dat bij de meeste huidige toestellen de batterij NIET verwisselbaar is.
Mijn oude telefoon is iets meer dan 4 jaar oud en ik heb de batterij (Li-ion) één keer vervangen, na drie jaar, omdat die oude batterij versleten was.
Als de batterij niet verwisselbaar is, betekent dat dan dat het complete toestel waardeloos wordt als de batterij versleten is?

Beste antwoord (via pvanavermaet op 12-01-2018 16:21)

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

pvanavermaet schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:23:
Als de batterij niet verwisselbaar is, betekent dat dan dat het complete toestel waardeloos wordt als de batterij versleten is?
In sommige gevallen is de batterij wel te verwisselen door een reparateur met het juiste gereedschap.

Wanneer de specificities zeggen dat de batterij "niet verwisselbaar" is, betekent dat deze niet 1-2-3 zonder hulpstukken te verwijderen/vervangen is (in tegenstelling tot de toestellen waar je de achter-cover eraf klikt en de batterij er zo uit wipt). Dat wil niet zeggen dat deze helemaal niet vervangbaar is.

[ Voor 31% gewijzigd door Rannasha op 04-01-2018 16:27 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 19:19
Dan ga je naar de lokale telefoon reparatie winkel en laat je er een nieuwe batterij in zetten. Of je doet het zelf met een handleiding van https://www.ifixit.com/

[ Voor 26% gewijzigd door HKLM_ op 04-01-2018 16:25 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

pvanavermaet schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:23:
In sommige gevallen is de batterij wel te verwisselen door een reparateur met het juiste gereedschap.

Wanneer de specificities zeggen dat de batterij "niet verwisselbaar" is, betekent dat deze niet 1-2-3 zonder hulpstukken te verwijderen/vervangen is (in tegenstelling tot de toestellen waar je de achter-cover eraf klikt en de batterij er zo uit wipt). Dat wil niet zeggen dat deze helemaal niet vervangbaar is.

[ Voor 31% gewijzigd door Rannasha op 04-01-2018 16:27 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanavermaet
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-10-2023
Bedankt voor jullie uitleg.

Het onderscheid tussen "wel te verwisselen door een reparateur met het juiste gereedschap" en helemaal niet verwisselbaar is moeilijk te zien in de specificaties. ;-)

Ik hoop maar dat de batterijen duurzamer worden en de smartphones goedkoper.

Het doet me denken aan het oude flauwe grapje over de man die zijn auto van de hand deed omdat de asbakken vol waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 14:35
Heb weinig smartphones gezien waar de accu helemaal niet te verwijderen is. Vaak is het een kwestie van achterkantje eraf halen, schroefjes losdraaien en ook dat achterkantje eraf (met wat prutsen indien je het goede gereedschap niet hebt). Accu is dan zo te verwijderen of zit nog vast met wat lijm.

Nieuwe bestellen, op zelfde manier weer monteren en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
gewoon even bij de plaatselijke telefoon winkel langs gaan.. en dan niet de grote bekende ketens maar de kleinere...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:05
pvanavermaet schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:23:

Het onderscheid tussen "wel te verwisselen door een reparateur met het juiste gereedschap" en helemaal niet verwisselbaar is moeilijk te zien in de specificaties. ;-)[...]
Kijk zoals eerder genoemd, voor aanschaf, of er een handleiding op ifixit staat om het te vervangen. Daar staat ook altijd bij hoe moeilijk het is om te doen, dus wellicht kan je het zelf ook nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:45
pvanavermaet schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:23:

Het onderscheid tussen "wel te verwisselen door een reparateur met het juiste gereedschap" en helemaal niet verwisselbaar is moeilijk te zien in de specificaties. ;-)

Ik hoop maar dat de batterijen duurzamer worden en de smartphones goedkoper.

Het doet me denken aan het oude flauwe grapje over de man die zijn auto van de hand deed omdat de asbakken vol waren.
Tip: Als je weet dat je aan de eind van de dag nog genoeg batterij over hebt, laat hem dan naar 80-90% (Lager = Beter). Hier kan jij je accu al bijna 2x zo lang mee laten gaan. Daarnaast laat hem 's avonds niet naar 100% als hij bijna leeg is maar naar 50 of iets vergelijkbaars en laad hem in de ochtend verder. Dan zit je accu namelijk niet op een hoge spanning voor een onnodige lange tijd!
Pagina: 1