Gister had ik de volgende vraag/probleem gepost in het Synology Vraag en antwoord topic, maar daar nog geen reactie gehad en bedacht mij dat deze vraag misschien beter hier gesteld kon worden aangezien het voornamelijk draait om OpenVPN en niet werkende internetverbinding.
Ik heb vandaag de VPN server op mijn Synology geinstalleerd, daarna OpenVPN ingesteld en configuratie geëxporteerd. Hiervoor heb ik de handleiding van Synology zelf gevolgd, daarnaast ook een beetje gekeken naar de handleiding van mysynology.nl. Daarna heb ik het .ovpn bestand naar mijn telefoon overgezet om te testen of het werkte, verbinding maken gaat volgens zowel de openvpn connect app als de synology goed. Want zowel de connect app als de VPN Server van Synology geven aan dat er een verbinding is, de VPN server geeft ook correct client ip weer. Maar daarna gaat er iets mis, aangezien er geen connectie gemaakt kan worden met websites. Lijkt dus alsof het ligt aan de ingestelde DNS server want hij geeft na tijdje server timed-out, de DNS server die ik heb aangegeven is het interne adres van mijn pi-hole.
Iemand een idee wat ik moet aanpassen, zodat ik wel buitenshuis via de VPN een verbinding met mijn NAS kan maken? Mocht er meer info nodig zijn geef ik die graag
Heb het volgende openvpn bestand. Zoals te zien verwijst hij naar poort 443, in mijn modem forward ik 443 extern naar de 1194 udp intern.
Ik heb vandaag de VPN server op mijn Synology geinstalleerd, daarna OpenVPN ingesteld en configuratie geëxporteerd. Hiervoor heb ik de handleiding van Synology zelf gevolgd, daarnaast ook een beetje gekeken naar de handleiding van mysynology.nl. Daarna heb ik het .ovpn bestand naar mijn telefoon overgezet om te testen of het werkte, verbinding maken gaat volgens zowel de openvpn connect app als de synology goed. Want zowel de connect app als de VPN Server van Synology geven aan dat er een verbinding is, de VPN server geeft ook correct client ip weer. Maar daarna gaat er iets mis, aangezien er geen connectie gemaakt kan worden met websites. Lijkt dus alsof het ligt aan de ingestelde DNS server want hij geeft na tijdje server timed-out, de DNS server die ik heb aangegeven is het interne adres van mijn pi-hole.
Iemand een idee wat ik moet aanpassen, zodat ik wel buitenshuis via de VPN een verbinding met mijn NAS kan maken? Mocht er meer info nodig zijn geef ik die graag
Heb het volgende openvpn bestand. Zoals te zien verwijst hij naar poort 443, in mijn modem forward ik 443 extern naar de 1194 udp intern.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| dev tun tls-client remote <mijnIP-adres> 443 # The "float" tells OpenVPN to accept authenticated packets from any address, # not only the address which was specified in the --remote option. # This is useful when you are connecting to a peer which holds a dynamic address # such as a dial-in user or DHCP client. # (Please refer to the manual of OpenVPN for more information.) #float # If redirect-gateway is enabled, the client will redirect it's # default network gateway through the VPN. # It means the VPN connection will firstly connect to the VPN Server # and then to the internet. # (Please refer to the manual of OpenVPN for more information.) redirect-gateway def1 # dhcp-option DNS: To set primary domain name server address. # Repeat this option to set secondary DNS server addresses. dhcp-option DNS <intern pi-hole adres> pull # If you want to connect by Server's IPv6 address, you should use # "proto udp6" in UDP mode or "proto tcp6-client" in TCP mode proto udp script-security 2 |