Vraag

• Zoisinge
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-02 16:40
Deze ochtend mijn nieuwe pc geassembleerd. Moederbord z370.
Ik wilde na een clean install van Windows verder werken aan de software-installatie maar daar heb ik internet voor nodig.
Dvd-brander steekt er niet in vanwege ontwerp case.

Jammer genoeg heb ik geen verbinding met het netwerk via de lanpoort op het moederbord.

Wat heb ik al gedaan?

In BIOS de Onboard LAN configuration enabled.
Alsmede alle opties die daarbij staan.

Handleiding gelezen. Meerdere malen maar die weet me niets nieuws te vertellen.

Kabeltjes gecontroleerd. Lichtjes van de lanpoort branden geel en oranje.

Veel Engelse problemsolving websites,en filmpje bekeken.

Dus concreet:

Waarom werkt die LANpoort op het nieuwe moederbord niet ondanks dat het in de BIOS wel enabled is?

HELP

Beste antwoord (via Zoisinge op 04-01-2018 18:32)

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:56
Pak even een andere pc waarmee je op het internet kan (je zit er nu al op eentje?)

Download MSI de juiste drivers, zet die iop usb stick en druk hem je nieuwe pc in. Als je die dan geïnstalleerd hebt zou je gewoon internet moeten hebben ;)

Specs!

Alle reacties

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:05
Heb je wel de drivers ervoor geïnstalleerd ?

• Zoisinge
Wel de drivers staan op die dvd die niet in mijn Pc kan.

• Zoisinge
Als ik in BIOS naar hardwareoverzicht ga dan zegt hij wel dat er één of andere verbinding is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:56
Pak even een andere pc waarmee je op het internet kan (je zit er nu al op eentje?)

Download MSI de juiste drivers, zet die iop usb stick en druk hem je nieuwe pc in. Als je die dan geïnstalleerd hebt zou je gewoon internet moeten hebben ;)

Specs!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:06

sapphire

Die-hard pruts0r

Download de driver op een andere PC en zet ze op USB stick.

In de toekomst dat doen voor je een nieuwe pc bouwt :+

Gabriël ITX

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:15

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zoisinge schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:48:
Wel de drivers staan op die dvd die niet in mijn Pc kan.
Dan kopieer je zo toch via een usb key o.i.d. ? (desnoods via je telefoon als usb storage als je geen usb key hebt).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Zoisinge
Wel ik zit nu op een suckie iPad. 😂 vanavond even proberen bij een kameraad

• Zoisinge
Thx for the help.

• DukeBox

DukeBox

Zoisinge schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:52:
Wel ik zit nu op een suckie iPad.
Die kan toch ook gewoon de driver downloaden ?

[Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 04-01-2018 16:24]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:34

nelizmastr

Goed wies kapot

DukeBox schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:23:
[...]

Die kan toch ook gewoon de driver downloaden ?
Nee, standaard kan je geen bestanden opslaan die je van het internet plukt op een iPad/iPhone/iPod ;)

En zelfs als het kon, kan je niet bij het bestandssysteem om er een bestand af te halen.

[Voor 14% gewijzigd door nelizmastr op 04-01-2018 16:43]

I reject your reality and substitute my own

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-03 16:08
Open Apparaatbeheer, https://technet.microsoft...ry/cc754081(v=ws.11).aspx

Hier zie je welke devices niet herkend zijn door windows zoals je netwerkkaart.
Wellicht nadat je met je pc op internet kan haalt hij deze drivers zelf op.

• DukeBox

DukeBox

nelizmastr schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:42:
Nee, standaard kan je geen bestanden opslaan die je van het internet plukt op een iPad/iPhone/iPod ;)
Dat wist ik niet..
En zelfs als het kon, kan je niet bij het bestandssysteem om er een bestand af te halen.
Dat ook niet maar zag verschillende app's om je ipad als usb flash drive aan te bieden, dacht dat dat vrij eenvoudig was. Heb zelf geen apple producten dus geen ervaring.

• Zoisinge
Gelukkig heb ik ook nog een NAS...
Problem Solved via a little detour...

LAN-poort werkt nu uitstekend nadat ik de driver heb kunnen downloaden op mijn NAS via mijn iPad om het vervolgens op een stick te zetten... :-)

DUIZEND keer dank!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-03 16:44
Zoisinge schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:32:
Gelukkig heb ik ook nog een NAS...
Problem Solved via a little detour...

LAN-poort werkt nu uitstekend nadat ik de driver heb kunnen downloaden op mijn NAS via mijn iPad om het vervolgens op een stick te zetten... :-)

DUIZEND keer dank!
Mooie omweg :D, maar fijn dat het gelukt is en nu werkt.

• Zoisinge
ToFast schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:37:
[...]

Mooie omweg :D, maar fijn dat het gelukt is en nu werkt.
Even een mooie update...
Aanvankelijk drivers geïnstalleerd maar een uur of twee geleden kreeg ik een softwareprobleempje met Windows waardoor ik gedwongen was om een nieuwe installatie te doen.

Dus clean install van Windows.
Driver van netwerkadapter proberen te installeren.
Maar nu kan hij plotseling geen netwerkadapter meer terugvinden?!?!?
Onder apparaatbeheer staan er bij netwerkadapter allerlei zaken. Al die onderdelen werken volgens Windows correct!?
In BIOS staat alles wat met de lanpoort heeft te maken op enabled.

Kortom...
Clean install van Windows. Wil de drivers installeren van de netwerkadapter. Wizard zegt dat hij ze niet kan installeren omdat er geen te vinden zijn op deze computer.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij die wel vindt en ze ook kan installeren? :'( 8)7

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-03 21:46
nelizmastr schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:42:
[...]

actually kan dat wel met een ipod classic. ipad en iphone heb je gelijk in maar een ipod classic kan wel als usb disk gebruikt worden.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:26
Wat hield dat software probleem met Windows in?

• ToFast
Zoisinge schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 00:00:
[...]

Even een mooie update...
Aanvankelijk drivers geïnstalleerd maar een uur of twee geleden kreeg ik een softwareprobleempje met Windows waardoor ik gedwongen was om een nieuwe installatie te doen.

Dus clean install van Windows.
Driver van netwerkadapter proberen te installeren.
Maar nu kan hij plotseling geen netwerkadapter meer terugvinden?!?!?
Onder apparaatbeheer staan er bij netwerkadapter allerlei zaken. Al die onderdelen werken volgens Windows correct!?
In BIOS staat alles wat met de lanpoort heeft te maken op enabled.

Kortom...
Clean install van Windows. Wil de drivers installeren van de netwerkadapter. Wizard zegt dat hij ze niet kan installeren omdat er geen te vinden zijn op deze computer.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij die wel vindt en ze ook kan installeren? :'( 8)7
In plaats van de wizard te gebruiken, de adapter handmatig zoeken naar drivers en het mapje selecteren waarin de drivers staan (als dit een .exe installer is, eerst met z-zip uitpakken naar een mapje, als die hierin niks vind zelf de .inf selecteren bij het zoeken (nog handmatiger).

• Zoisinge
CryRaven schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 04:57:
Wat hield dat software probleem met Windows in?
Wel een zeer stom iets.
Ik heb nu twee harde schijven. Ssd en hdd

Ssd voor de programma’s en de hdd voor de bestanden. Dus ik wilde mijn documenten (afbeeldingen, downloads, muziek, etc...) verplaatsen naar de hdd via het wijzigen van mijn locatie. Maar toen kregen die mappen enkel de letter d: bij hun naam. Ze waren dus allemaal in de root van die hdd aan het klooien. Terugzetten ging op geen enkele manier (heel wat workarounds gelezen). De enige oplossing bij mensen met datzelfde probleem was een clean install.

Daarom dus clean install.

• Zoisinge
ToFast schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 07:21:
[...]

In plaats van de wizard te gebruiken, de adapter handmatig zoeken naar drivers en het mapje selecteren waarin de drivers staan (als dit een .exe installer is, eerst met z-zip uitpakken naar een mapje, als die hierin niks vind zelf de .inf selecteren bij het zoeken (nog handmatiger).
Wel dat heb ik vannacht geprobeerd voor ieder onderdeel afzonderlijk. Doe ik het op de handmatigste manier dan kom ik in een duizelingwekkende lijst terecht waar ik door het bos de bomen niet zie staan...
Enige tip hoe ik kan weten welke driver ik uit die lijst nodig heb?

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:26
Zoisinge schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 07:32:
[...]

Wel dat heb ik vannacht geprobeerd voor ieder onderdeel afzonderlijk. Doe ik het op de handmatigste manier dan kom ik in een duizelingwekkende lijst terecht waar ik door het bos de bomen niet zie staan...
Enige tip hoe ik kan weten welke driver ik uit die lijst nodig heb?
Bedoel je de lijst in Apparaatbeheer?

• Zoisinge
CryRaven schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 07:56:
[...]

Bedoel je de lijst in Apparaatbeheer?
Inderdaad

Momenteel staat daar geen enkele netwerkadapter bij.

Kleine update: zonet verborgen apparaten weergegeven. Daar stond een onbekend apparaat bij. Dus daarvoor de driver handmatig geüpdatet en dan vertelde hij precies wat het was en dat de driver geïnstalleerd is. Maar geen enkele verbetering na reboot. Staat nog steeds bij onbekende apparaten en geen internet.

Het vreemde is dat het gisteren van de eerste maal lukte met het zoeken, vinden en installeren van die netwerkadapter maar dat er nu compleet geen progressie gemaakt kan worden.

Is het misschien zinvol om nog eens een clean install te doen.
Maar eerst beide harde schijven volledig te formatteren?

[Voor 22% gewijzigd door Zoisinge op 05-01-2018 08:05]

• Zoisinge
Nog een update. Na nogmaals te rebooten en apparaatbeheer op te starten stond het onbekende apparaat er nog steeds. Opnieuw geprobeerd om stuurprogramma te installeren en deze keer deed hij iets...
Hij begon aan de wizard maar het wieltje bleef draaien. Het blad met de eigenschappen van het onbekende apparaat begon gaandeweg allerlei zaken correct in te vullen dus ik dacht jaaaaaaaaaaa!!!
Helaas na enkele minuten krijg ik de melding dat:
Tijdens de installatie Van het stuurprogramma voor het apparaat is een probleem opgetreden. Er is een stuurprogramma voor het apparaat gevonden maar er is een fout opgetreden tijdens de poging om het stuur programma te installeren.
Dan geeft hij de correcte naam van het apparaat maar bij de eigenschappen zijn alle ingevulde zaken verdwenen en staat er opnieuw onbekend apparaat.

• Zoisinge
EUREKA...!!!!

Na verscheidene pogingen om de driver te installeren waarbij het niet lukte is er uiteindelijk schot in de zaak. Onbekend apparaat verwijderd van het systeem. Dan nogmaals enkele mislukte pogingen om het te installeren.
Plotseling stond hij bij netwerkadapters na een foutieve poging. Logica = 0...
Inclusief vermelding dat het zou werken na heropstarten.

En thudeuh... het werkt... happy me...

Bedankt mannekes

• ToFast
Zoisinge schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 08:33:
EUREKA...!!!!

Na verscheidene pogingen om de driver te installeren waarbij het niet lukte is er uiteindelijk schot in de zaak. Onbekend apparaat verwijderd van het systeem. Dan nogmaals enkele mislukte pogingen om het te installeren.
Plotseling stond hij bij netwerkadapters na een foutieve poging. Logica = 0...
Inclusief vermelding dat het zou werken na heropstarten.

En thudeuh... het werkt... happy me...

Bedankt mannekes
Wat een gedoe soms he. Goed dat je het zelf nu hebt kunnen doen met een kleine aanwijzing, dit soort zaken zal je vast nog wel eens terug zien in Driverland :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee