Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 13:27
Ik heb hier een oude Android telefoon. Nou wil ik kijken of ik paar bestanden kan herstellen van voordat het toestel gereset is naar de fabrieksstaat. Het toestel is na de reset nog wel een tijdje gebruikt en heeft erg weinig opslag. (het is galaxy 1) Ik snap dat er erg veel kans is dat de data al lang overschreven is maar wil toch een poging wagen.

Nou heb ik wat zitten zoeken en er zijn echt heel veel verschillende programma's voor. Deel apps voor op de telefoon, deels via usb via een pc. Is er een bepaald programma welke het best hierin is of doen al die programma's hetzelfde trucje? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Beste antwoord (via rens-br op 08-01-2018 12:24)

• borbit
rens-br schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:00:
@borbit als ik heel eerlijk ben denk ik dat je er niet één programma echt gaat werken. Zeker bij een oud toestel. Hoe langer de telefoon gebruikt is, hoe minder data er nog beschikbaar is.

Daarnaast zijn er op Tweakers ook genoeg topics van mensen die perrongelijk verwijderde data na een aantal uur nog terug willen halen. Maar alle programma's die aangeven dat het kan, werken niet.
Ben bezig geweest met dr.phone wat een hoop contacten / foto's / berichten etc. Terug kon halen. Maar onder bestanden denk ik enkel dingen als .pdf .jpeg. punt.doc etc zoekt.

Daarna met een hoop geklooi de telefoon als usb schrijf op de PC aangesloten gekregen. Toen met Recuva. Daarmee is het gelukt. Het was een klein bestand (btc-wallet backup). Hij vond er 2. 1 was overschreven, gaf ie ook aan met welk bestand. De ander was nog niet overschreven. Succes dus.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@borbit als ik heel eerlijk ben denk ik dat je er niet één programma echt gaat werken. Zeker bij een oud toestel. Hoe langer de telefoon gebruikt is, hoe minder data er nog beschikbaar is.

Daarnaast zijn er op Tweakers ook genoeg topics van mensen die perrongelijk verwijderde data na een aantal uur nog terug willen halen. Maar alle programma's die aangeven dat het kan, werken niet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• borbit
rens-br schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:00:

Ben bezig geweest met dr.phone wat een hoop contacten / foto's / berichten etc. Terug kon halen. Maar onder bestanden denk ik enkel dingen als .pdf .jpeg. punt.doc etc zoekt.

Daarna met een hoop geklooi de telefoon als usb schrijf op de PC aangesloten gekregen. Toen met Recuva. Daarmee is het gelukt. Het was een klein bestand (btc-wallet backup). Hij vond er 2. 1 was overschreven, gaf ie ook aan met welk bestand. De ander was nog niet overschreven. Succes dus.