Toon posts:

Overklokken van videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat is belangrijker? Dus hoe krijg ik mijn videokaart het beste sneller? Door:
-De snelheid van de core verhogen
-De snelheid van het geheugen verhogen?

Ik heb een Diamond Viper 770 AGP 32Mb
Core is standaard: 125Mhz
Geheugen is standaard: 150Mhz

Bij intensief gamen word hij een graad of 50, met een fan op de heatsink 37graden. Ik wil mijn videokaart dus gaan overklokken totdat hij de temperatuur van 50graden weer heeft bereikt... want dat kan ie hebben...

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 16:29
Ik heb ook een Viper 770 en heb max. core: 150 en mem: 175 eruit gehaald, ZONDER extra cooling! Als ik ook maar ietsje verder ging liep ie vast... Je moet gewoon de core en mem in verhouding verhogen, dus NIET core 125 en mem op 180 zetten, dat heeft niet zo'n zin...
Je moet gewoon proberen todat hij hij op 50 graden zit...
Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een fan opgezet waardoor de temperatuur naar de 37 graden is gezakt. Hij draait nu op 180/200 en wordt dan 41 graden.... dus volgens jou zou ik hoger kunnen?

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
welk proggie gebruiken jullie hiervoor?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:35
TNTclk

Verwijderd

Topicstarter
TNT clock inderdaad !

Verwijderd

he vrienden

ik heb nu powerstrip waarvan het blijkt dat je daarmee ook kan overklokken

ik heb een Gforce

heb wel eens plaatjes gezien van een andere videokaart waarmee het wel lukte

weet iemand toevallig hoe het met een G-force moet?

Verwijderd

Topicstarter
Nog mensen die de gouden tip voor mij hebben? Op andere sites heb ik gezien dat ze een TNT2 Ultra op 175/200 max kregen, en die van mij loopt volgens TNTclock op 180/200, en het kan nog hoger volgens mij... de warmte is in ieder geval het probleem niet

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

kep een Asus V3800 magic (M64 ja)
Standaard 150/125 Mhz, nu 170/140.
Ik ga em nog hoger doen, ben er nog mee bezig... (Moet kunnen, fannetje zit er standaard al op :) )

Ik gebruik Powerstrip

Verwijderd

Topicstarter
Nog mensen met tips??? Ik wil namelijk het onderste uit de kan halen....

Greetz

Verwijderd

De snelheid van een TNT "springt" heel raar omhoog, dus als je bv de core steeds wat sneller zet, merk je niets totdat de performance ineens een redelijk stuk omhoog springt.
Zelfde geldt voor het geheugen. Dit heeft volgens mij te maken met de synchronisatie van de core- met de geheugensnelheid.

Zelf bepaal ik eerst het afzonderlijke maximum zonder nog naar de snelheidswinst te kijken; daarna zet ik ze weer terug totdat de snelheid ineens weer wat lager wordt; en dan zet ik hem natuurlijk net boven dat kantelpunt.

Zelf test ik altijd met een paar games die ik leuk vind of waar makkelijk mee te testen is; als die games er niets aan hebben, hoeft het van mij ook niet ook al geeft een of andere benchmark een snelheidsverbetering aan.

Even goed opletten trouwens met de geheugen-snelheid: er zijn mensen die denken dat hun kaartje heel hoog kan, maar die lui zien gewoon niet dat er al kleine foutjes optreden.
Van mijn TNT2 kon het geheugen op 240MHz zonder vast te lopen (!), maar ik zag bij 185MHz al heel af en toe een blinkend pixeltje in een verkeerde kleur; betekent dus dat het geheugen die 185MHz al niet meer helemaal aankan.
Bij een te hoge core loopt ie meestal direkt vast of geeft erg opvallende beeldfouten, dus de max. core-speed is wat makkelijker te bepalen.

TNTClk vind ik de handigste tool (ik hoef al die andere puin van powerstrip absoluut niet).
Pagina: 1