Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste prijsvergelijker en beste community. Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers!

Vraag

• Wozie
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 18-02 15:59
Mijn vraag
We hebben sinds een tijdje een nieuwe woning waar een surround systeem is ingebouwd. Alle boxen zijn keurig ingewerkt, maar de speakers die ze achter hebben gelaten zijn natuurlijk wel gedateerd.
Graag had ik wat advies bekomen over welke merken nu echt prijs/kwaliteit bieden (voor mijn budget) in combi met de items die we al hebben. Ik weet dat je vooral moet gaan luisteren om je eigen 'geluid' te vinden, maar wil graag weten welk merk van degelijke kwaliteit is.
Om te beginnen zou ik graag de center speaker en front speakers vervangen.

Relevante hardware die ik gebruik
Voor kerst hebben we alvast een mooie start gekregen:
Receiver: Yamaha RX-V683
Subwoofer: NS-SW300

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Voor de center speaker dacht ik rond een budget van ¤200
Optie die ik zelf had gevonden: Klipsch R25C

Front speakers nog niet echt een budget in gedachten, maar dacht aan max ¤400.
Klipsch R15M leken wij eventueel interessant.

Iemand advies omtrent deze speakers of betere opties?

Thanks!

Alle reacties

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica

Visit Nambia; it's covfefe!

quote:
Wozie schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:42:
maar de speakers die ze achter hebben gelaten zijn natuurlijk wel gedateerd.
Tja, het is niet zo dat de ontwikkelingen op het gebied van speakers razendsnel zijn. Daar heb je geen last van nieuwe aansluitmogelijkheden, hdmi standaarden codecs, etc. waardoor de rest van je apparatuur wel in sneltreinvaart verouderd. Speakers kun je makkelijk vele jaren blijven gebruiken. Niets mis mee.

Aankoopadviezen doen we overigens in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Het topic is dus die kant op gegaan.

Verder zeg je het zelf al; ga luisteren en vraag advies in een serieuze audiozaak (dus geen Mediamarkt of iets dergelijks) wat de opties zijn. Staar je niet blind op één of enkele merken. Je mag er van uit gaan dat alles dat daar staat, prima is. Je hoeft alleen maar uit te proberen welke speaker in jou budgetrange voor jou het lekkerste klinkt. Tip: ga in je vergelijking niet naar speakers luisteren die je véél te duur vindt; als je dan weer terugschakelt, kan het best wel eens tegen vallen. ;)

Het woord "me" ≠ "mijn". Wel het irritantste woord van het jaar.

• Wozie
quote:
D vd V schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 07:15:
[...]

Tja, het is niet zo dat de ontwikkelingen op het gebied van speakers razendsnel zijn. Daar heb je geen last van nieuwe aansluitmogelijkheden, hdmi standaarden codecs, etc. waardoor de rest van je apparatuur wel in sneltreinvaart verouderd. Speakers kun je makkelijk vele jaren blijven gebruiken. Niets mis mee.

Aankoopadviezen doen we overigens in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Het topic is dus die kant op gegaan.

Verder zeg je het zelf al; ga luisteren en vraag advies in een serieuze audiozaak (dus geen Mediamarkt of iets dergelijks) wat de opties zijn. Staar je niet blind op één of enkele merken. Je mag er van uit gaan dat alles dat daar staat, prima is. Je hoeft alleen maar uit te proberen welke speaker in jou budgetrange voor jou het lekkerste klinkt. Tip: ga in je vergelijking niet naar speakers luisteren die je véél te duur vindt; als je dan weer terugschakelt, kan het best wel eens tegen vallen. ;)
Gedateerd heb ik misschien verkeerd uitgedrukt, meer dat de hoeveelheid Watt heel laag is in verhouding tot de receiver. Op een stevig geluidsniveau afspelen is niet aan te raden :)

Goede tip om niet boven mijn budget te luisteren en bedankt om het topic te verplaatsen ;)

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat heb je nu staan dan / is er achter gelaten? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Wozie
quote:
The Eagle schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:30:
Wat heb je nu staan dan / is er achter gelaten? :)
Ben ze vandaag even uit de muur gaan halen 😀
Sub en receiver staat in originele vraag.

Surround speakers: WHD 1507, 2-wegspeaker
50Watt - 40-22000 Hz
4-8 Ohm

Frontspeakers zijn ingebouwd en krijg ze er zo niet uit, maar zijn eigenlijk autospeakers volgens schoonvader :/

Center speaker zijn 2 kleine rondes van 20Watt elk.
Heb nog niet genoeg karma om foto's te posten..

• harley2009
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17:55

Ik heb afgelopen jaar de klipsch rf28 gekocht. (samen voor 55 euro). Gewoon bij smits in Arnhem. FF flink onderhandelen, en dan moet dat misschien ook wel lukken.

Ze klinken in ieder geval geweldig.

• Wozie
quote:
harley2009 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:41:

Ik heb afgelopen jaar de klipsch rf28 gekocht. (samen voor 55 euro). Gewoon bij smits in Arnhem. FF flink onderhandelen, en dan moet dat misschien ook wel lukken.

Ze klinken in ieder geval geweldig.
Bedankt voor de tip, vloerstaanders komen er jammer genoeg niet in. De vriendin steigert al als ik erover spreek 😀

Ik zag echter dat de rf28 eerder ¤400-500 kost, of zie ik dit verkeerd? :?

• harley2009
quote:
Wozie schreef op zondag 7 januari 2018 @ 16:04:
[...]

Bedankt voor de tip, vloerstaanders komen er jammer genoeg niet in. De vriendin steigert al als ik erover spreek 😀

Ik zag echter dat de rf28 eerder ¤400-500 kost, of zie ik dit verkeerd? :?
klopt. Maar ik heb ze beiden voor 525 nieuw gekocht. (net even bon gekeken). FF flink onderhandeld met smits en kreeg ze toen mee.

• Wozie
quote:
harley2009 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 16:55:
[...]

klopt. Maar ik heb ze beiden voor 525 nieuw gekocht. (net even bon gekeken). FF flink onderhandeld met smits en kreeg ze toen mee.
Ah ok, omdat in je 1e post ¤55 staat ;)

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18:03

PcDealer

HP ftw \o/

Jamo heeft inbouw luidsprekers.

LinkedIn WoT Cash Converter

• harley2009
quote:
Wozie schreef op zondag 7 januari 2018 @ 17:01:
[...]

Ah ok, omdat in je 1e post ¤55 staat ;)
Idd. Sorry Zou wel heel goedkoop zijn.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True