Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Letters printen over elkaar - Microsoft Word 2010

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Heyhallo,

Ik heb een probleempje wat ik niet opgelost krijg. Ik verkoop armbandjes en hiervoor moet ik kaartjes afdrukken. In heel veel bestanden die ik af wil drukken vallen sommige letters over elkaar heen. Het is een lettertype van Google Fonts wat ik heb geïnstalleerd via Sky Fonts. Aanpassen van het lettertype voorkomt het probleem, maar ik wil eigenlijk echt graag het lettertype wat ik nu heb houden. Voorheen als ik dit probleem had lag het vaak aan de margins, omdat het op een klein kaartje wordt afgedrukt. Als ik die dan aanpaste was het opgelost. Maar dat lijkt bij de bestanden die ik nu moet printen niet te werken. Opnieuw mijn laptop opstarten, opnieuw openen van Word of opnieuw het document maken helpt allemaal niet. Het overlappen zie je niet op het scherm of bij een afdruk voorbeeld, alleen op papier als het al is geprint. Er overlappen ook maar iets van 4 letters, dus niet hele zinnen of teksten. Sommige woordjes worden dus als het ware in elkaar geschoven.
Ik hoop echt dat iemand me kan helpen, ik wordt er zelf een beetje moedeloos van :P :?

Alle reacties

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-11 16:01

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Word (2010) is client software... Ik verplaats het topic dan ook maar even naar het juiste forumgedeelte :)

Client Software Algemeen

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is het niet mogelijk om even het bestandje te delen en de font? Op dit moment is het zoeken naar een speld in een hooiberg ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:59
"Ik heb een probleem met het afdrukken van een lettertype, maar ik vertel niet even welk lettertype het is".
Dit is waar het nu op neerkomt.

Even als test : als je het print naar PDF, komt het er dan wel correct uit? En als je het document bv opslaat en ergens anders uitprint, doet deze het dan wel?

Ik denk dat je eerst uit moet sluiten of het probleem bij de printer ligt of niet ; aangezien een afdrukvoorbeeld de correcte weergave geeft is de logische volgende stap dus een andere printer proberen (waarbij een print to PDF of desnoods XPS dus de makkelijkste test is).

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 13:28

mutsje

Certified Prutser

Welke Printer gebruik je , welke printerdriver gebruik je. zoals hierboven vermeld als je print naar pdf staat het er dan wel goed. Meestal ligt het aan de printerdriver als letters over elkaar heen vallen buiten de margins printen wordt gewoon niet afgedrukt namelijk :) of je krijgt een duidelijke waarschuwing. Meer informatie is zeer gewenst.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het afgedrukt als PDF bestand, en het probleem is opgelost! Heel erg bedankt allemaal!
Pagina: 1